2025. Június 21. Szombat - Alajos

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


csgy | 2011-11-02 08:23

Tisztelt Mazda-auto! Mazda5 cdhgt 143-le dízel gépkocsival rendelkezem. közel 130ezer km-t használtam az autómat gond nélkül, amikor is 2 hete a műszerfalon megjelent a motorkontroll lmpa és a menetstab lámpája, majd néhány pillanat múlva a DPF lámpa is villogni kezdett. Mivel autószervizben dolgozom (sajnos nem Mazda) a hbatárolót kiolvastuk és a következő hibaüzenetet kaptuk: P0154 Lambdaszonda 2.sor 1.szonda inaktív. Mivel a hibát nem tudtuk egyértelműen behatárolni, ezért a biztonság kedvéért elvittem az autót egy hivatalos Mazda márkaszervizbe is, ahol megerősítették, a fenti hibát és azt mondták, hogy az RF7P187G0 cikkszámú szondát kell kicserélni, mert nem működik. Miután az autót visszakaptam a saját munkahelyemen elvégeztünk néhány mérést a kérdéses alkatrésszel kapcsolatosan. Ez a szonda a részecskeszűrő oldalán helyezkedik el (sorendben a második érzékelő a 4 közül.) Kérdésem az lenne, hogy a hőmérséklet mérésen kívül van -e más funkciója is ennek a szenzornak. (Ha nincs akkor miért nevezik lambdaszondának?)Illetve, hogy a fenti hibakód ténylegesen takarhatja -e ezt az érzékelőt. Ha a kérdéses szonda csatlakozóját lehúzzuk, akkor a diagnosztikai készüléken kipufogógáz hőmérséklet érzékelő jel túl kicsi hiba olvasható. Egyébként a mérési értékblokkokban mind a 3 kipufogógáz hőmérséklet érzékelő, így a kérdéses érzékrelő is úgy gondolom, hogy megfelelő hőmérsékleti értéket mutat.Általában az első szonda a legmelegebb és a 3 a leghidegebb, a középső (amiről szó van) a két hőmérséklet érték között van, bár időnként ez jelenik meg legmelegebbként (max + 10-20 fok eltéréssel). Kérdésem tehát, hogy mennyire lehet biztos az, hogy ha ezt a szondát kicseréljük 123000 Ft-ért, akkor megszűnik a hiba? A segítséget előre is köszönöm.

fuzzy | 2011-11-01 22:55

sziasztok!akérdésem a következő lenne,az a helyzet ,h a mazda 6 1998cm diesel mazdámba igencsak itt a 240 000 km er pontosan milyen alkatrészeket kell kicserélnem az autón?vki feltudná sorolni nekem,h pontosan miket is kell beszereznem,lecserélnem és átnézetnem?a pontos válaszért nagyon hálás lennék!!!nagyon szépen köszönöm és további szép napot kivánok mindenkedves szakértőnek és forumozónak ;-) !!!!

fakukac | 2011-11-01 20:20

Üdvözlet a szakértőknek! Szeretném megkérdezni, hogy Mazda kisteherautóba(2000) ha a szerelő szerint 24,6*68-69- es kardánkereszt kell, akkor miért csak 24,06- ost lehet beszerezni? Előre is köszi a választ!

mazda-auto.hu | 2011-10-26 13:09 Akee részére

Van benne külső hőmérő. A klíma inkább csak automata, a beállított hőfok kijelzése nem látható digitális formában.

Akee | 2011-10-26 12:49

2008-as te pro verzióról van szó

Akee | 2011-10-26 12:26

Tisztelt Mazda-Auto ! Két kérdésem lenne Mazda 2-vel kapcsolatosan. Az egyik, hogy van -e benne külső hőmérő ? A másik, hogy a digitális klíma benne tényleg digitális -e vagy csak automata? Köszönettel

MazdaRes | 2011-10-05 19:18

bocsi a gyenge fogalmazásért.... :D

MazdaRes | 2011-10-05 19:17 mazda-auto.hu részére

Az autó száraz, és zárt garázsban állt. Földszinti nem pince, vagy dohos alagsor. A fő cél az autó rendszeres használata, persze ha lehet első körben nagyobb megbontás nélkül. Természetesen a szűrők, olaj, cseréje. Ha netán úgy alakul szétszedem és cserélem javítom amit kell és lehet. A legfontosabb most, hogy a motorja beinduljon és a megfelelő tulajdonságokat állapotot teljesítse. Ha a motorral nincs nagyobb baj jön a többi elem ellenőrzése rendbe tétele persze ahol indokolt. Köszönöm válaszát és bármilyen információ érdekel ezzel a típussal kapcsolatban.

mazda-auto.hu | 2011-10-03 09:39 fuzzy részére

A másik fórumban már válaszoltam ugyanerre a kérdésre.

mazda-auto.hu | 2011-10-03 09:39 MazdaRes részére

Kérdés, hogy egy száraz garázsban, vagy a szabadban állt az autó? Különösen az előbbi esetében, és ha felújítás/szétszerelés nélküli használat a vásárlás célja, akkor véleményem szerint először a gyertyafuratokon keresztül olajat juttatva a kamrákba, át kellene olajozni a motort az önindító segítségével. Nem ártana egy plusz üzemanyag szűrőt is beiktatni a rendszerbe, mert egyszerűbb cserélni, mint a sok állás után felszabaduló lerakódások miatt meghibásodó alkatrészeket. 2. Meglepő lehet amit írok, de egy bolygódugattyús motor szerelése közel sem olyan bonyolult dolog, mint amilyennek látszik. Viszont van néhány dolog, amit kötelező betartani a motorszerelések során, ezt pedig csak kevesen ismerik. Megfelelő következetességgel dolgozó (nem csak rutinból) képzett szerelőnek nem okozhat gondot, ha rendelkezik az említett háttér infomációkkal, de más nevében nyilván nem nyilatkozhatok. Ha elrontott valamit, az pedig utólag derül ki. Az alkatrész szintén jó kérdés, de általában minden megoldható. Itt olvashatsz az autódban található motorról is, ha még eredeti van benne:
http://www.mazda-auto.hu/mazda-rx-2-rx-3-cosmo-sport-12a-13b-wankel.html

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lancia Rallye 037 Stradale 1982.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm

Tengelytávolság: 2440 mm

Hasmagasság: 

Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)

Szelepek száma: 8

Szelepvezérlés típusa: DOHC

Furat/löket: 84 / 90 mm

Sűrítési viszony: 7,5:1

Feltöltés: Abarth kompresszor   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt keresztben

Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 
 

Hajtás: Hátsókerék

Lökettérfogat (cm3):     1995    
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):    207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     226 / 5000

Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.

Végsebesség: 220 km/h

Több autó