2025. Június 22. - Paulina

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


ge626 | 2010-10-21 17:53 Csabi626 részére

Tisztelt Csabi626!

Én is hasonló típussal rendelkezem. Mivel rendelkezem a GE sorozat KL motorkóddal ellátott javítási leírásával a következő adatokat találtam: nyitási hőmérséklet 80 - 84 C, teljes nyitási hőmérséklet 95 C, teljes nyitási távolság 8,5 mm. Amennyiben kéri, küldje el elérhetőségét és e-mailben átküldöm a robbantott rajzot adatokkal együtt.
Üdv, GE626.

low82 | 2010-10-21 12:37 mazda-auto.hu részére

Köszönöm!!!

mazda-auto.hu | 2010-10-21 10:48 Csabi626 részére

Például a lerakódások, vagy külső szennyeződés miatt csökkent a hűtési rendszer hatásfoka, így lassabban hűl vissza a folyadék.

mazda-auto.hu | 2010-10-21 10:44 low82 részére

Gyárilag 5 egyforma kerék volt minden B2500 modellhez.

Csabi626 | 2010-10-21 08:19

Tisztelt Szakértő!

Régebben kérdeztem már ebben a témában, de mivel azóta is tapasztalom, és van benne fejlemény, gondoltam megint feldobom.
93-as 626/v6-osom vízhőmérsékletéről van szó.
Megfigyeltem, hogy a hőmérő mutatója picit a függőlegestől jobbra, kb. 5-10 fokkal áll be.
15-20 km megtétele után elég gyakran jár a ventilátor, ami szerintem nem igazán lenne indokolt.
Feltevésemet arra alapozom, hogy a nyáron meghibásodott a termosztátom, nyitva maradt, és pár napig kénytelen voltam úgy járni vele.
Folyamatosan nyitott szelep esetén a műszer mutatója alig hagyta el az optimális vízhőfok alsó határát, de legfeljebb a skála első harmadáig ment folyamatos terhelés mellett is.
Ebből én arra következtettem, hogy a hűtőrendszerem kapacitása bőven elég lenne, ha a termosztát 2-3 fokkal hamarabb nyitna, nem kellene járni a ventillátornak. Most az új termosztáttal is ugyanaz a jelenség mint a régivel, mikor az még jó volt. Néztem a kapható termosztátokat, és 71, 82, és 88 fokosakat találtam. Az enyémben 82-es volt, és az is lett most beletéve. A 71 fokos szerintem túl hidegen tartaná a vizet, de a mostani tapasztalatok miatt arra gondolok, hogy kb. egy 78 fokos lenne az ideális, ilyesmit viszont nem találtam.
Mi lehet az oka a jelenségnek, és hogyan lehetne segíteni rajta?

A választ előre is köszönöm.

low82 | 2010-10-21 07:26

Üdvözletem!

Egy kis segítséget kérnék:

-Egy 2006-os B2500-asom van (4x4 2.5TD TE felszereltségű), amin most cseréltettem gumikat, ezután vettem észre, hogy a pótkerék elég pici külső átmérőben, 215/70R16-os (70.7cm) gumi van rajta. A gyári méret 265/70R15(75.2cm).

Az lenne a kérdésem, hogy gyárilag mekkora pótkereket adnak(adtak, mert a mostani nem gyári) az autóhoz?

Köszönöm, üdvözlettel:

Pádár Árpi

Easyrider5277 | 2010-10-19 20:05

"Megy az üzemanyag a porlasztókhoz melegen indítózáskor?" Ezt gondolom úgy tudom ellenőrizni,hogy meglazítom vmelyik nagynyomású csövet és a szivárog vagy spriccol akkor jön.
A fordulat sztem elegendő, jól tekeri.
A hőmérséklet szenzorokat viszont nem tudom hol találom, de gondolom az izzító elektronika is onnan kapja. Izzítani nem izzít sokáig ha jó a gondolatmenetem akkor az jó. Holnap megnézem az üzemanyagot. Köszönöm válaszát.

mazda-auto.hu | 2010-10-19 08:44 Easyrider5277 részére

Megy az üzemanyag a porlasztókhoz melegen indítózáskor? Van elég fordulatszáma az önindítónak? A hőmérséklet szenzorok jól működnek?

Easyrider5277 | 2010-10-18 13:58

Tisztelt Szakértő!
Korábban már volt szó erről az autóról. 1,7D 91-es BG-s Mazda PN motorkód. Melegen nehezen indul. Az adagolót a porlasztócsúcsokat, ill. az üzemanyag szűrőt már cseréltem. 190 e km van a motorban, egyébként szépen jár, nem ömlik belőle a füst. Mi okozhatja még ezt? Mondtak olyat is, hogy kompresszióvesztés. Milyen nyomást kell mérnem a hengerekben? Ezt a motort egy korábban Ausztriából behozott autóból vettem ki. Már abban is jelentkezett ez a probléma, de nem volt ennyire zavaró.

ge626 | 2010-10-12 08:59 mazda-auto.hu részére

Tisztelt Szakértő!

Köszönöm segítségét.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lancia Rallye 037 Stradale 1982.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm

Tengelytávolság: 2440 mm

Hasmagasság: 

Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)

Szelepek száma: 8

Szelepvezérlés típusa: DOHC

Furat/löket: 84 / 90 mm

Sűrítési viszony: 7,5:1

Feltöltés: Abarth kompresszor   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt keresztben

Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 
 

Hajtás: Hátsókerék

Lökettérfogat (cm3):     1995    
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):    207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     226 / 5000

Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.

Végsebesség: 220 km/h

Több autó