2025. December 22. Hétfő - Zéno

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


i.j. | 2011-11-03 15:22

Tisztelt mazda-auto! Egy érdekes dologra szeretném felhívni a figyelmét. Mazda 3 (1.6 benzin, 2006) gépkönyvi előírása nem túl egyértelmű, ez áll benne: API SL v. A3/A5. Ha jól értem ezt a jelzést akkor: vagy API SL, vagy A3, vagy A5 olaj kell bele. Tehát elég ha a három megadott közül az egyiket teljesíti. Jól értem?

mazda-auto.hu | 2011-11-02 10:38 csgy részére

A másik fórumunkban válaszoltam

mazda-auto.hu | 2011-11-02 10:38 fuzzy részére

mazda-auto.hu | 2011-11-02 10:36 fakukac részére

Gyárilag csak cikkszám van, méret adat nincs.

csgy | 2011-11-02 08:23

Tisztelt Mazda-auto! Mazda5 cdhgt 143-le dízel gépkocsival rendelkezem. közel 130ezer km-t használtam az autómat gond nélkül, amikor is 2 hete a műszerfalon megjelent a motorkontroll lmpa és a menetstab lámpája, majd néhány pillanat múlva a DPF lámpa is villogni kezdett. Mivel autószervizben dolgozom (sajnos nem Mazda) a hbatárolót kiolvastuk és a következő hibaüzenetet kaptuk: P0154 Lambdaszonda 2.sor 1.szonda inaktív. Mivel a hibát nem tudtuk egyértelműen behatárolni, ezért a biztonság kedvéért elvittem az autót egy hivatalos Mazda márkaszervizbe is, ahol megerősítették, a fenti hibát és azt mondták, hogy az RF7P187G0 cikkszámú szondát kell kicserélni, mert nem működik. Miután az autót visszakaptam a saját munkahelyemen elvégeztünk néhány mérést a kérdéses alkatrésszel kapcsolatosan. Ez a szonda a részecskeszűrő oldalán helyezkedik el (sorendben a második érzékelő a 4 közül.) Kérdésem az lenne, hogy a hőmérséklet mérésen kívül van -e más funkciója is ennek a szenzornak. (Ha nincs akkor miért nevezik lambdaszondának?)Illetve, hogy a fenti hibakód ténylegesen takarhatja -e ezt az érzékelőt. Ha a kérdéses szonda csatlakozóját lehúzzuk, akkor a diagnosztikai készüléken kipufogógáz hőmérséklet érzékelő jel túl kicsi hiba olvasható. Egyébként a mérési értékblokkokban mind a 3 kipufogógáz hőmérséklet érzékelő, így a kérdéses érzékrelő is úgy gondolom, hogy megfelelő hőmérsékleti értéket mutat.Általában az első szonda a legmelegebb és a 3 a leghidegebb, a középső (amiről szó van) a két hőmérséklet érték között van, bár időnként ez jelenik meg legmelegebbként (max + 10-20 fok eltéréssel). Kérdésem tehát, hogy mennyire lehet biztos az, hogy ha ezt a szondát kicseréljük 123000 Ft-ért, akkor megszűnik a hiba? A segítséget előre is köszönöm.

fuzzy | 2011-11-01 22:55

sziasztok!akérdésem a következő lenne,az a helyzet ,h a mazda 6 1998cm diesel mazdámba igencsak itt a 240 000 km er pontosan milyen alkatrészeket kell kicserélnem az autón?vki feltudná sorolni nekem,h pontosan miket is kell beszereznem,lecserélnem és átnézetnem?a pontos válaszért nagyon hálás lennék!!!nagyon szépen köszönöm és további szép napot kivánok mindenkedves szakértőnek és forumozónak ;-) !!!!

fakukac | 2011-11-01 20:20

Üdvözlet a szakértőknek! Szeretném megkérdezni, hogy Mazda kisteherautóba(2000) ha a szerelő szerint 24,6*68-69- es kardánkereszt kell, akkor miért csak 24,06- ost lehet beszerezni? Előre is köszi a választ!

mazda-auto.hu | 2011-10-26 13:09 Akee részére

Van benne külső hőmérő. A klíma inkább csak automata, a beállított hőfok kijelzése nem látható digitális formában.

Akee | 2011-10-26 12:49

2008-as te pro verzióról van szó

Akee | 2011-10-26 12:26

Tisztelt Mazda-Auto ! Két kérdésem lenne Mazda 2-vel kapcsolatosan. Az egyik, hogy van -e benne külső hőmérő ? A másik, hogy a digitális klíma benne tényleg digitális -e vagy csak automata? Köszönettel

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Monteverdi Hai 450 SS 1970.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm

Tengelytávolság: 2548 mm

Hasmagasság:

Gumiméret elöl: 205/70-15

Gumiméret hátul: 225/70-15

Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)

Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:  
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     664/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp

Végsebesség: 290 km/h

Több autó