2025. Június 21. Szombat - Alajos

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2011-11-07 12:19 Lacibau részére

Valószínűleg a generátor töltési pulzálást figyelő szenzor hibásodott meg.

zsolti75 | 2011-11-07 12:01 mazda-auto.hu részére

Üdvözlöm: Igen szikra van,de amikor be kell hogy huzzanak,beindul a motor és egy pár másodpercig jár,utána már indul rendesen.A használt gyertya tipus NGK.Az autós boltba ezt adták hozzá.Tavaj ősszel vettem bele uj gyertya sort,és azon a télen nemvolt ijen baja.Talán új gyertyasor kellene bele?Üdv:

Lacibau | 2011-11-07 11:59

Tisztelt szakértő úr! Nekem egy 2000-res kiadású b2500-om van és egy olyan hibajelenséget észleltem a minap,hogy mikor reggel hidegen indítom az autót a fordulatszámmérő óra megsem mozdul ésha leveszem ienkor a gázról a lábam leáll a motor ötperces járatás után felugrik a mutató és visszatér az alapjárat is. Segítségét előre is köszönöm.

mazda-auto.hu | 2011-11-07 11:36 zsolti75 részére

1.Először tisztázni kellene, van-e szikra, amikor nem indul be a motor. 2. Minél hidegebb az idő, annál "kényesebb" egy motor a fals levegőre hidegen indításkor. Így ha például a karburátor talpnál falsot szív, kevésbé érvényesül a dúsító hatása. Mivel emiatt az adott munkaütem alatt nem elég dús a keverék, ezért annak egy része elégetlenül a hengerben marad, így túldúsítva a hengert a további munkaütemek során beszívott üzemanyaggal.

zsolti75 | 2011-11-06 17:04

Tisztelt szakértő.Nekem 1991-es 1,6 16v Mazdám van,motorkód B6 alváz JMZBG.Ojan problémám van hogy mikor bejön az őszi,téli idő nagyon nehezen illetve csak húzásra indul.Az első 3 gyertya nedves,de az utolsónál ahol a szikra képződik,ott van eggy benzin csepp.És mikor kiszárad a gyertya csak akkor indul be.Viszont azt a hibajelenséget vettem észre,hogy amikor nem indúl be reggel,akkor benzines a karburátor talp,és a szivó torok összetétele.Mikor beindul akkor is pöfögve mintha tele lenne a henger benzinnel.De ez csak ősszel,és téli időben jelentkezik,már évek óta,de azt se mindig csak amikor rájön.A segitségét kérem,hogy hogy tudnká már ettől a hibától meg szabadúlni.Segitségét előre is köszönöm.Üdvözlettel! Zsolt:

mazda-auto.hu | 2011-11-04 11:17 i.j. részére

Jó az értelmezés, valóban elég, ha az egyik feltételnek megfelel az olaj. Bár például egy ACEA A3, vagy API SL, SM olaj igen tág vizskozitási indexet takarhat, így csak ezekből kiindulni nem szabad.

i.j. | 2011-11-03 15:22

Tisztelt mazda-auto! Egy érdekes dologra szeretném felhívni a figyelmét. Mazda 3 (1.6 benzin, 2006) gépkönyvi előírása nem túl egyértelmű, ez áll benne: API SL v. A3/A5. Ha jól értem ezt a jelzést akkor: vagy API SL, vagy A3, vagy A5 olaj kell bele. Tehát elég ha a három megadott közül az egyiket teljesíti. Jól értem?

mazda-auto.hu | 2011-11-02 10:38 csgy részére

A másik fórumunkban válaszoltam

mazda-auto.hu | 2011-11-02 10:38 fuzzy részére

mazda-auto.hu | 2011-11-02 10:36 fakukac részére

Gyárilag csak cikkszám van, méret adat nincs.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lancia Rallye 037 Stradale 1982.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm

Tengelytávolság: 2440 mm

Hasmagasság: 

Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)

Szelepek száma: 8

Szelepvezérlés típusa: DOHC

Furat/löket: 84 / 90 mm

Sűrítési viszony: 7,5:1

Feltöltés: Abarth kompresszor   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt keresztben

Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 
 

Hajtás: Hátsókerék

Lökettérfogat (cm3):     1995    
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):    207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     226 / 5000

Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.

Végsebesség: 220 km/h

Több autó