2017. November 22. Szerda - Cecília

Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


corre78 | 2012-05-06 19:35

No itt a videófelvétel :-) http://www.youtube.com/watch?v=ZHiGqtpSzzs Minden apró részlet írott formában is megtalálható a videó alatt ("több megjelenítése" gombra klikk). A leírásban az időpontokra kattintva is tudtok ugrálni a videón belül.

mazda-auto.hu | 2012-05-03 11:41 corre78 részére

Az, hogy viszonylag magas fordulaton, és nagy sebességnél történtek a megtorpanások arra utal, hogy ilyenkor, amikor sok levegőt szív a motor, tehát nagy a gázsebesség a szívócsőben, beszívhatja a korábban oda lerakódott (harmonika) olajmennyiség egy részét. Más autóknál (RX-8) is tapasztaltam már ilyet, és minden mást kizárva, nem tudok egyéb logikus magyarázatot.

corre78 | 2012-05-03 10:27

Most jövök az autótól: a rez tartályban kb. 25-30 ml olaj volt. 70ml motorolajat kellett utántöltenem a max alatt 7 mm-ig. (olajfolyás továbbra sincs) Sohn: az utóbbi 284 km-re 141 ml-t töltöttem utána -> 49,7 ml/100km (45% város, 21 indítás, kb. 45 perc üres, 20-21 redline). A tankban 1:350-es részpremix van. MIL lámpa továbbra sincs. Hűtőfolyadék továbbra is max-on van.

corre78 | 2012-05-03 09:13

Az az érdekes, hogy a 4 bart közvetlenül az odalépés előtt hozta már 3000-es fordulatnál, aztán 5000-nél 4,2 bar-on megált a nyomás és tartotta ezt az értéket, ahogy emeltem a fordulatot 7000-ig, majd 7200 körül (erre nem emlékszem pontosan) leszabályzott/megtorpant az autó. A rezonátor tartályra írtam, hogy 1-2 csepp olaj volt benne az utóbbi 3000 km-en. A harmonika csövet nem szedtem le csak belenyultam és vékony olajfilm volt az ujjamon, persze lehet, hogy a mélyedésekben ül az olaj. Az eset után rögtön félreálltam és jó volt az alapjárati nyomás (1,1 bar). Rá pár órára itthon megnéztem a levszűrőt és teljesen tiszta volt, tehát, ha van is olaj a nagy csőben, akkor igen minimális, legfeljebb olajfilmszerű réteg lehet. Igen volt ilyen megtorpanás korábban. Legutóbb szinte napra pontosan 1 évvel (9600 km-rel) ezelőtt. Azt megelőzően meg olyan 30.000 km tájékán (2009-ben). Bár azok úgy emlékszem 7800-as fordulat körül voltak (4.ben 180 kmh körül) Meg is nézem most gyorsan, hogy mi újság a rez. tartályban.

mazda-auto.hu | 2012-05-03 08:46 corre78 részére

7.000 x.0,7 Bar=4,9 Bar, tehát ennyi lenne a minimum műszaki elvárás a siklócsapágyak stabil olajellátásához. Ezzel szemben 4,2 Bar-t mértél. Azt pedig nem is írtam, hogy a Mazda szerint 3000-res fordulaton 3,5 Bar-nak meg kell lennie. Ehhez képest 4000-rel magasabb fordulaton csak további 0,7 Bar (4,2-3,5) nyomásnövekedés nem lehet elvárás. Leszabályzás? Arra gondlsz, hogy hirtelen nagy mennyiségű olaj került az égéstérbe a szívócsövön keresztül? Ezt viszont azért nem értem, mert mint írtad, száraz a szívócső. Elektronikusan pedig nem lehetett 7000-nél leszabályzás. Ilyen leszabályzásod korábban is volt már? Fogyasztás: A szárny biztos több decit jelent országúton, pályán.

