2025. Június 21. Szombat - Alajos

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Tutika65 | 2011-06-23 13:40

Tisztelt Szakértő!
A vizszivattyú is cserélve lett, ezt nem mondtam. Menet közben a rácsatlakoztatott műszer is 107-108 fokos vizet mutat:(
Az autó fél éve nálam van, tudomásom szerint nem volt törve. Már a szerelők sem értik: A hengerfej tömités cserélve lett, a hengerfej is rendben van. Passz.

balagered | 2011-06-23 13:29 mazda-auto.hu részére

JMZGG148261601139 az alvázszám.

Köszönettel:
balage

mazda-auto.hu | 2011-06-23 09:30 Tutika65 részére

Elképzelhető például, hogy hibás a hőmérséklet jeladó, vagy műszerfal, tehát maga a víz nem melegszik túl, csak a visszajelzés hibás.
Ha jók az adatok, akkor lehet, hogy például a vízpumpa nem keringteti nomális mértékben a hűtőfolyadékot, vagy korábbi első sérülés után a lökhárító és a hűtő közötti légalagút zártsága nem lett helyreállítva, tehát nem minden lett visszaszerelve. Így az elöl beáramló levegő a hűtő helyett a kisebb nyomású irányokba távozik.

mazda-auto.hu | 2011-06-23 08:34 balagered részére

Alvázszám alapján meg tudjuk mondani.

Tutika65 | 2011-06-22 18:47

T.Szakértő!
2004-es 2.0 diesel 6-os mazdám van. Néhány hete a vizhőmérséklet 100 km fölötti sebességnél forrásig emelkedett. Az autót két szakszervizben is megnézték, számitógéppel faggatták, hibát nem jelzett.
Azóta esedékes lett a 120 e km-es szerviz, vezérműszij csere, hűtő tisztitás, ventillátorok működnek, hűtőfolyadék nemfolyik, thermosztát cserélve. És továbbra is melegszik a viz, amint az autópályára érek, vissza kell venni a tempót, mert félő, hogy felforr. Egyébként az autó rendesen húz, semmi baja. ? Mit tud tanácsolni?Köszönettelo

balagered | 2011-06-22 17:05

Tisztelt Szakértő!

Érdeklődnék, hogy 2005-ös Mazda6-os autómban hol találom meg a színkódját. Több helyen is néztem, de sajnos sehol nem találom.

Köszönettel:
balage

mazda-auto.hu | 2011-06-06 15:32 Ptii részére

A levegősödést viszonylag könnyű ellenőrizni. Pumpáld fel indítás előtt a rendszert a gázolajszűrő tetején található gombbal. Ha így könnyen indul, akkor van egy kiindulási pont. Ebben az autóban (és még néhány más típusban) az izzításjelző kontroll lámpa nem csak az izzítási rendszer hibáit jelzi.

Ptii | 2011-06-06 11:32 mazda-auto.hu részére

Laikusként nem igazán értek hozzá, de ha lelevegősődne a rendszer az menet közben nem okokzna gondokat, tehát nem okozna gondot a motor járásában, mert ilyet nem tapasztaltam, tehát indulás után egyenletesen jár, húz, nincs üzemanyag szivárgás. Illetve le tud levegősődni a rendszer pár perc alatt is, mert pár perces indítási intervallumok között is 1* indul 1* nehezen. Az adagoló hibája nem hangzik jól. Ezt esetleg szervízben meg tudják mondani, vagy speciális adagoló javítással foglalkozó céget kellene felkeresnem? Az adagoló hibát nem a motor hibajelző lámpájának kellene jeleznie? A pontos hiba ismeretének hiányában, nehéz gondolom megmondani, de közlekedhetek-e igy vele, vagy inkább ne induljak már el hosszabb útra(100km-).
Válaszát előre is köszönöm.

mazda-auto.hu | 2011-06-06 08:39 mazdahatosos részére

Színeket nem árulhatok el, de 12V/5W-os izzó van az ajtóban. Természetesen van feszültség. A mennyezeti világításra is rá lehet kötni, ha másképp nem sikerül, sőt talán az egyszerűbb.

mazda-auto.hu | 2011-06-06 08:35 Ptii részére

Ha leállítás után nem lesz levegős az üzemanyag rendszer, tehát ez a probléma kizárható, akkor nagy valószínűséggel az adagoló egyik szenzora hibás.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lancia Rallye 037 Stradale 1982.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm

Tengelytávolság: 2440 mm

Hasmagasság: 

Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)

Szelepek száma: 8

Szelepvezérlés típusa: DOHC

Furat/löket: 84 / 90 mm

Sűrítési viszony: 7,5:1

Feltöltés: Abarth kompresszor   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt keresztben

Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 
 

Hajtás: Hátsókerék

Lökettérfogat (cm3):     1995    
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):    207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     226 / 5000

Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.

Végsebesség: 220 km/h

Több autó