2025. Június 22. - Paulina

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


eks139 | 2010-12-01 12:48 mazda-auto.hu részére

A jeladókra lett egy-egy led visszajelző téve, ezek villognak a műszerfalon:) végül is karácsony közeleg! Valamilyen módja nincs,hogy a jeladókat leteszteljem? Nem akarok ismét valahol lerobbanva ácsorogni a hidegben. Igazából nem szívesen ülök az autóba, tudva,hogy bármikor megáll és nem tudok semmit csinálni ellene. Ha nem megyek vele akkor meg nem jelentkezik a hiba! Jó kis 22 csapdája! Ezért érdeklődöm, hogy van-e valami megoldás a jeladók kiszűrésére!?
Zoli

mazda-auto.hu | 2010-12-01 12:29 eks139 részére

Ha volt szikra, akkor valószínűleg a hengerekbe nem kerül megfelelő üzemanyag levegő keverék. Mint írtam ellenőrizni kell az injektorok elektromágneseinek vezérlő áramát, illetve ha jó jel, hogy valóban porlasztanak-e? Valójában igen valószerűtlen, hogy több injektor is egyszerre dugul el, vagy romlik el ha benzin nyomás egyébként van, hiszen három hengerrel még nem állna le a motor. Valószínűleg ezért a vezérlő jelükkel, vagy az időzítésükkel van gond. Főtengely fordulatszám jeladó?

eks139 | 2010-12-01 12:16

Az etanolos átalakító kiszerelése után fél év alatt kb 8ezer km-t mentem az autóval gond nélkül.Az inyjektor kábelének csatlakozója lett kizárólag széthúzva, nem lett vágva( nem gyanakszok az etanol miatt hibára,de ettől még lehet itt a baj). Mikor nem indult volt szikra, hidegindítóval nem próbálkoztunk. Egy tanknyi benzint járattunk ki belőle úgy, hogy a visszatérő ág egy kannába nyomta a benzint(ezzel az esetleges tankban lévő szennyeződés áramlását egyirányusítottuk a szivattyú irányába, de nem állt le, nem dugult el).Néhány ötletet ha megosztana velem a könnyebb javítás érdekében, a szarvashibák elkerülése érdekében azt köszönettel venném!
Zoli

mazda-auto.hu | 2010-12-01 09:37 mazda-auto.hu részére

Helyesírás : fennáll. :-)

mazda-auto.hu | 2010-12-01 09:34 eks139 részére

Ha az etanolos átalakító kiszerelése óta lépett fel a probléma, akkor első körben ehhez kötném a hibakeresését. Az injektorok kábelezése például rendben van? Amikor nem indul a motor, van szikra? Ha van, ilyenkor például hidegindító befújására - a szívócső gumi leszerelésével - beindul? Ha így beindul, akkor nem kap üzemanyagot. Lehetne vizsgálni oszcilloszkóppal az injektorok működését is, amikor a hiba fenáll..stb..

eks139 | 2010-12-01 09:22

Tisztelt mazda-auto.hu
Korábbi hozzászólásomban kissé talán zavarosan írtam le a problémám az autóval kapcsolatban. Bízom benne, hogy kapok iránymutatást a könnyebb javításhoz, pontosabb hibafeltáráshoz!
Köszönettel Zoli

mazda-auto.hu | 2010-11-30 12:48 vb72 részére

Mazda IDS-es diagnosztika volt? Korrekción mit értenek? Próbáld meg lecsatlakoztatni a negatív akkusarut, majd 10 mp-ig nyomd a fékpedált. Ezután visszateheted az akkusarut. Néha ilyen egyszerű dolgok is segítenek, bár inkább korábbi autók (pl Xedos6) hasonló problémáit ( nem tartja a magasabb fordulatot gurulás közben üresben ) oldhatja meg.

vb72 | 2010-11-30 10:34 mazda-auto.hu részére

Voltam diagnosztikán és semmi hobát nem találtak. Menetközben is vizsgálták, majd a végén azt mondták, hogy a motor még alapjárati helyzetben is ingadozó fordulatszámmal jár. Nem csak guruláskor. Menetközben a korrekciós értékek elmennek, emiatt van az ingadozás minden helyzetben. Ők egy szétszereléses átvizsgálást javasolnak. De pontosan merre felé lehet a hiba?

mazda-auto.hu | 2010-11-30 09:24 szabolcs_508 részére

A másik fórumunkban már válaszoltam erre a kérdésedre.

mazda-auto.hu | 2010-11-30 09:23 beres89 részére

Gyárilag szerelték (a V6-ost ugyanezzel a kasztnival) 16x6,5 collos ET45-ös könnyűfém felnivel, melyre 205/50R16 felni ment. tehát ez biztosan felfér.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lancia Rallye 037 Stradale 1982.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm

Tengelytávolság: 2440 mm

Hasmagasság: 

Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)

Szelepek száma: 8

Szelepvezérlés típusa: DOHC

Furat/löket: 84 / 90 mm

Sűrítési viszony: 7,5:1

Feltöltés: Abarth kompresszor   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt keresztben

Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 
 

Hajtás: Hátsókerék

Lökettérfogat (cm3):     1995    
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):    207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     226 / 5000

Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.

Végsebesség: 220 km/h

Több autó