2018. Szeptember 19. Szerda - Vilhelmina

Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


loczyg | 2011-09-15 12:46

Szisztok!
Még mindig eladó egy rx 8 ashoz való gyári mankókerék a hozzávaló csomagtartóba szerelhető állvánnyal. iár : 30.eFt..06-20-9 566-716

mazda-auto.hu | 2011-09-13 08:33 corre78 részére

1.Valószínűleg mind a négy fúvóka működik.2. A lambda szondák jeleznék a túl szegény keveréket. Arról lehet szó, hogy a csővégek vastagabbak, mint az előző cső, ezért a vastag részen lassul a gázsebesség, illetve kisebb a hőmérséklet, ezért a korom elsősorban itt rakódik le.

corre78 | 2011-09-13 08:27

Most jut eszembe egy dolog: Kb. 1 éve van meg a hátsó sport kipuffom és azóta a kipufogóvégek belseje olyan, mintha porfestett lenne, persze nem gyárilag. Az alsó rétege nem eltávolítható, a felső réteg letörölhető liszt finomságú por. Mindkét réteg színe enyhén vöröses-fehér(nehéz leírni, olyan mintha liszthez hozzáadnánk némi téglaport és egyenletesen összekevernénk). Lehet ez jel arra, hogy szegényen a benzin-levegő keverék (MOL 95-öst tankolok, 1:340 arányban premixelek)? A díszvégeim belseje viszont kormosfekete, mely könnyen lemosható/letörölhető.

corre78 | 2011-09-13 07:55

Megint ment 1 mm-t lejjebb a szint 22 km után, ez kb 20 ml lehet (eddig összesen 3 mm, kb. 55-60 ml/52 km, tisztán nyugis városi használat). Nem töltöttem utána a szintnek.

corre78 | 2011-09-12 14:46 mazda-auto.hu részére

Én köszönöm! Igazán!
Üdv (még jövök a napokban a novelláimmal :-))

mazda-auto.hu | 2011-09-12 11:30 corre78 részére

Köszönöm. Munkaütemekre vetítve ez még mindig nagyon kevés olaj, folyékony formában biztosan nem jut el a katalizátorig. Több ezer kilométeren keresztül azért nem egészséges 1 L/1000km-nél jóval nagyobb olajfogyasztás.

corre78 | 2011-09-12 11:16 mazda-auto.hu részére

Nem szaladok el, csak már kicsit furán érzem magam, hogy ennyit tökölök dolgon :-)
Le a kalappal a türelmed előtt! Látszik, hogy lelkesen foglalkozol a forumozók kérdéseivel, gondjaival. Simán Rád merném bízni az autómat akár napokra is (kevés ilyen ember van)!
Katalizátor mennyire lehet kényes a megnövelt motorolajra? Maradéktalanul elég ez a mennyiség is? Vagy a portokon keresztül kisöpri egy részét a katalizátor felé?

mazda-auto.hu | 2011-09-12 11:04 corre78 részére

Azért ne szaladj el! :-)
Köszönjük a tapasztalatokat, szépen megugrott az olajfogyasztás. Valószínűleg mind a négyen megy olaj a kamrákba. Nyomás teszterrel lehetne egyesével ellenőrizni a fúvókák légáteresztése közötti különbséget azok kiszerelése nélkül, de ha megy az olaj, akkor nem igazán tudnak eltömődni.

corre78 | 2011-09-12 10:13

Most jövök az autótól és nem akarom elkiabálni, de valami van! Tegnap, a tollvég berakásával egy időben töltöttem utána legutóbb (azóta nem) a szokásos max alá 7mm-ig (30ml-t) és most (nyugis/városi 30km után) max alatt 9mm-rel van a szint(ez a 2 mm a tapasztalataim alapján kb. 35-40ml-t jelent, tehát kb. 110ml/100km). A tollvég berakása és az azt megelőző (a korábban is írt múlt szerdai 75ml-es) utántöltés között 120 km-t mentem (kb. 60% lendüetesebb város ill. többször is volt piros tartományig pörgetés városon kívül), tehát 120km-re jutott 30ml (ez sovány 25ml/100km).
A hátsó rugók okozta különbségek szempontjából lényeges infó lehet, hogy a fentebb írt időszakban nem tankoltam (egyébként múlt kedden tankoltam utoljára és tele) és jelenleg 2/3-on van a tank (kb. 23 liter fogyhatott a tele tanból és 182km-en áll a napi számláló. Ez nem is rossz fogyi, hisz 70%-a város, 30% meg lendületes. Viszont a jó fogyi meg kicsit üröm lehetnem az ürömben, mert a tankban lévő premixolaj meg pont kevésbé érvényesült :-))

(a fentiekre továbbra is érvényes, hogy tök hideg motornál ellenőriztem/töltöttem utána és ugyanott állt az autó is, ahol szokott)

Na, menjek már innen :-)

mazda-auto.hu | 2011-09-12 09:06 mazda-auto.hu részére

..mivel egy "kamra vákuumja" (egységnyi idő alatt) nem tud eldugaszolt levegőcsővel sem annyi olajat szívni, mint kettő.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Diablo GT 1999

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4430, 2040, 1115 mm

Tengelytávolság: 2650 mm

Hasmagasság: 110 mm

Saját tömeg: 1530 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban 60°

Szelepek száma: 48

Furat/löket: 87 / 84 mm

Lökettérfogat (cm3) : 5992

Sűrítési viszony: 10,7:1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés 
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):  574,9(422,8)/ 7300
Nyomaték (Nm / 1 min): 630 Nm / 5500

Sebességfokozatok száma: 5

Hátsókerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,4 mp

Végsebesség: 338 km/h

Több autó