2025. November 8. Szombat - Zsombor
Kérdések Mazdáról a szakértőnek
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
MOTOROLAJ 5-10.
Új Mazda5 technológiai részletek.
Mazda CX-5 CD175 AWD AT Revolution Top
Mazda Skyactive-D 1,5 motor.
Díjnyertes Mazda i-stop.
Friss topikok:
Mazda3 Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda 6 GH "beázás" Még több fórum téma
Jaguar XJ-13 1964
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4483, 1854, 965 mm
Tengelytávolság: 2438 mm
Saját tömeg: 998 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban
Szelepek száma: 24
Furat/löket: 87 / 70 mm
Sűrítési viszony: 10,4:1
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt
Benzin befecskendezés
Lökettérfogat (cm3): 4994
Szelepvezérlés típusa: DOHC
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 509(374,3)/ 7600
Nyomaték (Nm / 1 min): 523/ 6300
Sebességfokozatok száma: 5
Gyorsulás 0-100 km/h: nincs adat
Végsebesség: 274 km/h
Mindössze 1 darab példány készült.
Több autó










eks139 | 2010-12-01 12:48 mazda-auto.hu részére
A jeladókra lett egy-egy led visszajelző téve, ezek villognak a műszerfalon:) végül is karácsony közeleg! Valamilyen módja nincs,hogy a jeladókat leteszteljem? Nem akarok ismét valahol lerobbanva ácsorogni a hidegben. Igazából nem szívesen ülök az autóba, tudva,hogy bármikor megáll és nem tudok semmit csinálni ellene. Ha nem megyek vele akkor meg nem jelentkezik a hiba! Jó kis 22 csapdája! Ezért érdeklődöm, hogy van-e valami megoldás a jeladók kiszűrésére!?
Zoli
mazda-auto.hu | 2010-12-01 12:29 eks139 részére
Ha volt szikra, akkor valószínűleg a hengerekbe nem kerül megfelelő üzemanyag levegő keverék. Mint írtam ellenőrizni kell az injektorok elektromágneseinek vezérlő áramát, illetve ha jó jel, hogy valóban porlasztanak-e? Valójában igen valószerűtlen, hogy több injektor is egyszerre dugul el, vagy romlik el ha benzin nyomás egyébként van, hiszen három hengerrel még nem állna le a motor. Valószínűleg ezért a vezérlő jelükkel, vagy az időzítésükkel van gond. Főtengely fordulatszám jeladó?
eks139 | 2010-12-01 12:16
Az etanolos átalakító kiszerelése után fél év alatt kb 8ezer km-t mentem az autóval gond nélkül.Az inyjektor kábelének csatlakozója lett kizárólag széthúzva, nem lett vágva( nem gyanakszok az etanol miatt hibára,de ettől még lehet itt a baj). Mikor nem indult volt szikra, hidegindítóval nem próbálkoztunk. Egy tanknyi benzint járattunk ki belőle úgy, hogy a visszatérő ág egy kannába nyomta a benzint(ezzel az esetleges tankban lévő szennyeződés áramlását egyirányusítottuk a szivattyú irányába, de nem állt le, nem dugult el).Néhány ötletet ha megosztana velem a könnyebb javítás érdekében, a szarvashibák elkerülése érdekében azt köszönettel venném!
Zoli
mazda-auto.hu | 2010-12-01 09:37 mazda-auto.hu részére
Helyesírás : fennáll. :-)
mazda-auto.hu | 2010-12-01 09:34 eks139 részére
Ha az etanolos átalakító kiszerelése óta lépett fel a probléma, akkor első körben ehhez kötném a hibakeresését. Az injektorok kábelezése például rendben van? Amikor nem indul a motor, van szikra? Ha van, ilyenkor például hidegindító befújására - a szívócső gumi leszerelésével - beindul? Ha így beindul, akkor nem kap üzemanyagot. Lehetne vizsgálni oszcilloszkóppal az injektorok működését is, amikor a hiba fenáll..stb..
eks139 | 2010-12-01 09:22
Tisztelt mazda-auto.hu
Korábbi hozzászólásomban kissé talán zavarosan írtam le a problémám az autóval kapcsolatban. Bízom benne, hogy kapok iránymutatást a könnyebb javításhoz, pontosabb hibafeltáráshoz!
Köszönettel Zoli
mazda-auto.hu | 2010-11-30 12:48 vb72 részére
Mazda IDS-es diagnosztika volt? Korrekción mit értenek? Próbáld meg lecsatlakoztatni a negatív akkusarut, majd 10 mp-ig nyomd a fékpedált. Ezután visszateheted az akkusarut. Néha ilyen egyszerű dolgok is segítenek, bár inkább korábbi autók (pl Xedos6) hasonló problémáit ( nem tartja a magasabb fordulatot gurulás közben üresben ) oldhatja meg.
vb72 | 2010-11-30 10:34 mazda-auto.hu részére
Voltam diagnosztikán és semmi hobát nem találtak. Menetközben is vizsgálták, majd a végén azt mondták, hogy a motor még alapjárati helyzetben is ingadozó fordulatszámmal jár. Nem csak guruláskor. Menetközben a korrekciós értékek elmennek, emiatt van az ingadozás minden helyzetben. Ők egy szétszereléses átvizsgálást javasolnak. De pontosan merre felé lehet a hiba?
mazda-auto.hu | 2010-11-30 09:24 szabolcs_508 részére
A másik fórumunkban már válaszoltam erre a kérdésedre.
mazda-auto.hu | 2010-11-30 09:23 beres89 részére
Gyárilag szerelték (a V6-ost ugyanezzel a kasztnival) 16x6,5 collos ET45-ös könnyűfém felnivel, melyre 205/50R16 felni ment. tehát ez biztosan felfér.