2017. November 24. Péntek - Emma

Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2012-07-31 09:35 corre78 részére

Nagyszerű, köszönjük a tapasztalataid megosztását!

corre78 | 2012-07-30 16:19

Tegnap végre lecseréltem a gyertyáimat. Keveset mentem az autóval az utóbbi pár hétben, ezért húzódott el. Legutóbb 39700 km-nél volt csere. Most 59620 km van az autóban. Mind a négy gyertya nagyon vékony őzbarna habkő állagú lepedékkel volt borítva. Foltokban körömmel megvakarva por formájában lejött és fémtiszta volt alatta a gyertya. Zoom cleaner-rel 2x lekezteltem és szinte újnak néznek ki. A 20000 km alatt, míg bent voltak a gyertyák: végig részpremix 1:350 arányban, 39700 km-től 55160 km-ig dexelia az égéstérbe és a főtengelycsapágyakhoz, 55160km-től 56345km-ig 2T olaj az égéstérbe és dexelia a főtengelycsapágyakhoz, 55345 km-től mostanáig 2T olaj az égéstérbe és Mobil1 0W-40 a főtengelycsapágyakhoz. A gyertyanyílásokon amit láttam a rotorokból az is szép őzbarna volt.

mazda-auto.hu | 2012-06-18 08:53 corre78 részére

1. Valószínűleg viszonylag állandó volt a fordulatszám, és gázpedál állás, illetve a hőmérséklet (beszívott levegő/motor), így a "kis terhelés pozíció parancsot" kapta az olajbefecskendező pumpa a vezérlőegységtől. 2-6. Köszönjük a tanulságos információkat!

corre78 | 2012-06-16 09:39

"3. Rezonátor tartály szine teljesen száraz." akartam írni: Rezonátor tartály szinte teljesen száraz a leszabályzás (1400km) óta. " Viszont 3 hete Siófokra mentem rx találkozóra és lendületes 290 km-en csak 67 ml-t fogyasztott (az út előtt max-ig töltöttem, majd másnap újra max-ig)." A fogyastásom meg 11,42 L/100km lett (az út fele klímával lett megtéve. kb. 20 redline összesen).

corre78 | 2012-06-16 09:30 corre78 részére

Újabb infók: 1. Sohn adapter 4000 km óta van bent (a tartály maga 5900 km / 7 hónap óta van bent). Nagyon szépen fogyasztja az olajat, 55 ml jön ki átlagban. Viszont 3 hete Siófokra mentem rx találkozóra és lendületes 290 km-en csak 67 ml-t fogyasztott (az út előtt max-ig töltöttem, majd másnap újra max-ig). 2. Az új levegőszűrő 2300 km óta van bent és 15-20 db 1mm-es olajszeplő van rajta 100-150 négyzetcentiméteren egyenletesen elszórva (a másfél hónappal ezelőtti leszabályzás nem szaporította számottévően. A leszabályzás azóta sem tért vissza, pedig sok redline-os pörgetést kapott a motor.) 3. Rezonátor tartály szine teljesen száraz. 4. A leszabályozás óta (1400km) nem kellett utántöltenem a motorolajnak (akkor is csak 70ml-t), szépen tartja a szintet. A Tőled vásárolt tömítés is szépen teszi a dolgát, teljesen száraz minden 1800km óta. :-) MIL lámpa a csere óta nem jött elő, tehát valószínűleg olaj folyt kívül a lambdaszondára. 2400km óta van bent a mobil 1 0w-40 és még mindig nagyon szép tiszta színe van. 5. 2-3 hét múlva gyertyacsere lesz (20000km után). Kiváncsi vagyok, hogy milyen lesz az állapotuk. 6. Hűtőfolyadék az utóbbi 4800 km-en (6 hónap alatt) mindössze 30 ml fogyott.

mazda-auto.hu | 2012-06-05 12:05 zzoltan részére

.

zzoltan | 2012-06-05 11:22 mazda-auto.hu részére

Végülis nem volt panasz, csak kompresszióvesztés a sok lerakódás mitt, amit a nem megfelelő önindító okozott, végül pedig motorcsere lett belőle. Mégis mit vártak, hogy az MTV1-en főműsoridőben nyilatkozatot tegyen a tulaj, hogy márpedig az autó nehezen idnul? :) Hogyan lehet olyan szervizutasítást kiadni, amely pofára megy?

