2025. Június 21. Szombat - Alajos

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


shep | 2012-03-22 19:50

Köszi a választ! Még annyit kérdeznék, hogy gyárilag mely márkákat szerelik lengéscsillapítókból?

mazda-auto.hu | 2012-03-22 08:11 shep részére

Elvileg nincs, ha a méret jó, a minőség csak hosszú távon fog igazolódni, vagy esetleg nem.

shep | 2012-03-20 20:12

Üdv! Szeretném megkérdezni, hogy a 2005-ös, 1.4-es benzines Mazda 3-ba bármilyen, a neten erre az autóra kidobott első lengéscsillapító, illetve stabilizátor rúd megfel, vagy van valami, amire oda kell figyelnem? Üdv:P.Gábor

mazda-auto.hu | 2012-03-20 11:48 zotya részére

Több dolog is okozhatja. Lehet, hogy befecskendezés, vagy EGR szelep, de akár más is. Hallani kellene!

zotya | 2012-03-20 11:30

2007-es 2000-es diesel 6-osom /100-ekm/a motor felmelegedéséig gyorsításkor szelepcsörgésszerű hangot ad.Ami eddig nem volt! Kell-e vele foglalkoznom?Köszönettel:zotya.

mazda-auto.hu | 2012-02-16 09:04 klizso részére

Sok helyes megállapítás van a cikkben, de például hány ember tudja megtenni, hogy a forgalomba bekerülve elindulás után percekig nem emeli jelentősen 2000 fölé a fordulatot?

klizso | 2012-02-16 07:53

Sziasztok, Bocs, hogy megint zavarok, de nem hagy nyugodni az alapjáraton történő motormelegítés kérdése, ezért de ha valaki az előbb, általam belinkelt oldalt nem tudja vagy nem akarja elolvasni, egy részt idemásolok a cikkből: "Ha benzines autónk van, akkor indítsuk be, 20 másodpercig ne nyúljunk a gázpedálhoz, ez után induljunk el az autóval. Ezalatt a 20 másodperc alatt a kenőolaj megfelelően „összetörik”, az olajnyomás felépül és a szóróolajzással kent alkatrészek is megfelelő olajfürdőt kapnak, hiába sűrű és hideg az olaj. Elindulás után ne nyomjunk nagy gázokat és folyamatosan 2000-es fordulat környékén utazzunk, ne alatta, de semmiképpen ne 3000 fordulat felett. Az álló helyzetben melegítés azért nem jó, mert a motor lassabban melegszik, több savas víz gyűlik össze az olajban és úgy szennyezünk, hogy közben még csak nem is haladunk egy métert sem. Ha alacsony, közepes terhelésen terheljük a motort, akkor hamarabb melegszik, hamarabb melegszik az olaj is, elpárolog a belekerült kondenzvíz és közben haladunk is. Mivel az olajnyomás már felépült, a csapágykopás nem jelentős mértékben nagyobb, mintha üresjáratban járatnánk, viszont a melegedés és az üzemmeleg állapot elérése így sokkal gyorsabb. A cél pedig ez, mielőbb üzemmeleg motorral haladni. A dízelmotor csak egy kicsit más. Itt beindítás után kb. egy percig ne adjunk gázt, ne csináljunk semmit, hagyjuk ketyegni, majd azután induljunk el. Ennek az a műszaki magyarázata, hogy a hengerfej ilyenkor nagyon hideg és amennyiben azonnal terhelni kezdjük a motort, akkor relatíve kis területeken intenzíven melegszik, az égéstereknél kezd viszonylag gyorsan melegedni, így hőfeszültségek keletkeznek benne. Ezért jobb, ha alapjáraton egy-két percet járatjuk, így a hengerfej nem mínusz 20 fokos, amikor elindulunk, van ideje elvezetni azt a kis termelődött hőt, megadni az egész alaphangulatát és egyenletesebb hőfokát." Remélem tudtam segíteni mindenkinek, hozzászólásokat szívesen veszek. Sziasztok, klizso

mazda-auto.hu | 2012-02-14 13:17 ungyi részére

Az alkalmazási keverési arány az ólompótló dobozán kell legyen feltüntetve. Idővel elsősorban megszűnik a szelephézag, illetve nem zárnak majd jól a szelepek, így előbb-utóbb motor működési gondok jelentkeznek. Másik megoldás a hengerfej cseréje egy későbbi darabra (akár bontott is), hiszen a Te autód bár 1987-es, még 1985-ös modellévbe tartozik, vagy a hengerfejben a szelepfészkek "cseréje", bár ez is 100e Ft-os tétel.

ungyi | 2012-02-14 11:22

Köszönöm! Véleményes azerint a mostani 95-höz milyeb arányban kell olompotlo adalékot adni?Mondjuk 1O literenként mennyit?Köszö a választ.Még valamit:mi történik, ha csak a mostani 95.l megyek és nem teszek hozzá ólompótló adalékot?Köszönöm.

mazda-auto.hu | 2012-02-13 09:37 mazda-auto.hu részére

..és korábban rossz választ adtam, most egyértelműen megtaláltam, hogy ólmos kell bele! Elnézést!

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Jaguar XJ-13 1964

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4483, 1854, 965 mm

Tengelytávolság: 2438 mm

Saját tömeg: 998 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban

Szelepek száma: 24

Furat/löket: 87 / 70 mm

Sűrítési viszony: 10,4:1  
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés 
Lökettérfogat (cm3):     4994    
Szelepvezérlés típusa:   DOHC
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     509(374,3)/ 7600
Nyomaték (Nm / 1 min):     523/ 6300

Sebességfokozatok száma: 5 

Gyorsulás 0-100 km/h: nincs adat

Végsebesség: 274 km/h

Mindössze 1 darab példány készült.

Több autó