2025. Augusztus 11. Hétfő - Zsuzsanna

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Easyrider5277 | 2010-10-18 13:58

Tisztelt Szakértő!
Korábban már volt szó erről az autóról. 1,7D 91-es BG-s Mazda PN motorkód. Melegen nehezen indul. Az adagolót a porlasztócsúcsokat, ill. az üzemanyag szűrőt már cseréltem. 190 e km van a motorban, egyébként szépen jár, nem ömlik belőle a füst. Mi okozhatja még ezt? Mondtak olyat is, hogy kompresszióvesztés. Milyen nyomást kell mérnem a hengerekben? Ezt a motort egy korábban Ausztriából behozott autóból vettem ki. Már abban is jelentkezett ez a probléma, de nem volt ennyire zavaró.

ge626 | 2010-10-12 08:59 mazda-auto.hu részére

Tisztelt Szakértő!

Köszönöm segítségét.

mazda-auto.hu | 2010-10-11 09:05 ge626 részére

Egy kiemeléstől a váltó belsejében nem történhetett változás. Gondolom az váltóolaj mennyisége ellenőrizve lett visszaszerelés után.

ujmazdás | 2010-10-08 21:19

Tisztelt Szakértő
Kérem informáljon, h van e megoldás arra, 2008as amerikai CX7esem hőmérőjét farenheitről celsiusra átállítsam, vagy átállítsa valaki. köszönettel

ge626 | 2010-10-08 17:55 mazda-auto.hu részére

Tisztelt Szakértő!

Köszönöm gyors válaszát.
Az összefüggés annyiban érthető meg, hogy a vízpumpa cseréjét,a szerelők állítása szerint csak a motor és váltó kiemelésével lehetet megoldani, mivel egy tőcsavar beletört a blokba.
A kérdésem az lenne, hogy a motor, a váltó ki- és beszerelésekor érhette olyan sérülés a sebességváltót ami az ötödik fokozat kiugrását idézheti elő.
Az autót felemeltük, a váltó környékén és a rudazaton semmilyen sérülést nem találtunk.
Az Ön által is leírtakat figyelembe véve, marad a váltócsere.
Mégegyszer köszönöm.

mazda-auto.hu | 2010-10-08 09:19 ge626 részére

Egy vízpumpa csere elvileg igen távol "helyezkedik" el a sebességváltót érintő dolgoktól. Nehéz összefüggést találni.

Először ellenőrizni kell, nem ér-e hozzá a váltóházon kívül valami a működtető mechanika elemeihez. Ha ez rendben, akkor a váltón belül van a gond, ott is az ötödik fokozat "tájékán". Ehhez pedig bármilyen alkatrész rendelhető. Persze ha 100000,-Ft-ért van komplett bontott váltó, akkor már határeset, költséghatékony-e a jelenlegit javítani.

ge626 | 2010-10-07 19:05

Tisztelt Szakértő!
95-ös Mazda GE 626 2,5 gépemen, neves Csabai mester és emberei vízpumpát cseréltek, az ilyenkor szokásos szíjak, tömítések, egyéb elengedhetetlen kiegészítőkkel együtt.
Az autó átvételét követően Győri utamon, normál "bejáratós" használatkor, tempomat bekapcsolva, minden előjel nélkül a sebesség ötödik fokozata kiugrott. Miután visszatettem a megfelelő fokozatba, azaz ötödikbe, néhány perc elteltével újból, majd ismét és egyre rövidebb idő alatt kidobta. A lényeg, hogy jelenleg minden működik csendben és hang nélkül, viszont az ötödik fokozatot folyamatosan tartani kell, mert gyorsításkor kiugrik a helyéről.
A "szakik" váltócserét javasolnak.
Kérdésem, Ön mit javasol? (Ja számla nélküli volt az operáció, reklamáció nincs)
Válaszát előre is köszönöm!

mazda-auto.hu | 2010-10-01 12:29 Csabi626 részére

Az egyik elosztó alumínium öntvényben valóban van két teljesen egyforma szenzor. Arra kell figyelni, hogy egyformák legyenek.

Csabi626 | 2010-10-01 09:06

Tisztelt Szakértő!
93-as 626, v6-oson a felső hűtővíz kupak környékén lévő két hőmésékletszenzor között van e eltérés akár funkcióban, vagy típusban?
Az egyik ugyanis nyakból letörött, és megforrasztottam, működik is, de ki akarom cserélni. Mire érdemes odafigyelni?
A választ előre is köszönöm.

mazda-auto.hu | 2010-09-28 08:18 premacy részére

3213,-Ft, kerék őr több fajta van, 5000-10000,-Ft között alakulnak.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Monteverdi Hai 450 SS 1970.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm

Tengelytávolság: 2548 mm

Hasmagasság:

Gumiméret elöl: 205/70-15

Gumiméret hátul: 225/70-15

Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)

Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:  
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     664/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp

Végsebesség: 290 km/h

Több autó