mazda-auto.hu | 2012-06-04 08:51 zzoltan részére

1.Nem csaptak be, hiszen az akkor tulajdonos panasza alapján lehetett volna cserélni az önindítót, ha az új PCM program, és a gyertyacsere után is nehezen indul az autó. Így viszont jó pár érintett autóban elmaradhatott az önindító csere. 2. A neked küldött válaszlevélben leírt félretájékoztatás ( a szervizben ) vádja viszont a neked válaszoló személy tájékozatlanságának tudható be.

zzoltan | 2012-06-01 13:47

Köszönöm! Igen, tudom, hogy most már nem garanciális az autó, ebben az egyben igaza van MMH-nak. De 2007.07.13-ig garanciális volt és 2007.04.04-én járt az autó a szervizakción, tehát ki kellett volna cserélni az önindítót, mégsem tették. A probléma nem most a garanciaidőn túl lépett fel, hanem garanciálisan, hiszen nem véletlenül járt ott az autó a szervizakción. Én azt szeretném, ha most elvégeznék azt a cserét, amit akkor lespóroltak, amivel akkor becsaptak.

zzoltan | 2012-05-31 20:41

Válaszolt az MMH, de szerintem udvariasan félrebeszélnek, hiszen igenis garanciaidőn belül jelentkezett a nehezen indulás problémája és az autó járt is a szervizben. A probléma nem oldódott meg, ők mégis figyelmen kívül hagyták a "műszaki információ"-ban leírtakat. "Sajnálattal olvastuk levelét, melyben az autója nehéz indíthatóságáról számolt be! A levelében olavasottakban találkoztunk egy-két félreértéssel amivel kapcsolatban úgy tűnik, hogy Önt félretájékoztatták a szervizben és az autó vásárálsa során. Engedje meg, hogy ezeket a félreértéseket tisztázzuk. Az autót ellenőriztük a rendszereinkben és a nyilvántartásunk szerint az autóra vonatozó összes szerviz és visszahívási kampány el lett végezve. A levelében emlíett "nehéz indíthatóság" szervizkampány is létezett és ez is el lett végezve a gyár utasításai szerint. A szervizkampány keretén belül a szervizeknek a motorvezérlő egység programját kellett frissíteni és ellenőrizni kellett a gyújtógyertyák állapotát és szükség szerint ezeket is ki lehetett cserélni. A szervizkampány viszont semmilyen formában nem említi az önindító motor ellenőrzését vagy esetleges cseréjét. A szerviz tehát nem hibázott amikor ezt az alkatrészt nem cserélte ki Önnek, illetve az akkori tulajdonosnak. Az RX-8 típus önindítójára is vonatkozott egy műszaki javítási segédlet. De fontos megemlíteni, hogy ez nem egy visszahívási vagy ingyenesen elvégezhető szerviz kampány volt, hanem csak egy un. "műszaki információ", egy segítség a szervizekben végzett diagnosztikai munkákhoz. Ebben az információban valóban szerepelt az, hogy nehéz indíthatóság esetén be lehet építeni egy emelt fordulatszámú önindítót (egyéb vizsgálatok elvégzése után), viszont ezt kizárólag a garancia időn belül lehetett a gyár felé elszámolni. A garancia idő letelte után az önindító cseréje normál javításnak számított és a garancia erre nem vonatkozott. A garancia időn túl ezt a javítást a tulajdonosnak kellett állnia. A fentieket figyelembe véve az önindító motor cseréjétnek költségét sajnos nem tudjuk Öntől átvállalni. Reméljük, hogy ettől eltekintve elégedett az autóval. Köszönjük megértését! Üdvözlettel, Mazda Motor Hungary Vevőszolgálat"

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Diablo GT 1999

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4430, 2040, 1115 mm

Tengelytávolság: 2650 mm

Hasmagasság: 110 mm

Saját tömeg: 1530 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban 60°

Szelepek száma: 48

Furat/löket: 87 / 84 mm

Lökettérfogat (cm3) : 5992

Sűrítési viszony: 10,7:1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés 
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):  574,9(422,8)/ 7300
Nyomaték (Nm / 1 min): 630 Nm / 5500

Sebességfokozatok száma: 5

Hátsókerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,4 mp

Végsebesség: 338 km/h

Több autó