2025. Június 15. - Jolán

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Zsozsó | 2010-10-29 15:06

Tisztelt Szakértő
Az "Azautó" újság augusztusi számában megjelent "Közös csőd" című cikkben arról írtak, hogy költségtakarékosabb megoldás közös csöves dízel befecskendezőket tisztítással "javítani", még mielőtt cseréjük válna szükségessé, amiről tudjuk, hogy nem két fillér. Várom, hogy mit tanácsolsz. Köszönöm

mazda-auto.hu | 2010-10-27 10:02 rm250 részére

A lényeget megragadva, röviden, a benzinesek esetében a lefúvószelep elengedi egy megkerülő úton a beömlő felesleges túlnyomását, amikor lezárjuk a fojtószelepet, hogy az ne hasson vissza a feltöltőre. Ez történhet "sportosan" a szabadba, vagy gyárilag a megkerülő úton a fojtószelep és a hengerek közötti ágba. A közös nyomócsöves dízelek esetében az esetleges (nem mindig van) fojtószelep más célokat szolgál, így nincs olyan nagy jelentősége ezekben az üzemállapotokban a turbóra visszahatás szempontjából. Persze vannak már dízel lefúvó szelepek, de ettől nem szabad teljesítmény növekedést várni.

Igen, a stabilizátor rúd szilentjei, vagy a "csirkecsontok" is okozhatják.

mazda-auto.hu | 2010-10-27 09:45 rm250 részére

Sajnos ezek a hibák bármilyen típusú használt autónál fennállhatnak. Nyilván a turbósok valamivel jobban ki vannak téve a nem megfelelő használat-karbantartás veszélyeinek, olajfogyasztás szempontjából.

rm250 | 2010-10-27 09:06

Tisztelt Mazda-auto !

A következő kérdésem lenne, érdemes-e 2.0 CDH GT 136LE M6-ba diesel lefújószelepet szerelni. Van-e előnye ill. hátránya ennek az alkatrésznek?
További kérdésem, hogy a jobb eleje iszonyatosan kopog, ha rázós úton megyek, főleg fékezésnél. Több szervízben voltam már nem találják a hiba forrását, ami érthetetlen számomra.Rázópadon megnézték, lengéscsillapítót ellenőrizték, futómű alkatrészeket átvizsgálták és SEMMI ! Okozhatja-e ezt a kormánymű vagy a kanyarstab.??? Tudom, hogy látatlanban ezt nem lehet megítélni, de sajnos átvizsgáláskor sem jöttek rá a hiba okára.
A választ előre is köszönöm!

rm250 | 2010-10-27 08:59 mazda-auto.hu részére

Tisztelt Mazda-Auto !

Ha jól értelmezem, ezek szerint használt diesel M6-t nem szabad vásárolni, mert nem lehet tudni, hogy az előző gazda odafigyelt-e az olajszintre kellőképpen????
Vásárlás után az első ezer km alatt tudjuk meg, hogy károsodott korábban a gk. motorja?
(sajnos én is így jártam, és a vége motor és turbó csere lett, ahogy látom nem egyedi probléma !!! )
Ezt az autót lehet nagyon szeretni és nagyon utálni.De egy biztos nagyon tisztában kell lenni a típushibákkal, különben csak a bosszúság marad.

mazda-auto.hu | 2010-10-26 08:43 fuzzy részére

A fehér füst a kályhából ered. Jellemzően rövid távos használat során jelentkezik, vagy ha részben ebből kifolyólag a kályha gyújtása már nem tökéletes.

Sajnos ha már egyszer elfogyott az olaj a motorból, akkor egyes alkatrészek véglegesen károsodtak. Ez akkor is így van, ha közvetlenül utána látszólag minden rendben. Az olajfogyasztás első körben általában a turbó csapágyazásánál, illetve a szelepszár szimeringeknél jelentkezik, majd a sok olaj miatt leragadnak a gyűrűk, eltömődnek a dugattyú olajvisszafolyó furatai stb...

fuzzy | 2010-10-23 15:29

az én problémám a következő van 1 2005 ös mazda 6 gt 2000 diesel 136 Le és arra lettem figyelmes ,h olykor olykor közvetlen hideg inditáskor(ált hüvös ,párás időben) reggel nagy fehér füst jön ki a kipufogóból ami rögtön az indulást követően megis szűnik... ez az egyik a másik tegnap éjjel az egyik barátomat vittem haza kb 2km re mentünk és amikor kiszállt az autóból azt mondta ,h vmi nagy füst van a motorháztetőm alatt,kiszálltam az autóból felnyitottam a motorháztetőt és láttam a balfelső sarokban egy dobozt amire a webasto felirat volt ráírva ebből 3 cső jött ki az oldalából és a középsőből jött az a rengeteg füst szemmel jól láthatóan ilyen gumi tömlö szerüség az oldalán résekkel mi lehet abaj?olajszagú volt a füst is...eheti vagy van köze ennek a motoroljamahoz?mert az olajam is rohamosan fogy teljese oljacsere volt filterekkel együtt és most 2500km után félig van a motorolajszintem,az autónak gyönyörű halk hangja van,nem forr a vizem,erős az autó megy mint a golyó,pöcre indul és rendszeresen szervizben lett hordva megkapott mindent ami jár egy ilyen autónak
az érdekes az h az olajcsere elött egyszer megette az olajamat pár ezer km alatt ujra töltöttem és vittem a szervizbe rákötötték gépre megnézték állapot felmérés olajcsere aztmondták tökéletes autó és a hangaj télleg csodás halk csendes mindenki aki ismer megjegyzi h milyen szép a hangja nem értem és aggódóm h mi lehet a baj?válaszát elöre is köszönöm!ja és még eg ykérdés a webastohoz hol tudok távirányitot vásárolni és mennyiért?köszönöm!

Csabi626 | 2010-10-22 07:54 ge626 részére

Kedves ge626!

Természetesen minden rajzot, leírást örömmel fogadok, és ha tudok, én is segítek szívesen :)
Nekem pl. a gyújtási rendszer működésével, javításával kapcsolatban vannak leírásaim, tapasztalataim.

Címem : csabi@pke.hu

Csabi626 | 2010-10-22 07:50 mazda-auto.hu részére

Talán most ez is kiderülhet, mert cserélve lesz a hűtőm is, ugyanis a generátor felőli oldalon folyik.
Folyásirány tekintetében egyébként jól gondolom hogy a hűtőben a generátor felőli oldalról megy a víz a kiegyenlítő felé?

ge626 | 2010-10-21 17:53 Csabi626 részére

Tisztelt Csabi626!

Én is hasonló típussal rendelkezem. Mivel rendelkezem a GE sorozat KL motorkóddal ellátott javítási leírásával a következő adatokat találtam: nyitási hőmérséklet 80 - 84 C, teljes nyitási hőmérséklet 95 C, teljes nyitási távolság 8,5 mm. Amennyiben kéri, küldje el elérhetőségét és e-mailben átküldöm a robbantott rajzot adatokkal együtt.
Üdv, GE626.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Aston Martin DB7 1993

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4631, 1820, 1238 mm

Tengelytávolság: 2591 mm

Hasmagasság:  152 mm

Légellenállási együttható: 0,31 cw

Saját tömeg: 1650 kg
Hengerelrendezés: 6 henger, soros

Szelepek száma: 24

Furat/löket: 91 / 83 mm

Sűrítési viszony: 8,3:1

Feltöltő: Eaton M90 kompresszor    
Motorbeépítés:  elöl, hosszában

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     3239    
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     339,7(249,8)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     488/ 3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 5,9

Végsebesség: 253 km/h

Több autó