2025. December 22. Hétfő - Zéno

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2011-11-10 09:56 Lacibau részére

32322,-Ft a szenzor.

Lacibau | 2011-11-10 09:20 mazda-auto.hu részére

Tisztelt szakértő úr! A kérdésem az lenne,hogy mennyibe kerül eme szenzor cseréje kb. előre is köszönöm.

mazda-auto.hu | 2011-11-07 14:33 Lacibau részére

A probléma egy részét igen. A fordulatszámmérő hibáját viszont nem. Ezekben az autókban érdemes rendszeresen ellenőrizni az izzítógyertyák működését, mivel nincs hibavisszajelzés a meghibásodásukról, és egy letört, vagy becsöppenő gyertya komoly hibát tud okozni.

Lacibau | 2011-11-07 12:35 mazda-auto.hu részére

Üdvözlöm:Kérdésem az lenne,hogy izzítógyertya hiba okozhatja e a jelenséget mert csak dupla izzítással indul el megfelelően.

mazda-auto.hu | 2011-11-07 12:19 Lacibau részére

Valószínűleg a generátor töltési pulzálást figyelő szenzor hibásodott meg.

zsolti75 | 2011-11-07 12:01 mazda-auto.hu részére

Üdvözlöm: Igen szikra van,de amikor be kell hogy huzzanak,beindul a motor és egy pár másodpercig jár,utána már indul rendesen.A használt gyertya tipus NGK.Az autós boltba ezt adták hozzá.Tavaj ősszel vettem bele uj gyertya sort,és azon a télen nemvolt ijen baja.Talán új gyertyasor kellene bele?Üdv:

Lacibau | 2011-11-07 11:59

Tisztelt szakértő úr! Nekem egy 2000-res kiadású b2500-om van és egy olyan hibajelenséget észleltem a minap,hogy mikor reggel hidegen indítom az autót a fordulatszámmérő óra megsem mozdul ésha leveszem ienkor a gázról a lábam leáll a motor ötperces járatás után felugrik a mutató és visszatér az alapjárat is. Segítségét előre is köszönöm.

mazda-auto.hu | 2011-11-07 11:36 zsolti75 részére

1.Először tisztázni kellene, van-e szikra, amikor nem indul be a motor. 2. Minél hidegebb az idő, annál "kényesebb" egy motor a fals levegőre hidegen indításkor. Így ha például a karburátor talpnál falsot szív, kevésbé érvényesül a dúsító hatása. Mivel emiatt az adott munkaütem alatt nem elég dús a keverék, ezért annak egy része elégetlenül a hengerben marad, így túldúsítva a hengert a további munkaütemek során beszívott üzemanyaggal.

zsolti75 | 2011-11-06 17:04

Tisztelt szakértő.Nekem 1991-es 1,6 16v Mazdám van,motorkód B6 alváz JMZBG.Ojan problémám van hogy mikor bejön az őszi,téli idő nagyon nehezen illetve csak húzásra indul.Az első 3 gyertya nedves,de az utolsónál ahol a szikra képződik,ott van eggy benzin csepp.És mikor kiszárad a gyertya csak akkor indul be.Viszont azt a hibajelenséget vettem észre,hogy amikor nem indúl be reggel,akkor benzines a karburátor talp,és a szivó torok összetétele.Mikor beindul akkor is pöfögve mintha tele lenne a henger benzinnel.De ez csak ősszel,és téli időben jelentkezik,már évek óta,de azt se mindig csak amikor rájön.A segitségét kérem,hogy hogy tudnká már ettől a hibától meg szabadúlni.Segitségét előre is köszönöm.Üdvözlettel! Zsolt:

mazda-auto.hu | 2011-11-04 11:17 i.j. részére

Jó az értelmezés, valóban elég, ha az egyik feltételnek megfelel az olaj. Bár például egy ACEA A3, vagy API SL, SM olaj igen tág vizskozitási indexet takarhat, így csak ezekből kiindulni nem szabad.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó