2018. Augusztus 16. Csütörtök - Ábrahám

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


kisspeter59 | 2016-10-29 18:42

Tisztelt Mazda autó !

Van egy Mazda 3 BK autóm, melynél első alkalommal a bal oldali koppanásra, pattanásra lettem figyelmes akkor, amikor a kormány jobb oldali kitekert állapotban van. Mélygarázsba való beállásnál is ugyanez a koppanás volt észlelhető jobb kanyarnál. Később ez a hang egyre esősödött, sőt most már úthibáknál, szintkülönbségeknél is lehet hallani ezt a hangot, annyi különbséggel hogy menet közben inkább zörgő, nem koppanó a hang. 

Több autószerelőnél is volt a járgány. Ki lett cserélve a stab pálca, a lengőkar gömbfej, a kormánymű, a toronycsapágy szilenttel együtt. Volt futóművizsgálaton, volt lengéscsillapító ellenőrzésen. 

A hang bal oldalról jön, olyat is csináltunk, hogy a két gátlót kicseréltük elől, a hang ugyanúgy balról hallható. 

4 szerelő után a megoldás: A kocsi tökéletes állapotban van, megbízható és használható. Csak éppen kopog, és senki sem tudja miért. Az utolsó szerelő szerint a kasztni van valahol sérülve, de látható jele ennek még nincs, ezért nem is lehet javítni. 

Ez sem túl megnyugtató. 

Tudna-e valaki bármilyen tippet adni, mi lehet a probléma az autóval? Már fogalmam nincs mi lehet a probléma, de ami nagyobb baj, senki sem tudja. 

Előre is köszönöm a válaszokat és a segítséget!

Üdv

Kiss Péter

Takumi | 2016-10-29 17:40

Tisztelt mazda-autó! Idestova egy hónapja vagyok egy vadonatúj Mazda 3-as Takumi boldog tulajdonosa és már autóztam is vele 2000 km-et minden probléma nélkül. Roppant elégedett vagyok az autóval, csak egyetlen apróság okoz fejtörést: a nagy, hét colos kijelző jobb felső sarkában van egy töltöttséget jelző kis ikon, mint egy mobilban vagy egy tabletban. Ez kb. félig töltötett jelzett, amikor átvettem az autót és immáron csak egy vörös csík látszik, mintha lemerülni készülne...a kijelző ezek szerint nem tölti magát automatikusan? Le fog egyszer csak merülni? Kapcsoljam ki egy rövid időre, vagy hogyan lehet tölteni?

A gépkönyvben nem találtam ezzel kapcsolatban információt

Válaszát előre is köszönöm:

Lázár Balázs

mazda-auto.hu2 | 2016-10-24 08:16 totti0179 részére

Ehhez még nincs digitális szervizkönyvünk, csak papíralapú rendelhető hozzá.

totti0179 | 2016-10-22 11:16

Tisztelt mazda-auto!

Azzal a kèrdèssel,kèrèssel fordulnèk Önökhöz,hogy egy nemrègen nèmetországban vásárolt 2010.03.havi faceliftes 2.0 benzines mazda 6-osomhoz tudnának-e nekem küldeni magyar nyelvű útmutatót.Ha lehetsèges e-mailben PDF  formátumban a következő e-mail címre.lajos379 @gmail.com.

Előre is köszönöm!

Tisztelettel:Tóth Lajos

KT72 | 2016-10-21 15:41 mazda-auto.hu részére

Köszönöm!

mazda-auto.hu | 2016-10-21 11:58 Szakilaci részére

A két végállásban természetes a hang, dolgozik a szervo. Ha rendellenes a hang, akkor szervoolaj csere kellene először, ha a hang megmarad, akkor szivattyú bevizsgálás

mazda-auto.hu | 2016-10-21 11:56 dascs részére

A befecskendezőket kellene bevizsgáltatni, mert valószínű, hogy azon a fordulaton nagy a résolajveszteség és azért kopog ettől is lehet lomha az autó

mazda-auto.hu | 2016-10-21 11:50 anubis részére

Álló helyzetben a menetszél hiányában a kipufogógázt az autó ventillátora bevezetheti az utastérbe, ha a levegő áramlása külső, friss levegő szívására van állítva. Ki kellene próbálni belső levegő keringtetésre állítva,álló helyzetben járó motorral

mazda-auto.hu | 2016-10-21 11:44 samatagrav részére

Az első szériás ( 2002-2005 ) dízel 6-os 5 sebességes váltóval szerelt mindkét teljesítménnyel, míg a második szériás ( 2005-2007 ) 6 F/L változat 6 sebességes váltóval szerelt.

mazda-auto.hu | 2016-10-21 11:35 Peti79 részére

Az első 5 év a könyv alapú szervizfüzetben lehet bepecsételve, mert 2009-től kötelező regisztrálni az autókat digitálisan. Elvileg azt az autóval kellett volna megkapnia, így viszont nem igazolt a szerviz megléte, de mivel 2009-től regisztrálva van, így biztos elvégezték.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó