2025. Június 25. Szerda - Vilmos

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Pepi | 2008-04-23 07:25 mazda-auto.hu részére

Én úgy láttam, hogy nyomásmérővel ellenőrízték, ill. volt náluk valami kéziműszer is, de nem tudom, hogy az mi volt. Ebben az autóban fedélzeti compi még nincs. Ha valahol tudományosabban be lehetne vizsgálni, szivesen áldoznék rá, bár most nem villog, de megvárom, ha szükséges.
Köszönettel Pepi.

mazda-auto.hu | 2008-04-23 07:13 Pepi részére

A kipufogógáz visszavezetés vezérlő szelepet komputerrel tesztelték?

Pepi | 2008-04-23 06:12 mazda-auto.hu részére

Köszönöm szépen a választ, de a hibakód felismerés már megtörtént, a Mazda-Mirainál azt állapították meg, hogy a kipuf. visszacsatoló szelepekre utal. Azokat megvizsgálták, és jónak találták. Így maradt a motorvezérlő probléma, ami inkább üzleti fogásnak számít, hiszen az autó mindkét esetben jobban megy, mint a főnököm 120 lovas dízel 6-osa, bár ez az utsó gen. 626-os lényegesen japánabb konstrukció, így ez nem meglepő. Nem veszek észre a működésén semmi különbséget, bőven veri mindkét esetben a 200-at. Ennek a fogyasztása pl. jobb, mint a régi 85-ös 626 2.0 D kocsimé volt. Az olajfogyasztása 2000 km alatt észrevehetetlen. Hallottam olyan véleményt is, hogy ki kell jól égetni a kipufogót egy tempósabb hosszabb úttal, mert lehet, hogy a gázok nehezebb áramlása zavarhatja meg a szelepeket. Ha van még valami ötlet, szívesen kipróbálom,
Köszönettel és üdv. minden Mazdásnak, Pepi.

BGabi | 2008-04-22 17:35

Üdv.Lassan fékbetétcserére szorulok és ajánlottak nekem egy típust,szeretném kikérni a szakértö véleményét erről a tipusról:Kashiyama fékbetét.Előre is köszi

mazda-auto.hu | 2008-04-22 13:07 Pepi részére

Nem csak az izzítás problémájára utalhat a jelzés. A reset-elés csak a pillanatnyi hibák jelzése esetén törli a hibakódot. Amennyiben folyamatosan fennáll a probléma, akkor mindig újra elő fog jönni a jelzés. Hibakód olvasás szükséges.

mazda-auto.hu | 2008-04-21 14:34 Tomi_MX5 részére

Valószínűleg trafó, már ha a kábelek jók. A Xedos6 1994 utáni 1,6-os motorjának trafója 99%, hogy jó.

Pepi | 2008-04-21 09:44

Hi !
Kicsit magasabb szintű problémám van , inkább Digit mérnöknek való, mint egy magyar szervíznek, de talán már másoknak is volt hasonló gondja. 626 DiTD 110 lovas esetében milyen problémák lehetnek, ha az izzítógyertya visszajelző villog. Ez a villogás reseteléssel megszűnik, de néhány nap, hét után újból előjön. Köszi mindenkinek.

Tomi_MX5 | 2008-04-21 09:28

Sziasztok !

egy 2000-es évjáratú, 1.6-os MX5-sel van némi problémám. Időszakonként a két középső henger leáll, mert nem kap gyújtást. Ez meleg motor indításakor, vagy néha menet közben is előfordul. Ez a hiba néhány perc alatt elmúlik. Mi okozhatja a gondot, a trafó ? Ha igen, akkor melyik modell trafója kompatibilis az MX5- tel ? Sajnos ehhez a kocsihoz lehetetlen használt trafót találni...

mazda-auto.hu | 2008-04-21 07:53 bignor részére

Szervízkönyv, illetve a szokásos karosszéria-fényezés átvizsgálás, hogy szakszerű volt-e az esetleges korábbi javítás. Érdemes a futómű állapotát, gömbfejeket is ellenőrizni. Fontos: Olajszint legalább ilyenkor (eladáskor) rendben van-e? Ha ilyenkor sincs, akkor nem ajánljuk a megvételét, hiszen valószínűleg korábban is gyakran járt az autó alacsony olajszinttel a motorban. Az olajfogyasztást sajnos nehéz vásárláskor ellenőrizni, pedig ennél a motornál fontos lenne.

bignor | 2008-04-19 11:11

Konkrétan egy 2005.05. havi tribute-ről van szó, 2.3 literes 150 Le-ről és 180.000 km van benne. Ha esetleg meg venném mire figyeljek oda? Egyébként Mazda mániás vagyok ez lenne a második mazda, a családi autó.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Countach QV 1985-1988.

Ajtók száma:  2
Ülések száma: 2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4170, 2000, 1070 mm

Tengelytávolság: 2500 mm

Hasmagasság: 105 mm
Hengerek:  12 henger V alakban 60°

Szelepek száma: 48 
Motorbeépítés:  hátsó tengely előtt hosszában

Szívómotor, karburátorok. (néhány késői USA verzió befecskendezővel) 

Lökettérfogat (cm3):   5167

Furatxlöket (mm): 85,5x75 mm  
Sűrítési viszony: 9,5:1    
Teljesítmény (LE/ 1 min): 455 /7000 
Nyomaték (Nm / 1 min): 501/5200

Sebességfokozatok száma: 5

Hátsókerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8 mp.

Gyártott darabszám: 610

Végsebesség: ~295-310 km/h

Több autó