2025. Június 21. Szombat - Alajos
Kérdések Mazdáról a szakértőnek
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
MOTOROLAJ 1-4.
MOTOROLAJ 5-10.
Kísérleti, és prototípus Mazda wankel motorok.
Nincs messze a Mazda CX-3.
Grammok, grammok, kilogrammok...
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda3 (minden ami szerviz) Mazda6 Még több fórum téma
Aston Martin DB7 1993
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2+2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4631, 1820, 1238 mm
Tengelytávolság: 2591 mm
Hasmagasság: 152 mm
Légellenállási együttható: 0,31 cw
Saját tömeg: 1650 kg
Hengerelrendezés: 6 henger, soros
Szelepek száma: 24
Furat/löket: 91 / 83 mm
Sűrítési viszony: 8,3:1
Feltöltő: Eaton M90 kompresszor
Motorbeépítés: elöl, hosszában
Benzin befecskendezés
Sebességfokozatok száma: 5
Lökettérfogat (cm3): 3239
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 339,7(249,8)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 488/ 3000
Gyorsulás 0-100 km/h: 5,9
Végsebesség: 253 km/h
Több autó
mazda-auto.hu | 2011-07-15 09:00 beres89 részére
A klímahűtőnek ( a vízhűtő előtt ) nevezett dolog tulajdonképpen a kondenzátor, ide a kompresszorból forró gáz kell érkezzen és itt hűl le, csapódik le folyadék halmazállapotúvá vállva. Igazán hideggé csak a műszerfal mögötti elpárologtató hűtőben válik, ahol a nyomáscsökkenés után ismét gáz halmazállapotú lesz, ez okozza a lehűlést. Ha az expanziós szelep viszont rosszul adagol, akkor nem megfelelő a nyomáskülönbség a két oldal között, így nem megfelelő a folyamat. Tehát a műszerfal mögötti elpárologtatóból viszonylag hideg gáznak kellene érkeznie a kompresszorba, hiszen általában nem veszi át teljesen az utastér hőmérsékletét a gáz amíg áthalad az elpárologtatón. Az expanziós (tágulási szelep) szelep általában az elpárologtatóra van szerelve.
aradszki78 | 2011-07-15 00:07
Jó napot kívánok.
Még egy apróság az előbbi hozzászóláshoz, a vezérlés összerakásakor, a szíjfeszítő patronra utólagosan rákerült egy fém sapka ami a patron rúdjának hosszát kb.5 mm-el megnöveli, ez az erőteljesebb spanolás miatt került rá, ugyanis egy félévvel ezelőtt is vezérlés gondja volt az autónak. Lehet esetleg valamilyen köze ennek az átalakításnak az elektronikára?
Előre is köszönöm.
János.
aradszki78 | 2011-07-14 23:57
Jó napot kívánok.
Egy Mazda Premacy 2.0 DITD-vel (2002) van egy kis problémám. Elugrott a vezérműszíja, amivel nem is igazán volt probléma, mert sérülés nélkül megúszta a motor. A probléma az hogy alapjáraton is, és menetközben is villogni kezd az izzítás visszajelző lámpája, és meglehetősen erőtlenné válik a motor (de nem füstöl jobban), de teljesen rendszertelenül, nem köthető sem motorhőmérséklethez, sem fordulatszámhoz, viszont ha megemelem a fordulatot (az is változó hogy milyen mértékben), vagy leállítom a motort és újraindítom, utána megszűnik a hibajelenség, de természetesen csak egy bizonyos ideig. Az adagoló aljába becsavart szelepen (2 vezetékes csatlakozó megy rá) gyöngyözött a gázolaj, és az itteni Mazda szervizesek, és egy adagoló specialista véleménye szerint biztos hogy hibás a szelep, ha engedi a gázolajat. Kicseréltem, de a hiba megmaradt. Az adagolón lévő összes elektromos szelep, és a holtpont jeladó ellenállás értéke is stimmel, a kicserélt szelep vezetékeit is kicseréltem (csak kb.60 cm-et), megvizsgáltam a motorvezérlőt, de semmi hibára utaló jel, átnéztem az összes vákumcsövet, a csatlakozásokat, a turbo csöveket, de minden a helyén. A szakszervízes kolléga szerint a diagnosztika a kicserélt szelepet, a holtpont jeladót, és a légtömegmérőt hozta ki hibának, de a két utóbbit feltehetőleg azért mert áram alatt lett széthúzva a csatlakozójuk. Azt hiszem kifogytam az ötletekből, most szívesen elfogadnék egy pár jótanácsot ezzel a tanulmányautóval kapcsolatban!
