2025. Június 21. Szombat - Alajos

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2011-12-07 14:30 Easyrider5277 részére

A 0,2 V esés lehet a főkábel csatlakozója, illetve saruja, és a vezeték között, de az akksi pólus és a saru között is, de egyébként sok európai autó "örülne" a 14,2 V-nak is. Érdemes lenne újraforrasztani a kábelt a csatlakozóban, illetve a sarunál is stabilizálni a kontaktust. Lehet, hogy a műszerfal esetében is oxidációs probléma van.

Easyrider5277 | 2011-12-07 12:08

Tisztelt Szakértő! A testkábeleken nem találtam potenciál különbséget, így azt hagytam. Megtisztítottam a 80A-es bizti veztékeit, egy kicsit talán oxidos volt, de nem vészes. Most a generátoron 14,4 V van, az akkun 2 tizeddel kevesebb. Ez a bizti és generátor valamint a bizti és az akku közöt vész el kb. fele-fele arányban. Gondolom ezen csak a veztékek cseréjével tudok már javítani. A visszajelző izzók hibájára még nem jöttem rá. Köszönöm segítségét, tisztelettel: Easyrider5277

mazda-auto.hu | 2011-12-07 08:46 Easyrider5277 részére

Első körben a motor és a karosszéria, illetve a motor és az akku közötti testpontokat kellene megtakarítani, a kábeleket ellenőrizni, vagy úgy tesztelni a rendszert, hogy csiptetős végű kábelt a negatív sarura, másik végét különböző helyekre csiptetni, és közben figyelni a töltést, a lámpákat. A töltséi feszültség az akku sarun, vagy a generátor kivezetési pontján volt mérve. A 13,7 V egyébként nem vészesen alacsony, lehet, hogy az oxidált, szakadt kábelezés a probléma, hogy nincs elég töltőáram.

Easyrider5277 | 2011-12-06 23:03

Tisztelt szakértő! 91-es kiadású 323 1,7D mazdám töltésével küzdök. Korábban tönkrement a generátor feszültségszabályzója és akkor a magas ár miatt kihelyettesítették nekem egy külsővel. Ezzel eddig ment, de kevés a töltőfeszültség, így viszonylag hamar elhalnak benne az akkuk. Most vettem rá egy másik bontott generátort amit lepróbálás után beépítettem, de nem megfelelően működik. Beindulás után rögtön van töltésem, de csak 13,7 V ami ugye kevés, valamint a visszajelző izzók sem égnek (ennél ugye egyszerre világít az olajnyomás, hűtő... a kézifék, tank, ablakmosó megfelelőn működik), ha ráadom a gyújtást.A generátor ezen lábán nincs feszültség (pár tized volt). A töltés biztije jó, erről táplálkozik az elakadásjelző és mások is. Ötleteim elfogytak segítségét kérem, tisztelettel: Easyrider5277.

mazda-auto.hu | 2011-12-05 08:18 mazda-auto.hu részére

..a generátor nagyobb teljesítmény igényét nem is említettem, ami szintén a motort terheli. Pl.: az izzítás lényegesen többször megy, amit a lámpa nem jelez.

mazda-auto.hu | 2011-12-05 08:17 alacska részére

Gratulálunk az autóhoz!Télen a dízelek is többet fogyasztanak, az alacsonyabb átlagos környezeti-szerkezeti hőmérsékletek miatt, illetve a lassabb bemelegedés okán. A vastag váltófolyadék, a téli gumik nagyobb gördülési ellenállása, a "sűrűbb" levegő miatti nagyobb légellenállás, a vastagabb motorolaj (mert ilyenkor sokszor hidegebb)...sok "apróság", ami összeadódik.

mazda-auto.hu | 2011-12-05 08:11 mazda-auto.hu részére

Csatrol=Castrol

mazda-auto.hu | 2011-12-05 08:10 fuzzy részére

A Csatrolnak rengeteg különböző terméke van, én nem hallottam róla, hogy megbukik a teszteken. Mi rendkívül jó tapasztalatokkal használtuk-használjuk a 0w-30-as olajokat. Pl.: Mobil-1 0w-30 Super Syn Fuel Economy Formula.

alacska | 2011-12-02 20:19

Új Mazda5 1.6 dízel boldog tulaja, vagyok ezernéhányszáz kilométerrel. Némi üröm az örömben az a kocsi fogyasztása, amit egyszerűen nem tudok 6.8-6.9 alá vinni (úgy hogy szinte 0 városi közlekedéssel), tényleg nagyon ligtos vezetéssel megyek főleg mert járatós . Hatodikba 110-115-nél tempomattal "üres" pályán 6.5-7.2 közötti értékeket mutogat a fogyasztásmérő. Acélfelnis vadiúj téli gumi van fenn (Alpine A4) keréknyomás 2.2 és 2.4 ahogy a nagykönyv írja tudom a téli körülmények között magasabb a fogyasztás, de én úgy gondolom ez inkább egy hasonló köbcentis benzines kocsi fogyasztása és nem egy 1.6 dízelé. Az én elvárásom irreális, hogy azért illene 6 alatt lennie, vagy a tél miatt van így, esetleg az első 1-2ezer km után ez változik, vagy érdemes lenne a lambda szondát megnézni (később), vagy ez ennyi és kész?

fuzzy | 2011-12-02 14:13

üdvözlet mindne forum olvasónak!vki tudja h a 2005 ös mazda 6 2.0 td részecskeszürő nélküli mazdába melyik a legjobb olaj?mit a legjobb beletenni ebbe az autóba ja és 220.000km nél áll az óra ,amugy imádom az autó hibátlan és csodálatos!jelenleg a castrol edge td olaja van benn ede vki azt mondta acastrol megbukik a tezsteken...

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda3 MPS BL 2009-

Ajtók száma:     5
Ülések száma:     5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm

Tengelytávolság: 2640 mm

Hasmagasság: 145 mm

Saját tömeg: 1460 kg

Légellenállási együttható: 0,32 cw

Hengerelrendezés:  soros

Turbófeltöltő.   
Hengerszám:     4
Motorbeépítés:   elöl, keresztben

Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.

Sebességfokozatok száma: 6 
Lökettérfogat (cm3):     2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94   
Sűrítési viszony:  9,5:1   
Hengerenkénti szelepszám:     4
Szelepvezérlés típusa:   változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     380/3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.

Végsebesség: 250 km/h

Több autó