2024. Április 27. Szombat - Zita

Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Kata | 2011-09-16 19:50 mazda-auto.hu részére

Koszonom szepen. Visszajelzes: A motortarto bak rendben latszik. Az olajcsere utan a fordulatszam-ingadozas megszunt. Csinaltunk meg egy ellenorzest: hibakod nelkul futott le. Remelem, tartos allapot lesz...

loczyg | 2011-09-15 12:46

Szisztok!
Még mindig eladó egy rx 8 ashoz való gyári mankókerék a hozzávaló csomagtartóba szerelhető állvánnyal. iár : 30.eFt..06-20-9 566-716

mazda-auto.hu | 2011-09-13 08:33 corre78 részére

1.Valószínűleg mind a négy fúvóka működik.2. A lambda szondák jeleznék a túl szegény keveréket. Arról lehet szó, hogy a csővégek vastagabbak, mint az előző cső, ezért a vastag részen lassul a gázsebesség, illetve kisebb a hőmérséklet, ezért a korom elsősorban itt rakódik le.

corre78 | 2011-09-13 08:27

Most jut eszembe egy dolog: Kb. 1 éve van meg a hátsó sport kipuffom és azóta a kipufogóvégek belseje olyan, mintha porfestett lenne, persze nem gyárilag. Az alsó rétege nem eltávolítható, a felső réteg letörölhető liszt finomságú por. Mindkét réteg színe enyhén vöröses-fehér(nehéz leírni, olyan mintha liszthez hozzáadnánk némi téglaport és egyenletesen összekevernénk). Lehet ez jel arra, hogy szegényen a benzin-levegő keverék (MOL 95-öst tankolok, 1:340 arányban premixelek)? A díszvégeim belseje viszont kormosfekete, mely könnyen lemosható/letörölhető.

corre78 | 2011-09-13 07:55

Megint ment 1 mm-t lejjebb a szint 22 km után, ez kb 20 ml lehet (eddig összesen 3 mm, kb. 55-60 ml/52 km, tisztán nyugis városi használat). Nem töltöttem utána a szintnek.

corre78 | 2011-09-12 14:46 mazda-auto.hu részére

Én köszönöm! Igazán!
Üdv (még jövök a napokban a novelláimmal :-))

mazda-auto.hu | 2011-09-12 11:30 corre78 részére

Köszönöm. Munkaütemekre vetítve ez még mindig nagyon kevés olaj, folyékony formában biztosan nem jut el a katalizátorig. Több ezer kilométeren keresztül azért nem egészséges 1 L/1000km-nél jóval nagyobb olajfogyasztás.

corre78 | 2011-09-12 11:16 mazda-auto.hu részére

Nem szaladok el, csak már kicsit furán érzem magam, hogy ennyit tökölök dolgon :-)
Le a kalappal a türelmed előtt! Látszik, hogy lelkesen foglalkozol a forumozók kérdéseivel, gondjaival. Simán Rád merném bízni az autómat akár napokra is (kevés ilyen ember van)!
Katalizátor mennyire lehet kényes a megnövelt motorolajra? Maradéktalanul elég ez a mennyiség is? Vagy a portokon keresztül kisöpri egy részét a katalizátor felé?

mazda-auto.hu | 2011-09-12 11:04 corre78 részére

Azért ne szaladj el! :-)
Köszönjük a tapasztalatokat, szépen megugrott az olajfogyasztás. Valószínűleg mind a négyen megy olaj a kamrákba. Nyomás teszterrel lehetne egyesével ellenőrizni a fúvókák légáteresztése közötti különbséget azok kiszerelése nélkül, de ha megy az olaj, akkor nem igazán tudnak eltömődni.

corre78 | 2011-09-12 10:13

Most jövök az autótól és nem akarom elkiabálni, de valami van! Tegnap, a tollvég berakásával egy időben töltöttem utána legutóbb (azóta nem) a szokásos max alá 7mm-ig (30ml-t) és most (nyugis/városi 30km után) max alatt 9mm-rel van a szint(ez a 2 mm a tapasztalataim alapján kb. 35-40ml-t jelent, tehát kb. 110ml/100km). A tollvég berakása és az azt megelőző (a korábban is írt múlt szerdai 75ml-es) utántöltés között 120 km-t mentem (kb. 60% lendüetesebb város ill. többször is volt piros tartományig pörgetés városon kívül), tehát 120km-re jutott 30ml (ez sovány 25ml/100km).
A hátsó rugók okozta különbségek szempontjából lényeges infó lehet, hogy a fentebb írt időszakban nem tankoltam (egyébként múlt kedden tankoltam utoljára és tele) és jelenleg 2/3-on van a tank (kb. 23 liter fogyhatott a tele tanból és 182km-en áll a napi számláló. Ez nem is rossz fogyi, hisz 70%-a város, 30% meg lendületes. Viszont a jó fogyi meg kicsit üröm lehetnem az ürömben, mert a tankban lévő premixolaj meg pont kevésbé érvényesült :-))

(a fentiekre továbbra is érvényes, hogy tök hideg motornál ellenőriztem/töltöttem utána és ugyanott állt az autó is, ahol szokott)

Na, menjek már innen :-)

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lancia Rallye 037 Stradale 1982.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm

Tengelytávolság: 2440 mm

Hasmagasság: 

Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)

Szelepek száma: 8

Szelepvezérlés típusa: DOHC

Furat/löket: 84 / 90 mm

Sűrítési viszony: 7,5:1

Feltöltés: Abarth kompresszor   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt keresztben

Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 
 

Hajtás: Hátsókerék

Lökettérfogat (cm3):     1995    
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):    207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     226 / 5000

Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.

Végsebesség: 220 km/h

Több autó