2025. Június 19. Csütörtök - Gyárfás

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2014-10-01 08:25 rasotamas részére

 Hibakód olvasás szükséges, feltételezhetően a kipufogógáz visszavezető szeleppel van probléma. Gyakran az ahhoz vezető cső beszűkül az évek alatt lerakódott korom miatt, és ez generál hibakódot.

mazda-auto.hu | 2014-10-01 08:23 marko részére

 Az alábbi linkkel elérhető oldalunkon a GYIK között található a válasz:

 

http://www.mazda-auto.hu/modell-mazda6-bemutato-auto-expanzio-mazda.html

 

 

mazda-auto.hu | 2014-10-01 08:18 kunokbalint részére

 Felújított befecskendezőt 74000,-Ft-os áron kínálunk ehhez a típushoz.

rasotamas | 2014-10-01 07:18

 Hello!

2004-es 136 lovas Mazda6-osom van, pár napja vettem. Az üzemanyagszűrős probléma megszűnt, magasnyomású szelepével együtt cserélték gariban és motorikusan rendben van. Viszont tegnap kb. amikor ráléptem a fékre, hogy kikapcsoljam a tempomatot, alacsony fordulaton, kb 65-tel 5-ösben, bekapcsolt a TSC OFF és a Check Engine lámpa és azóta is ég. Rendellenes működélst nem tapasztaltam, bár 95-nél gyorsabban nem mentem vele, hirtelen nem fékeztem, nem rántottam be gyorsan kanyarba. Mi lehet a hiba oka, hogyan lehet megszüntetni?

marko | 2014-09-30 21:27

 Kedves Mazda autó!

Egy honapja vettem egy 2006-os évj.,2000-es dízel,143 lóerős,Mazda 6-ot.Angliában dolgozunk,a 2400 km-es út utolsó 100 kilométerén először folyamatosan világitott(első dízel autóm nem tudtam,és nem is mondták mit kell tennem),majd átváltott villogásba a DPF lámpa(mivel megíjedtem vészvillogó,leállósáv,stop).A kérdéseim,meddig mehetek így az autóval?Szakzervízbe vigyem,vagy van idekinn egy jó szerelő ismerős(számítógépet tud rákötni az autóra),ő is meg tudja oldani,ha igen mit kell tennie?Milyen gyakori ez a probléma(napi 30km-t megyünk autópályán)?A választ köszönöm.

dg77 | 2014-09-30 19:58 alk3sh részére

 Szia!

 

Köszönöm a választ! Sajnos nem találtam sehol egyértelmű táblázatot, nem keveset kerestem pedig, elhoztam a felnit, holnap kiderül az igazság... 

 

Üdv:

 

Gábor

kunokbalint | 2014-09-30 19:07

 Tisztelt Mazda autó!

Egy 2006-os faceliftes Mazda 6-osom van, kombi, 2.0 dízel, 89kW-os. 177 e km

A napokban voltam teljesítménymérésen, amiről sokmindent megtudtam, nem érte el az autó a gyári teljesítményét.
Voltam dízel diagnosztikán, ahol minden adat passzolt, kivéve a porlasztó/injektor/befecskendezőm - vagy mi is van benne pontosan - nem úgy fecskendezi be a gázolajat, ahogy kellene. 

Érdeklődöm hogy: - Lehet-e javíttatni ?

- Milyen típusú befecskendezők vannak a kocsimban és mi a típusszáma? (gondolom Denso)
- Ha lehetséges, akkor mennyibe kerül a javíttatás, felújítás?

Köszönettel:

Kunok Bálint
 

Flingel | 2014-09-30 10:05 sasbence részére

 Kedves Bence!

 

Véleményem szerint az általad választott motorral a Mazda 6 már elfogadhatóan megy pályán is. A benzinest én is jobb választásnak tartom, mint a dízelt. 

Szubjektív véleményem az, hogy a Mazdák mechanikusan iszonyatosan tartós és megbízható konstrukciók, azonban karosszéria-kezelés, üregvédelem tekintetében csapnivalóak. 

Tehát, én azt javaslom neked, hogy a rétegvastagságmérő jó dolog, de a Mazdák esetében azért annyira ne vedd szigorúan, ha egy-két elem javítva volt. Ami fontosabb, hogy a hossz és kereszttartók, hátul a pótkeréküreg hibátlan legyen. 

Fontos még, hogy próbálj alánézni a kiszemelt autónak! Kis felületi rozsda, szinte kötelező, de flekkekben leszakadó padlólemez már nem annyira... láttam ilyet is.

