2025. December 16. Kedd - Etelka

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


istrab | 2014-11-24 14:45 majdnemmérnök részére

 Szia!

 

Köszönöm a válaszod, levettük a szíjat, de szemmel látható sérülés nem volt rajta látható. Nekem nem tipikus "ékszíj" hangja van, inkább olyan mindha valami fogaskerék kerregne...

istrab | 2014-11-24 14:29 mazda-auto.hu részére

Köszönöm a visszajelzést.

 

Klima kuplungját hogyan kell ellenőrizni?

A nyári klimafeltöltésnél azt ellenőrizték, hogy a klíma megfelelően kapcsol be és ki, megelelően hűt.

 

Inkább a főtengely ékszíjtárcsája, ill. a generátor felöl jön a hang mint lentről...

Az egyik szerelő az ékszíjfeszítő elemre alapjáraton ráfeszített, akkor a hiba megszűnt, ha az előfeszítést visszavette, előjött. Javaslatára a feszítőelemet megolajoztuk, de a hang ugyan halkabban, de megmaradt...

 

A szíj egyeletesen fut a görgőkön, a feszítőelemen, a tárcsákon, szemmel láthatóan nem ütnek a tárcsák ill. a szíj is feszes.

 

Üdv.

 

majdnemmérnök | 2014-11-24 14:29 istrab részére

 Szia!

 

Nem tudom a hosszbordás szíjat cseréltétek-e,de nekem hasonló problémám volt a szíj hornyaiba beleverte a nagyon apró kavicsokat.Ez mindig ha a tárcsához ért csikorgott nagyon.Le kellene venni a szíjat és kifordítani ha van benne kavics vagy bármi azt szabad szemmel is látni lehet.Én először kipiszkáltam de nem lett tökéletes,vettem egy új szíjat azóta csend van.Sok sikert!

 

mazda-auto.hu | 2014-11-24 14:03 wereb részére

 Négy az egybe csövekből álló kiömlője van a benzineseknek, nem öntvény. A szívó benzinesek hangja valóban utolérhetetlen tud lenni. Legutóbb a TC-n aléltak el egy Civic mérésekor.

mazda-auto.hu | 2014-11-24 13:58 szucsfe részére

 Ez csak a mi ajánlatunk, azaz az Autó-Expanzió Kft-é, mint a békéscsabai első hivatalos Mazda márkaszerviz.Bár be lehet jelölni a bölcső pozícióját, javasolt a futómű állítás.

mazda-auto.hu | 2014-11-24 13:55 istrab részére

 A klímakompresszor kuplung, illetve annak szíjtárcsa csapágya volt ellenőrizve?

mazda-auto.hu | 2014-11-24 13:54 nagyand részére

 Nincs szükség gumigyűrűkre. Talán a hengerfej és a gázolaj nyomócsövek közötti tömítésekre (szimering) gondolhattak. Ha nem tömítenek, olajos a blokk.

wereb | 2014-11-24 13:50

T. Mazda Auto,

elsö generacios 1.8 benzines 6-osomhoz keresek hengerenkenti leömlöt. Nem vagyok biztos benne, hogy az, ami gyarilag van az auton az eleve egy hengerenkenti, csak egy hövedö pajzs takarja felülröl is, vagy pedig egy "bödön" -be ömlik le az összes kipufogocsatorna? A cel az lenne, hogy szebben, melyebben, "zsirosabban" szoljon a kocsi fordulaton, nem pedig tuning. Kerem adjon tanacsot, es ha tud, ajanljon termeket is!

Köszönettel, Vilmos

szucsfe | 2014-11-24 13:14 mazda-auto.hu részére

 Köszönöm a válaszát. Ez csak a békéscsabai szakszervíz ajánlata, vagy ez érvényes a győri szervízre is? Úgy tudom, hogy mindenképp le kell szerelni a bölcsőt is a cseréhez. Ez után szükséges a futómű állítás is?

istrab | 2014-11-24 13:01

Kedves Mazda-Auto!

 

Segítségüket szeretném kérni, mert olyan problémám van, hogy a hosszborásszíj hajtásan ütemesen kerregő hang van.

 

A generátor nem rég lett felújítva (szabadonfutó csere, csapágyazás, szénkefék és csúszógyűrűk cseréje), valamint a vezetőgörgőket is megcsapágyaztattam, de a kerregés nem múlt el. (Sem a szíj, sem a feszítőelem, sem főtengely tárcsa nem üt/mozog)

A vezérműhajtás hibáját kizárhatjuk, ugyanis ha a hosszbordásszíjat levettük, a hiba egyből megszűnt.

 

Találkoztak hasonló problémával? Mi okozhatja?

 (3 autószerelő látta már, de nem tudtak dűlőre jutni vele...)

 

Segítséget előre is köszönöm!

 

 Üdv.: IG

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda3 MPS BL 2009-

Ajtók száma:     5
Ülések száma:     5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm

Tengelytávolság: 2640 mm

Hasmagasság: 145 mm

Saját tömeg: 1460 kg

Légellenállási együttható: 0,32 cw

Hengerelrendezés:  soros

Turbófeltöltő.   
Hengerszám:     4
Motorbeépítés:   elöl, keresztben

Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.

Sebességfokozatok száma: 6 
Lökettérfogat (cm3):     2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94   
Sűrítési viszony:  9,5:1   
Hengerenkénti szelepszám:     4
Szelepvezérlés típusa:   változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     380/3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.

Végsebesség: 250 km/h

Több autó