2025. Június 21. Szombat - Alajos

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2011-07-15 09:00 beres89 részére

A klímahűtőnek ( a vízhűtő előtt ) nevezett dolog tulajdonképpen a kondenzátor, ide a kompresszorból forró gáz kell érkezzen és itt hűl le, csapódik le folyadék halmazállapotúvá vállva. Igazán hideggé csak a műszerfal mögötti elpárologtató hűtőben válik, ahol a nyomáscsökkenés után ismét gáz halmazállapotú lesz, ez okozza a lehűlést. Ha az expanziós szelep viszont rosszul adagol, akkor nem megfelelő a nyomáskülönbség a két oldal között, így nem megfelelő a folyamat. Tehát a műszerfal mögötti elpárologtatóból viszonylag hideg gáznak kellene érkeznie a kompresszorba, hiszen általában nem veszi át teljesen az utastér hőmérsékletét a gáz amíg áthalad az elpárologtatón. Az expanziós (tágulási szelep) szelep általában az elpárologtatóra van szerelve.

aradszki78 | 2011-07-15 00:07

Jó napot kívánok.

Még egy apróság az előbbi hozzászóláshoz, a vezérlés összerakásakor, a szíjfeszítő patronra utólagosan rákerült egy fém sapka ami a patron rúdjának hosszát kb.5 mm-el megnöveli, ez az erőteljesebb spanolás miatt került rá, ugyanis egy félévvel ezelőtt is vezérlés gondja volt az autónak. Lehet esetleg valamilyen köze ennek az átalakításnak az elektronikára?
Előre is köszönöm.

János.

aradszki78 | 2011-07-14 23:57

Jó napot kívánok.

Egy Mazda Premacy 2.0 DITD-vel (2002) van egy kis problémám. Elugrott a vezérműszíja, amivel nem is igazán volt probléma, mert sérülés nélkül megúszta a motor. A probléma az hogy alapjáraton is, és menetközben is villogni kezd az izzítás visszajelző lámpája, és meglehetősen erőtlenné válik a motor (de nem füstöl jobban), de teljesen rendszertelenül, nem köthető sem motorhőmérséklethez, sem fordulatszámhoz, viszont ha megemelem a fordulatot (az is változó hogy milyen mértékben), vagy leállítom a motort és újraindítom, utána megszűnik a hibajelenség, de természetesen csak egy bizonyos ideig. Az adagoló aljába becsavart szelepen (2 vezetékes csatlakozó megy rá) gyöngyözött a gázolaj, és az itteni Mazda szervizesek, és egy adagoló specialista véleménye szerint biztos hogy hibás a szelep, ha engedi a gázolajat. Kicseréltem, de a hiba megmaradt. Az adagolón lévő összes elektromos szelep, és a holtpont jeladó ellenállás értéke is stimmel, a kicserélt szelep vezetékeit is kicseréltem (csak kb.60 cm-et), megvizsgáltam a motorvezérlőt, de semmi hibára utaló jel, átnéztem az összes vákumcsövet, a csatlakozásokat, a turbo csöveket, de minden a helyén. A szakszervízes kolléga szerint a diagnosztika a kicserélt szelepet, a holtpont jeladót, és a légtömegmérőt hozta ki hibának, de a két utóbbit feltehetőleg azért mert áram alatt lett széthúzva a csatlakozójuk. Azt hiszem kifogytam az ötletekből, most szívesen elfogadnék egy pár jótanácsot ezzel a tanulmányautóval kapcsolatban!
Előre is köszönöm.

