2025. December 16. Kedd - Etelka
Mazda6
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Grammok, grammok, kilogrammok...
A hengerfal olajháztartása, kenése.
A Mazda2 következik.
Mazda 3 Sport 2.0i
Mazda RX-8 motor probléma megelőzés II.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda6 Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda3 Még több fórum téma
Mazda3 MPS BL 2009-
Ajtók száma: 5
Ülések száma: 5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm
Tengelytávolság: 2640 mm
Hasmagasság: 145 mm
Saját tömeg: 1460 kg
Légellenállási együttható: 0,32 cw
Hengerelrendezés: soros
Turbófeltöltő.
Hengerszám: 4
Motorbeépítés: elöl, keresztben
Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.
Sebességfokozatok száma: 6
Lökettérfogat (cm3): 2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94
Sűrítési viszony: 9,5:1
Hengerenkénti szelepszám: 4
Szelepvezérlés típusa: változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 380/3000
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.
Végsebesség: 250 km/h
Több autó










istrab | 2014-11-24 14:45 majdnemmérnök részére
Szia!
Köszönöm a válaszod, levettük a szíjat, de szemmel látható sérülés nem volt rajta látható. Nekem nem tipikus "ékszíj" hangja van, inkább olyan mindha valami fogaskerék kerregne...
istrab | 2014-11-24 14:29 mazda-auto.hu részére
Köszönöm a visszajelzést.
Klima kuplungját hogyan kell ellenőrizni?
A nyári klimafeltöltésnél azt ellenőrizték, hogy a klíma megfelelően kapcsol be és ki, megelelően hűt.
Inkább a főtengely ékszíjtárcsája, ill. a generátor felöl jön a hang mint lentről...
Az egyik szerelő az ékszíjfeszítő elemre alapjáraton ráfeszített, akkor a hiba megszűnt, ha az előfeszítést visszavette, előjött. Javaslatára a feszítőelemet megolajoztuk, de a hang ugyan halkabban, de megmaradt...
A szíj egyeletesen fut a görgőkön, a feszítőelemen, a tárcsákon, szemmel láthatóan nem ütnek a tárcsák ill. a szíj is feszes.
Üdv.
majdnemmérnök | 2014-11-24 14:29 istrab részére
Szia!
Nem tudom a hosszbordás szíjat cseréltétek-e,de nekem hasonló problémám volt a szíj hornyaiba beleverte a nagyon apró kavicsokat.Ez mindig ha a tárcsához ért csikorgott nagyon.Le kellene venni a szíjat és kifordítani ha van benne kavics vagy bármi azt szabad szemmel is látni lehet.Én először kipiszkáltam de nem lett tökéletes,vettem egy új szíjat azóta csend van.Sok sikert!
mazda-auto.hu | 2014-11-24 14:03 wereb részére
Négy az egybe csövekből álló kiömlője van a benzineseknek, nem öntvény. A szívó benzinesek hangja valóban utolérhetetlen tud lenni. Legutóbb a TC-n aléltak el egy Civic mérésekor.
mazda-auto.hu | 2014-11-24 13:58 szucsfe részére
Ez csak a mi ajánlatunk, azaz az Autó-Expanzió Kft-é, mint a békéscsabai első hivatalos Mazda márkaszerviz.Bár be lehet jelölni a bölcső pozícióját, javasolt a futómű állítás.
mazda-auto.hu | 2014-11-24 13:55 istrab részére
A klímakompresszor kuplung, illetve annak szíjtárcsa csapágya volt ellenőrizve?
mazda-auto.hu | 2014-11-24 13:54 nagyand részére
Nincs szükség gumigyűrűkre. Talán a hengerfej és a gázolaj nyomócsövek közötti tömítésekre (szimering) gondolhattak. Ha nem tömítenek, olajos a blokk.
wereb | 2014-11-24 13:50
T. Mazda Auto,
elsö generacios 1.8 benzines 6-osomhoz keresek hengerenkenti leömlöt. Nem vagyok biztos benne, hogy az, ami gyarilag van az auton az eleve egy hengerenkenti, csak egy hövedö pajzs takarja felülröl is, vagy pedig egy "bödön" -be ömlik le az összes kipufogocsatorna? A cel az lenne, hogy szebben, melyebben, "zsirosabban" szoljon a kocsi fordulaton, nem pedig tuning. Kerem adjon tanacsot, es ha tud, ajanljon termeket is!
Köszönettel, Vilmos
szucsfe | 2014-11-24 13:14 mazda-auto.hu részére
Köszönöm a válaszát. Ez csak a békéscsabai szakszervíz ajánlata, vagy ez érvényes a győri szervízre is? Úgy tudom, hogy mindenképp le kell szerelni a bölcsőt is a cseréhez. Ez után szükséges a futómű állítás is?
istrab | 2014-11-24 13:01
Kedves Mazda-Auto!
Segítségüket szeretném kérni, mert olyan problémám van, hogy a hosszborásszíj hajtásan ütemesen kerregő hang van.
A generátor nem rég lett felújítva (szabadonfutó csere, csapágyazás, szénkefék és csúszógyűrűk cseréje), valamint a vezetőgörgőket is megcsapágyaztattam, de a kerregés nem múlt el. (Sem a szíj, sem a feszítőelem, sem főtengely tárcsa nem üt/mozog)
A vezérműhajtás hibáját kizárhatjuk, ugyanis ha a hosszbordásszíjat levettük, a hiba egyből megszűnt.
Találkoztak hasonló problémával? Mi okozhatja?
(3 autószerelő látta már, de nem tudtak dűlőre jutni vele...)
Segítséget előre is köszönöm!
Üdv.: IG