2025. Július 8. Kedd - Ellák

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


ungyi | 2012-02-14 11:22

Köszönöm! Véleményes azerint a mostani 95-höz milyeb arányban kell olompotlo adalékot adni?Mondjuk 1O literenként mennyit?Köszö a választ.Még valamit:mi történik, ha csak a mostani 95.l megyek és nem teszek hozzá ólompótló adalékot?Köszönöm.

mazda-auto.hu | 2012-02-13 09:37 mazda-auto.hu részére

..és korábban rossz választ adtam, most egyértelműen megtaláltam, hogy ólmos kell bele! Elnézést!

mazda-auto.hu | 2012-02-13 09:34 ungyi részére

A másik fórumban válaszoltam, hogy egyértelműen ólmos benzin kell bele.

ungyi | 2012-02-12 16:59

.Mazda!1987-es gy.évű 1.5-ös 4 ajtós edan mazda familiámba milyen bezint kell tankolni? Ólmozott v. ólmozatlant? Vizsga alkalmából állandóan ólmozott benzinesnek jelölik. ALVÁZSZÁMA:JMZBF126200324268. iDŐNKÉNT TESZEK BELE ólompótlót, vannak akik szerint kell, vannak, akik szerint nem.Eldönthető-e,hogy gyártásakor milyen bezinre "szerelték" a japánok?? Köszönöm!!

mazda-auto.hu | 2012-02-07 12:07 Easyrider5277 részére

Az öngerjesztős rendszerekben amikor a gyújtást ráadod, az akku pozítiv sarujától sorba kapcsolódik a töltés jelző lámpa és a generátor gerjesztő tekercse, ezért az izzó világít. Amikor beindul a motor, és forog a generátor, akkor már a generátor saját maga látja el a gerjesztő tekercset feszültséggel, így mivel nem lesz feszültség különbség az izzó kivezetésein, kialszik. Azonban az izzóval egy ellenállást párhuzamosan (nem sorban) bekötnek, így ha rossz az izzó, vagy az izzóhoz vezető kábel, akkor is kap áramot gyújtásráadáskor a forgórész, ezért van töltésed. Tehát a műszerfaltól ki kell "csipogtatni" műszerrel, hol van szakadás. Még egy dolgot érdemes lenne megmérni, van-e minden csatlakozó feszültség a generátoron, amikor ki van kapcsolva a gyújtás? Ha ez a helyzet, akkor más a hiba, hiszen a gerjesztő körön ilyenkor nem lehet feszültség.

Easyrider5277 | 2012-02-07 10:26 mazda-auto.hu részére

Na igen ez így homályos. Szóval amikor gyujtást adok akkor kellene égniük, de nem égnek, így mivel inaktívak nem tudom ellenőrizni a töltést. Van az autóról egy javítási segédletem, "szervízkönyv" amiben benne van a kapcsolási rajz is, de abból nem igazán lehet mindezt kihámozni és a műszerfalról végképp kevés van benne. Köszönöm, üdv.: Easyrider5277

mazda-auto.hu | 2012-02-07 08:08 Easyrider5277 részére

Ezt a mondatot nem értem: .....de a kontrol lámpák nem égnek, nem jelzik, a töltést.... Azért nem értem mert csak a töltés hiányát jelzi a piros lámpa. Mire gondolsz?

Easyrider5277 | 2012-02-06 15:47 mazda-auto.hu részére

Igen, én is így tudom a lámpa működését és amikor megvettem akkor így is működött. Pontosabban amikor ráadtam a gyujtást akkor az összes hibajelző lámpa kigyulladt, mikor beindult és megjött a töltés (ezt megelőzte egy kisebb gázfröccs) akkor elaludtak a lámpák, csak az maradt égve aminek kellett pl. kézifék. Az érdekesség, hogy vettem korábban hozzá egy donor autót amibe szintén hibás volt a generátor és azzal a műszerfallal is így működik. A töltést leginkább úgy szoktam "ellenőrizni", hogy a ventilátort bekapcsolva hallom mennyire zúg. Ha elég a feszültség akkor erősebben. Még annyit, hogy az eredeti generátornak egy vastagabb és egy vékonyabb vezetéke van, ennél viszont 2 egyforma. Köszönöm válaszát, üdv.: Easyrider5277

mazda-auto.hu | 2012-02-06 08:50 Easyrider5277 részére

Ha a töltésjelző lámpa akkor világít járó motor esetén, ha nincs töltés. Álló motorral, gyújtáson világítania kell, hiszen ilyenkor ezen keresztül "megy" a gerjesztő áram a forgórészhez. A motor beindulása után kell kialudnia. Van valami más töltés jelző eszköz az autódban?

Easyrider5277 | 2012-02-05 15:54

Tisztelt Szakértő! 1991-es 1,7D BG mazdámnak töltés hibája volt. A gondot a "+" saru eltörése okozta. A generátorban levő egyik diódahíd ment tönkre, most jól tölt, de a kontrol lámpák nem égnek, nem jelzik, a töltést. Kaptam egy ötlete mi szerint az akku "+" ágáról megy egy vékony fekete vezeték a tűzfalra és az szokott elégni. Nem találom ezt a veztéket. Esetleg tud segíteni benne, hoogy ebben a tipusban hol található? Tisztelettel: Easyrider5277

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Diablo GT 1999

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4430, 2040, 1115 mm

Tengelytávolság: 2650 mm

Hasmagasság: 110 mm

Saját tömeg: 1530 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban 60°

Szelepek száma: 48

Furat/löket: 87 / 84 mm

Lökettérfogat (cm3) : 5992

Sűrítési viszony: 10,7:1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés 
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):  574,9(422,8)/ 7300
Nyomaték (Nm / 1 min): 630 Nm / 5500

Sebességfokozatok száma: 5

Hátsókerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,4 mp

Végsebesség: 338 km/h

Több autó