János

him79 | 2011-07-14 17:05

Tisztelt Szerkesztő!
Azt szeretném kérdezni,hogyan lehet2002 MAZDA 6 az órát állítani?
Válaszát köszönöm!

beres89 | 2011-07-14 10:29

Tisztelt Szakértő!
A tegnapiakhoz ismét hozzászólva ismét kérdéseim lennének a klímával kapcsolatban. Tegnap megnéztem kicsit alaposabban a rendszert és a kondenzátornál egy olyan észrevételem volt, hogy az egyik ága forró volt a másik olyan levegő hőmérsékletű (kb. 25-30) ez nem tudom, hogy szokványos e. A szárító szűrőnél viszont mind két cső levegő hőmérsékletű. A tűzfalon keresztül jövő vastagabb cső ( tudtommal az a visszatérés a kompresszorhoz) elvileg hidegnek vagy legalább is hűvösnek kellene lennie, de ez a cső is legalább ilyen külső hőmérséklet hőfokú lehetett. ha ezekből esetleg tudna nekem valami információt mondani.
Köszönöm

mazda-auto.hu | 2011-07-13 15:28 beres89 részére

Túlmelegedés, túl magas nyomás..stb.. esetén a klíma kikapcsolását a mágneskuplung oldásával tudja megvalósítani a vezérlőegység. Mivel a Te autódon ezt már nem tudja megtenni a beépített kapcsoló miatt, így vagy kevés a gáz, vagy rossz a kompresszor, vagy dugulás van, vagy a klímahűtőn nem tud átmenni elég levegő...

beres89 | 2011-07-13 12:55

Tavaly voltam vele töltésen ahol töltés után nem indult be a kompresszor, azután elvittem klímáshoz aki át is nézte és feltöltötte, ezután működött, igaz csak próbára használtam, mert az időjárás nem igényelte a használatot. Ezek után idén próbáltam meg újra használni most a kánikula beköszöntével és nem működött, igaz most nincs benne a mágneskuplung reléje (amit tegnap kérdeztem), de egy kapcsolóval át van hidalva a dolog, így most működik a kompresszor, de nem ad hideget. Erre írták egy fórumon azt a megoldást nyomás ellenörzésre, hogy a nyomáskapcsoló 2 pólusa rövidzárban van ha meg van a (tudtommal) 9,5 bar nyomás, de nincs rajta rövidzár. Ha jól tudom kb. 600g töltetett kapott, de nem tudom mennyinekk kellene lennie, és azóta hallottam valami olajról is a kompresszorban, erről semmit sem tudok.
Mindez egy 323F 97' BA Z5-DE 1,5-ös kis csodában.

köszönöm a segítséget

mazda-auto.hu | 2011-07-13 11:25 beres89 részére

Van egy általában világoskék kupak az alumínium csövön, ott lehet a nyomást ellenőrizni, illetve tölteni a rendszert. A nyomáskapcsoló is lehet rossz. Egyébként mi a probléma a klímával?

beres89 | 2011-07-13 10:10

Tisztelt Szakértő!
Azt hallotam, hogy a klíma gáz melétét, illetve nyomását a nyomáskapcsoló két pólusa rövidzárban van ha meg van a 9,5 bar.
Az lenne a kérdésem, hogy valóban így le elhet e ellenőrizni, hogy a rendszer nyomás alatt van e. Vagy valami házilg megoldható próbát lehet e végezni, mert már annyi szerelőnél jártam és mindíg más volt a probléma, hogy magam is szeretnék utána járni, ha lehetséges.
Köszönöm

mazda-auto.hu | 2011-07-12 14:29 beres89 részére

Tőlünk rendelhető. 9552,-Ft.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Aston Martin DB7 1993

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4631, 1820, 1238 mm

Tengelytávolság: 2591 mm

Hasmagasság:  152 mm

Légellenállási együttható: 0,31 cw

Saját tömeg: 1650 kg
Hengerelrendezés: 6 henger, soros

Szelepek száma: 24

Furat/löket: 91 / 83 mm

Sűrítési viszony: 8,3:1

Feltöltő: Eaton M90 kompresszor    
Motorbeépítés:  elöl, hosszában

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     3239    
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     339,7(249,8)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     488/ 3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 5,9

Végsebesség: 253 km/h

Több autó