Előre is köszönöm.
János
him79 | 2011-07-14 17:05
Tisztelt Szerkesztő!
Azt szeretném kérdezni,hogyan lehet2002 MAZDA 6 az órát állítani?
Válaszát köszönöm!
beres89 | 2011-07-14 10:29
Tisztelt Szakértő!
A tegnapiakhoz ismét hozzászólva ismét kérdéseim lennének a klímával kapcsolatban. Tegnap megnéztem kicsit alaposabban a rendszert és a kondenzátornál egy olyan észrevételem volt, hogy az egyik ága forró volt a másik olyan levegő hőmérsékletű (kb. 25-30) ez nem tudom, hogy szokványos e. A szárító szűrőnél viszont mind két cső levegő hőmérsékletű. A tűzfalon keresztül jövő vastagabb cső ( tudtommal az a visszatérés a kompresszorhoz) elvileg hidegnek vagy legalább is hűvösnek kellene lennie, de ez a cső is legalább ilyen külső hőmérséklet hőfokú lehetett. ha ezekből esetleg tudna nekem valami információt mondani.
Köszönöm
mazda-auto.hu | 2011-07-13 15:28 beres89 részére
Túlmelegedés, túl magas nyomás..stb.. esetén a klíma kikapcsolását a mágneskuplung oldásával tudja megvalósítani a vezérlőegység. Mivel a Te autódon ezt már nem tudja megtenni a beépített kapcsoló miatt, így vagy kevés a gáz, vagy rossz a kompresszor, vagy dugulás van, vagy a klímahűtőn nem tud átmenni elég levegő...
beres89 | 2011-07-13 12:55
Tavaly voltam vele töltésen ahol töltés után nem indult be a kompresszor, azután elvittem klímáshoz aki át is nézte és feltöltötte, ezután működött, igaz csak próbára használtam, mert az időjárás nem igényelte a használatot. Ezek után idén próbáltam meg újra használni most a kánikula beköszöntével és nem működött, igaz most nincs benne a mágneskuplung reléje (amit tegnap kérdeztem), de egy kapcsolóval át van hidalva a dolog, így most működik a kompresszor, de nem ad hideget. Erre írták egy fórumon azt a megoldást nyomás ellenörzésre, hogy a nyomáskapcsoló 2 pólusa rövidzárban van ha meg van a (tudtommal) 9,5 bar nyomás, de nincs rajta rövidzár. Ha jól tudom kb. 600g töltetett kapott, de nem tudom mennyinekk kellene lennie, és azóta hallottam valami olajról is a kompresszorban, erről semmit sem tudok.
Mindez egy 323F 97' BA Z5-DE 1,5-ös kis csodában.
köszönöm a segítséget
mazda-auto.hu | 2011-07-13 11:25 beres89 részére
Van egy általában világoskék kupak az alumínium csövön, ott lehet a nyomást ellenőrizni, illetve tölteni a rendszert. A nyomáskapcsoló is lehet rossz. Egyébként mi a probléma a klímával?
beres89 | 2011-07-13 10:10
Tisztelt Szakértő!
Azt hallotam, hogy a klíma gáz melétét, illetve nyomását a nyomáskapcsoló két pólusa rövidzárban van ha meg van a 9,5 bar.
Az lenne a kérdésem, hogy valóban így le elhet e ellenőrizni, hogy a rendszer nyomás alatt van e. Vagy valami házilg megoldható próbát lehet e végezni, mert már annyi szerelőnél jártam és mindíg más volt a probléma, hogy magam is szeretnék utána járni, ha lehetséges.
Köszönöm
mazda-auto.hu | 2011-07-12 14:29 beres89 részére
Tőlünk rendelhető. 9552,-Ft.