2025. December 16. Kedd - Etelka

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Avik | 2013-05-21 09:27

Tisztelt Mazda-autó! Az alábbi probléma felderítésére szeretném a segítségét kérni. Az autóm 2006-os Mazda6 2.0, 121LE Diesel, ingadozó alapjárattal kezdődött, majd olajfolt jelent meg alatta. A motorburkolat leszedése után a hengerfej oldalán volt olajos, de nem lehetett pontosan megállapítani, hogy a szelepfedél-tömítésnél vagy a üzemanyag-nyomócsöveknél ereszt. Ezután letakarítottam és pár nap alatt kiderült, hogy az egyik nyomócső szimeringje(RF5C-13-R08) ereszt. Lecserélés után az alapjárat is stabilizálódott, viszont 3 nap után visszatért az ingadozás. Kiváncsiságból megint leszedtem a motorburkolatot, másik 2 szimeringnél is megjelent némi olaj. A kérdés, hogy alapjárat ingadozásnak ez lehet-e az okozója és indokolhatta-e valami, hogy egyszerre szállt el több szimering is? Előre is köszönöm válaszát!

mazda-auto.hu | 2013-05-21 08:53 bella01 részére

A szerviz nyilvántartásban csak az előírt periódikus karbantartások szerepelnek. A 40000 km-es szerviz, illetve a 80000 km-es nincs bejegyzeve, és a 100000 km-es csak 108000km-nél lett elvégezve. Az utolsó 120000 km-es szerviz most március 20-án történt. Egyéb információk is láthatóak a hivatalos szervizek számára, de ennél szautónál semmilyen "komolyabb" garancián belüli beavatkozás nem történt.

mazda-auto.hu | 2013-05-21 08:33 mazda17 részére

Nehéz megítélni, hogy kinek milyen fogyasztási különbség nevezhető számottevőnek. Ráadásul nem mindegy, hogy az évi 15000 km milyen körülmények között kerül bele az autóba. Város, országút, vezetési stílus? Gyakori városi használatra pl. a mai dízelek nem ajánlhatóak. Másrészről pedig az üzemeltetési költségek hosszú távon egy mai dízel esetében magasabbak (jóval) lehetnek, mint a benzinesnél. Nagyobb az esélye költségesebben javítható meghibásodásoknak, de ezek csak esélyek, nem feltétlen bekövetkező gondok.

mazda-auto.hu | 2013-05-21 08:28 hurs részére

Elképzelhető pl. hogy a kipufogógáz visszavezető (EGR) rendszer túlságosan eltömődött korommal, de sok minden más is lehet.

bella01 | 2013-05-20 23:46

Tisztelt Mazda-auto! JMZGY19R671443758 alvázszámú Mazda6 gépkocsinak meg tudnák írni a szervíztörténetét? utólag (több évre visszamenőleg)lehet módosítani a digitális szervíznyilvántartás adatait? (pl. elmaradt kötelező szervízelést utólag beírni). A szerviznyilvántartásban csak a kötelező szervizek szerepelnek? Köszönettel

mazda17 | 2013-05-19 16:38

Sziasztok! Két kérdésem lenne. Az egyik, hogy évi kb. 15ezer km-es használatnál inkább diesel, vagy inkább benzines autót érdemes vásárolni? A fogyasztással kapcsolatos adatok a különböző webhelyeken nem egyhangúak, így nehéz a helyes döntést meghozni. A másik, hogy a 2009-es és 2010-es modell között van-e lényegi eltérés? Nagyon köszönöm!

hurs | 2013-05-17 20:11

Sziasztok! Egy 2004es diesel 6os boldog tulajdonosa vagyok már régóta. Viszont most előjött egy olyan problémém, hogy alapjáraton(ami ingadozik picit kb 5 másodpercenként ejti) felvillan Dsc és a motor kontroll egyszerre! Ilyenkor 1500as fordulatnál le is szabályoz, de ez ritka, általában ezek csak villanások. Hibakód olvasásra még gyűjtök :D valakinek ötlet? köszi

mazda-auto.hu | 2013-05-17 07:27 szombathely részére

Igen, de ha a hangszórók miatt rosszabb a hangzás, akkor ez a csere nem fog segíteni.

szombathely | 2013-05-16 21:46

Tisztelt mazda-autó! tomassonak irt válaszát olvastam és nekem is lenne egy ilyen kérdésem.Van 2 Mazda 6-os autom és az egyikbe jobban ill.tisztábban szól a rádió és a Cd-is.Én az egész köszépkonzolt szeretném kicsrélni ugy hogy a Rádió résszel együtt.Mindkettőben BOSE HiFi van. Ez a folyamat jó arra is?Köszönöm!

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó