2025. Augusztus 12. Kedd - Klára

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


kisszoli | 2010-12-02 01:31

Üdv!
Kérdezni szeretném, hogy 2002-es ditd premacy-n pár napja indításkor égve marad a vezetőoldali, valamint az anyósülés légzsák visszajelző. Ennek mi lehet az oka? Eddig pár perc múlva elaludt azonban ma már folyamatosan világított.
Köszi a segítséget

mazda-auto.hu | 2010-12-01 14:29 eks139 részére

Ennél többet nem tudok látatlanban segíteni. Ha jó időpontban van szikra, benzin és levegő, akkor egy egyébként hibátlanul járó motor nem áll le.

eks139 | 2010-12-01 12:48 mazda-auto.hu részére

A jeladókra lett egy-egy led visszajelző téve, ezek villognak a műszerfalon:) végül is karácsony közeleg! Valamilyen módja nincs,hogy a jeladókat leteszteljem? Nem akarok ismét valahol lerobbanva ácsorogni a hidegben. Igazából nem szívesen ülök az autóba, tudva,hogy bármikor megáll és nem tudok semmit csinálni ellene. Ha nem megyek vele akkor meg nem jelentkezik a hiba! Jó kis 22 csapdája! Ezért érdeklődöm, hogy van-e valami megoldás a jeladók kiszűrésére!?
Zoli

mazda-auto.hu | 2010-12-01 12:29 eks139 részére

Ha volt szikra, akkor valószínűleg a hengerekbe nem kerül megfelelő üzemanyag levegő keverék. Mint írtam ellenőrizni kell az injektorok elektromágneseinek vezérlő áramát, illetve ha jó jel, hogy valóban porlasztanak-e? Valójában igen valószerűtlen, hogy több injektor is egyszerre dugul el, vagy romlik el ha benzin nyomás egyébként van, hiszen három hengerrel még nem állna le a motor. Valószínűleg ezért a vezérlő jelükkel, vagy az időzítésükkel van gond. Főtengely fordulatszám jeladó?

eks139 | 2010-12-01 12:16

Az etanolos átalakító kiszerelése után fél év alatt kb 8ezer km-t mentem az autóval gond nélkül.Az inyjektor kábelének csatlakozója lett kizárólag széthúzva, nem lett vágva( nem gyanakszok az etanol miatt hibára,de ettől még lehet itt a baj). Mikor nem indult volt szikra, hidegindítóval nem próbálkoztunk. Egy tanknyi benzint járattunk ki belőle úgy, hogy a visszatérő ág egy kannába nyomta a benzint(ezzel az esetleges tankban lévő szennyeződés áramlását egyirányusítottuk a szivattyú irányába, de nem állt le, nem dugult el).Néhány ötletet ha megosztana velem a könnyebb javítás érdekében, a szarvashibák elkerülése érdekében azt köszönettel venném!
Zoli

mazda-auto.hu | 2010-12-01 09:37 mazda-auto.hu részére

Helyesírás : fennáll. :-)

mazda-auto.hu | 2010-12-01 09:34 eks139 részére

Ha az etanolos átalakító kiszerelése óta lépett fel a probléma, akkor első körben ehhez kötném a hibakeresését. Az injektorok kábelezése például rendben van? Amikor nem indul a motor, van szikra? Ha van, ilyenkor például hidegindító befújására - a szívócső gumi leszerelésével - beindul? Ha így beindul, akkor nem kap üzemanyagot. Lehetne vizsgálni oszcilloszkóppal az injektorok működését is, amikor a hiba fenáll..stb..

eks139 | 2010-12-01 09:22

Tisztelt mazda-auto.hu
Korábbi hozzászólásomban kissé talán zavarosan írtam le a problémám az autóval kapcsolatban. Bízom benne, hogy kapok iránymutatást a könnyebb javításhoz, pontosabb hibafeltáráshoz!
Köszönettel Zoli

mazda-auto.hu | 2010-11-30 12:48 vb72 részére

Mazda IDS-es diagnosztika volt? Korrekción mit értenek? Próbáld meg lecsatlakoztatni a negatív akkusarut, majd 10 mp-ig nyomd a fékpedált. Ezután visszateheted az akkusarut. Néha ilyen egyszerű dolgok is segítenek, bár inkább korábbi autók (pl Xedos6) hasonló problémáit ( nem tartja a magasabb fordulatot gurulás közben üresben ) oldhatja meg.

vb72 | 2010-11-30 10:34 mazda-auto.hu részére

Voltam diagnosztikán és semmi hobát nem találtak. Menetközben is vizsgálták, majd a végén azt mondták, hogy a motor még alapjárati helyzetben is ingadozó fordulatszámmal jár. Nem csak guruláskor. Menetközben a korrekciós értékek elmennek, emiatt van az ingadozás minden helyzetben. Ők egy szétszereléses átvizsgálást javasolnak. De pontosan merre felé lehet a hiba?

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Countach QV 1985-1988.

Ajtók száma:  2
Ülések száma: 2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4170, 2000, 1070 mm

Tengelytávolság: 2500 mm

Hasmagasság: 105 mm
Hengerek:  12 henger V alakban 60°

Szelepek száma: 48 
Motorbeépítés:  hátsó tengely előtt hosszában

Szívómotor, karburátorok. (néhány késői USA verzió befecskendezővel) 

Lökettérfogat (cm3):   5167

Furatxlöket (mm): 85,5x75 mm  
Sűrítési viszony: 9,5:1    
Teljesítmény (LE/ 1 min): 455 /7000 
Nyomaték (Nm / 1 min): 501/5200

Sebességfokozatok száma: 5

Hátsókerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8 mp.

Gyártott darabszám: 610

Végsebesség: ~295-310 km/h

Több autó