2017. November 24. Péntek - Emma

Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2012-03-19 09:10 zzoltan részére

Ez rossz hír. Lehet, hogy kompresszió, de azért annyira azért nem egyértelmű. Tudom, hogy nem olyan régen cseréltél gyújtótekercseket, de bármikor tönkre mehetnek. Ezek működését, illetve a gyertyákat is érdemes lenne ellenőrizni. Ráadásul a kompresszióvesztés oka is sok minden lehet, nem feltétlen kopás, tömítés megszorulás is lehet, mely gyakoribb, a téli túl alacsony motorolaj átlaghőmérsékletes szezon után. Persze ez sem szerencsés, és ritkán sikerül "kívülről" megjavítani. A folyamatos szikraképzést feltétlen ellenőriztesd megbontás előtt! Az, hogy minden fokozatban fix a 6000 frsz. - holott a teljesítmény igény ugyanehhez a fordulathoz minden fokozatban más, gyanús.

zzoltan | 2012-03-18 21:19

Szia István! Na szóval, itt a vége fuss el véle. :( Minden fokozatban csak 6000-es fordulatig tudok eljutni, onnan nem megy tovább, hiába nyomom. 5500-nál nincs az a hirtelen megindulás, megszűnt létezni. Ráadásul 6000-ig is úgy gyorsul, mint egy mezei 1,4-es Astra, olyan erőtlen az egész. Most hazafelé már nem mertem kimenni előzni. A héten elmegyek kompressziót méretni, bár szerintem ezek után teljesen egyértelmű, hogy felújítás vagy motorcsere. :(

mazda-auto.hu | 2012-02-28 13:59 zzoltan részére

Igen. :-)

zzoltan | 2012-02-28 12:51 mazda-auto.hu részére

Jah, tehát sima 19-es villáskulcs? :) Köszönöm az infót.

mazda-auto.hu | 2012-02-28 10:28 zzoltan részére

Sajnos nem emlékszem. Az olajleeresztő egy 19 mm hatlapfejű csavar.

zzoltan | 2012-02-27 19:17 mazda-auto.hu részére

Szia István! Két gyors kérdés. Ha már motortartó bakról volt szó. Nem emlékszel esetleg, hogy az enyémek milyen állapotban voltak? Mert ez az alapjárati erősebb remegés mint ha nálam jelentkezne. A másik kérdés, hogy a motorolaj leeresztő csavarhoz milyen szerszámra lesz szükségem? Imbusz? Hányas? Esetleg szabvány méret, tehát ha bemegyek a boltba, akkor amit ott adnak az jó lehet?

mazda-auto.hu | 2012-02-23 11:50 Atika részére

Lehet mindkettő. Egyébként lenyomni lebírod a kart? Ha lóg a motortartó, azt általában az alapjárati erősebb remegés, illetve a kar billenése terheléskor általában mutatja. Persze más gond is lehet sajnos, mely a váltó megbontását igényelheti. Látatlanban sajnos nem lehet eldönteni.

Atika | 2012-02-22 13:57

Üdv! Mi lehet annak az oka hogy néha nem megy be hátramenetbe a váltó? Mintha nem is lenne arra útja egyáltalán. A kart kitolom oldalra, de hátra meg se moccan. Aztán váltogatni kell vele és egyszer csak meggondolja magát és beveszi. Elég gáz hogyha épp csak tolatva lehetne indulni valahonnan és ott kell görcsölni vele. A rudazat okozhatja, vagy komolyabb gond elé nézünk? Esetleg jobbos motortartó?

zzoltan | 2012-02-17 11:35 MALACKÓ23 részére

Remélem nem lesz gond. Megpróbálok majd folyamatosan tájékoztatást adni. Egyelőre úgy néz ki minden rendben. Teljesítményem jó, olajfogyasztás jó, üzemanyag fogyasztás jó (12,97 város, rövid távok !!!). Annyit tudni kell, hogy én sokat használom városban az autót és rövid távokon, így a gyertyák kormozódhatnak, ami aztán akár okozhatja ezt a melegen nehezen indulást is, szerintem. Lassan majd esedékes is egy gyertyacsere (26 ezer van bennük)és akkor majd meglátjuk előjön-e még ez a probléma.

zzoltan | 2012-02-17 11:27 mazda-auto.hu részére

Az inkább "bemelegedett folyadékban szokott elsüllyedni az úszó" mondást csak alátámasztani tudom. Számtalan esetben volt már nekem olyan, hogy hajtós tempónál (tartós 6000 feletti fordulat) kigyulladt a hűtőfolyadékszint jelző lámpa és amikor visszavettem a tempóból, kialudt. A folyadékszint ellenőrzésekor az teljesen rendben volt.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lancia Rallye 037 Stradale 1982.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm

Tengelytávolság: 2440 mm

Hasmagasság: 

Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)

Szelepek száma: 8

Szelepvezérlés típusa: DOHC

Furat/löket: 84 / 90 mm

Sűrítési viszony: 7,5:1

Feltöltés: Abarth kompresszor   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt keresztben

Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 
 

Hajtás: Hátsókerék

Lökettérfogat (cm3):     1995    
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):    207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     226 / 5000

Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.

Végsebesség: 220 km/h

Több autó