corre78 | 2012-05-02 23:33

202 km ment le és 3/4 alatt áll 2 vonással a mutató (30-35% város,14 indítás, 29 min üres, 13 redline, többszöri 5-6000 körüli fordulat,70% klímás, és nem mellékesen 20-as kerekek, body kit, mondjuk a szárny lekerült egy hete az autóról. lehet, hogy amiatt ilyen jó a fogyi?! :-)))).

corre78 | 2012-05-02 16:42

Sziasztok! Egy ismerős problémája: Kulcs a csomagtartóban, autó lezárt, pótkulcs nincs!! Mi a megoldás? CSAK e-mailben válaszoljatok, ne adjunk tippeket!

corre78 | 2012-05-02 15:54

Pár nappal korábban -el is felejtettem írni- nálam is 4,2 bar volt a max 95 fokos olajnál 7000-es fordulaton. Le is szabályzott 7200 környékén (lehet picit magasra töltöttem az olajnívót, a tömítések cseréje után. Utána nem is mertem tovább nyomni neki. Ja még valami: Tegnap lámpákra várakozáskor 90 fokos olajnál is szépen hozta az 1-1,1 bar-t, pedig tényleg verőfényes dög meleg volt (ma se kutya). A műszeres kamera is negyed órára azt mondta tegnap, hogy alszik egyet :-), aztán magához tért (épp Taszáron a gyorsulásin voltam kiállítani az autót (nem gyorsultam ezúttal, az aszfalt rendesen olvadt a forróságtól)).

mazda-auto.hu | 2012-05-02 14:17 corre78 részére

Fontosak a részletek. Nekem például tegnap tartós 150 km/h-val (kb. 5000 frsz., 90C olaj) 4 Bar körülire visszaesett a nyomás, pedig már emelt nyomáson megyek, igaz vékonyabb, 30-as olajjal. Ez a 4 Bar még egyébként oké, csak korábban az I. fázis beépítése előtt már a 0,7 Bar/1000 frsz (5000-nél 3,5 Bar) szabályt sem tudta a rendszer.

corre78 | 2012-05-02 11:37

"Rendben. Nyugtáztam az információkat.:-)." Ime újabb infók :-)) Tegnap 161 km-t mentem (80km oda + 80km vissza). Elég tempós, de nem hajszolós stílusban (90-110kmh, kb. 10 pirosba villantós előzés). 95-96 fok volt a motorolaj csúcsa, többségében 86-87 fokos volt. A Sohn tartálynál legtöbbször 72-75 fokot mértem (a szenzor a tartály alján van), a csúcs 80,8 fok volt. Odának 32 fok, visszának 27-28 fok volt a külső hőmérséklet. 6-7 km- hosszan állandó 3000-es fordulatnál (6.-ban 98 kmh) és 90-91 fokos motorolajnál olajnál 3,9-4,1 bar volt a nyomás. Ma még mentem 16 km városit. Jelenleg pontosan 3/4-en (kb. 17,5-18 liter fogyott)áll a tüzelőanyagszintjelző és 177 km van a napi km számlálóban -> legrosszabb esetben is 10,2 L/100km. (20-25 % városi (+ áthaladó), 8x indítás, 22 perc felesleges üres, 11 redline, + többszöri 5-6000-es fordulatok, út 80%-án KLÍMA használata!!). Bocs a rengeteg alaposkodó részletért, de úgy gondolom, hogy a lehető legtöbb infóval ér valamit az egész. :-)

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda3 MPS BL 2009-

Ajtók száma:     5
Ülések száma:     5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm

Tengelytávolság: 2640 mm

Hasmagasság: 145 mm

Saját tömeg: 1460 kg

Légellenállási együttható: 0,32 cw

Hengerelrendezés:  soros

Turbófeltöltő.   
Hengerszám:     4
Motorbeépítés:   elöl, keresztben

Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.

Sebességfokozatok száma: 6 
Lökettérfogat (cm3):     2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94   
Sűrítési viszony:  9,5:1   
Hengerenkénti szelepszám:     4
Szelepvezérlés típusa:   változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     380/3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.

Végsebesség: 250 km/h

Több autó