Kerékjárati ív, ajtók alja belül sajnos igencsak rozsdásodik. Ezeket sokszor már csak elemcserével lehet javítani (lehet, hogy így is javították), ezért is írtam, hogy a szépen javított kerékjáratok, oldallemezek nem feltétlen hibák. 

A Mazdák váltója még évek és kilométerek után is patent! A kuplung, ha kemény, vagy fenn fog, akkor csereérett. Próbaúton egy Mazda tapad az úthoz, minden egyenetlenséget megérzel, mert olyan pontos a kormánya. A fék jól adagolható, és hatásos... nem húz semerre!

A belső térről annyit, hogy a bőr és műanyag választás nem a Mazda erőssége. A műanyagjaik túl kemények, a bőr túl lágy. Egy 130ezret futott kocsi kormánya és váltógombja már sajnos lehet újrabőrözött... Viszont az ülések, a szőnyegek, a kárpitok még akkor is szinte újnak kell, hogy hassanak!

 

Az előttem szólóknak sajnos igaza van, még ha sokan meg is sértődnek ezért. A nepperek 90%-a  csal és hazudik. De tényleg ki lehet fogni jó autót, viszont 10 éves Mazda 6-osok már igencsak a 150-200 ezer km-es futásteljesítményű tartományban tanyáznak... ez nem baj, csak vedd számításba.

Sokáig kell nézegetni a használt kocsikat, hogy utána már a képek és a hirdetés szövege alapján tudd, mit érdemes megnézni, és mit nem. :)

 

Sok szerencsét! 

Üdv.:
Flingel

alk3sh | 2014-09-30 09:07 sasbence részére

 Autópiacos kocsit kerüld, mind tekert hamisított mazdás pecséttel van (szánalmas).

Oda csak körülnézni menni érdemes kipróbálni :) de vásárlást elkerülném.

 

Minden használt autónál ajánlottak a következők minimum:

- vezérlés csere

- olaj csere szűrőkkel (motor, váltó, pollen, légszűrő stb.)

- fékeket szintén, százX ezer km után illik már... de azt még ha leveszed a kereket ismeglátod hogy volt -e cserélve, ezt el lehet dönteni.

-futómű alkatrészek, szilentek összekötők stb. állapottól függően szintén ajánlott cserélni.

 

Ezenkívül nyilván az előírt tételek a szervízkönyvből javalottak.

Árat nem írok mert akár a unix weboldalán is böngészhetsz utána (nem olcsóság a kategóriából kiindulva sem)

 

téli nyári gumik, ha 17" a méret az sem olcsó csak példaként kicsit jobb nem "Linglong" kínai márka 17"ban 30ezer körnéykén kezdődik.... persze aki nem ad rá talál 10ezerért is biztos.

 

Rövid távra benzinest dízel halála az 5km-es távolaság plusz város... én speciel 100km napi alatt nem vennék dieselt mert nem éri meg.

Hiba bármi előjöhet, csak olvass vissza itt kicsit mindenkinek megvan a maga kicsi vagy nagyobb problémája a szeretett kocsijával, de ez így lenne egy bmw-el is :)

 

Sokszor nem megvenni nehéz a használt felsőkategóriás autót hanem fenntartani... érdemes utána nézni.... de ha csak mazdás kollégánk bejegyzéseit nézed röpködnek a 10ezrek... 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

alk3sh | 2014-09-30 08:49 dg77 részére

Elvileg elfér de valahol láttam egy mérettáblát az m6-hoz milyen ajánlott... azt azért megkeresném biztonság kedvéért 

 

Az ET-szám vagy másképpen besajtolási mélység jelentése: a felni függőleges felezési síkjának és kerékagyra való felfekvési síkjának milliméterben mért távolsága.

Ez elsőre kissé bonyolultnak tűnhet, nézzük meg egy ábrán hogy is néz ki a valóságban:

 

 

ET szám illusztráció

 

ahol:

A = az a távolság, amit az ET érték ad meg (milliméterben adjuk meg, és akár negatív érték is lehet)
B = A felni szélessége (1 coll = 25.4 mm)
C = A felni szélességének középvonala
D = Rögzítési felület

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lancia Rallye 037 Stradale 1982.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm

Tengelytávolság: 2440 mm

Hasmagasság: 

Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)

Szelepek száma: 8

Szelepvezérlés típusa: DOHC

Furat/löket: 84 / 90 mm

Sűrítési viszony: 7,5:1

Feltöltés: Abarth kompresszor   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt keresztben

Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 
 

Hajtás: Hátsókerék

Lökettérfogat (cm3):     1995    
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):    207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     226 / 5000

Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.

Végsebesség: 220 km/h

Több autó