2025. Augusztus 14. Csütörtök - Marcell
Kérdések Mazdáról a szakértőnek
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
MOTOROLAJ 5-10.
RENESIS wankel technikai részletek.
MAZDA NAGARE.
Mazda 3 ötajtós benzines teszt.
Mazda logó történelem.
Friss topikok:
Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda 6 GH "beázás" Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda3 (minden ami szerviz) Még több fórum téma
Ferrari 288 GTO 1984
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm
Tengelytávolság: 2450 mm
Hasmagasság: 120 mm
Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok
Szelepek száma: 32
Furat/löket: 80 / 71 mm
Sűrítési viszony: 7,6:1
Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt
Benzin befecskendezés
Sebességfokozatok száma: 5
Lökettérfogat (cm3): 2855
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min): 496/ 3800
Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8
Végsebesség: 305 km/h
Több autó
BGabi | 2008-04-23 19:54
Üdv.Lassan fékbetétcserére szorulok és ajánlottak nekem egy típust,szeretném kikérni a szakértö véleményét erről a tipusról:Kashiyama fékbetét.Előre is köszi
jigsaw | 2008-04-23 13:21
Kedves Mazda-auto! Mint szerviznek a véleménye érdekel. 2002-es Mazda6 2.3 4x4 automata autóról van szó! 180e km-nél volt csapágy, fékszál + néhány 'apróság' cserélve a váltóban. Ezt még az előző tulaj csinátatta közel 500ezer forinért. Előtte 180ezerért volt cserélve egy jeladó még. Most 188ezer km van a kocsiban. Autópályán 170-180-as tempónál, 4-esből 5-ösbe váltásnál elszállt a bolygómű. A szerviz azt mondja, hogy a az előző és a mostani hiba alapján valószínüsíthető, hogy nem jó a kenése a váltónak. Kérdésem, hogy mit tanácsoltok, mert egy 5 éves kocsinál, ha a mostani javítást kifizetem (mai 8000km-rel az előző után történik ugye), akkor közel 1millió ft-ban van csak a váltója a kocsinak! Éppen a megbízhatósága miatt vettem mazdát, de nem tudom, hogy ezek után merjek-e menni vele! Mit tanácsoltok? Ne váltsak??? :)
Pepi | 2008-04-23 09:11 mazda-auto.hu részére
Tisztelt Mazda-auto.hu!
Nagyon szépen köszönöm a megnyugtató választ. Én ebből arra következtetek, hogy a motorvezérlő jó, és apillanatnyi szelepműködés zavar tárolódik a memóriában, ami úgy törölhető, hogy leveszem a neg sarut, várok kb. fél percet, s ha azután sem törlődik, akkor kell az EGR szelepet cserélni, mert a hiba folyamatos.
Üdv. pepi
mazda-auto.hu | 2008-04-23 08:51
A kézi műszer valószínűleg egy laptop volt és azzal kivezérelték az EGR szelepet. A lényeg, hogy amíg újra és újra nem jön elő ez a hibakód, addig nincs igazán probléma.
Pepi | 2008-04-23 07:25 mazda-auto.hu részére
Én úgy láttam, hogy nyomásmérővel ellenőrízték, ill. volt náluk valami kéziműszer is, de nem tudom, hogy az mi volt. Ebben az autóban fedélzeti compi még nincs. Ha valahol tudományosabban be lehetne vizsgálni, szivesen áldoznék rá, bár most nem villog, de megvárom, ha szükséges.
Köszönettel Pepi.
mazda-auto.hu | 2008-04-23 07:13 Pepi részére
A kipufogógáz visszavezetés vezérlő szelepet komputerrel tesztelték?
Pepi | 2008-04-23 06:12 mazda-auto.hu részére
Köszönöm szépen a választ, de a hibakód felismerés már megtörtént, a Mazda-Mirainál azt állapították meg, hogy a kipuf. visszacsatoló szelepekre utal. Azokat megvizsgálták, és jónak találták. Így maradt a motorvezérlő probléma, ami inkább üzleti fogásnak számít, hiszen az autó mindkét esetben jobban megy, mint a főnököm 120 lovas dízel 6-osa, bár ez az utsó gen. 626-os lényegesen japánabb konstrukció, így ez nem meglepő. Nem veszek észre a működésén semmi különbséget, bőven veri mindkét esetben a 200-at. Ennek a fogyasztása pl. jobb, mint a régi 85-ös 626 2.0 D kocsimé volt. Az olajfogyasztása 2000 km alatt észrevehetetlen. Hallottam olyan véleményt is, hogy ki kell jól égetni a kipufogót egy tempósabb hosszabb úttal, mert lehet, hogy a gázok nehezebb áramlása zavarhatja meg a szelepeket. Ha van még valami ötlet, szívesen kipróbálom,
Köszönettel és üdv. minden Mazdásnak, Pepi.
BGabi | 2008-04-22 17:35
Üdv.Lassan fékbetétcserére szorulok és ajánlottak nekem egy típust,szeretném kikérni a szakértö véleményét erről a tipusról:Kashiyama fékbetét.Előre is köszi
mazda-auto.hu | 2008-04-22 13:07 Pepi részére
Nem csak az izzítás problémájára utalhat a jelzés. A reset-elés csak a pillanatnyi hibák jelzése esetén törli a hibakódot. Amennyiben folyamatosan fennáll a probléma, akkor mindig újra elő fog jönni a jelzés. Hibakód olvasás szükséges.
mazda-auto.hu | 2008-04-21 14:34 Tomi_MX5 részére
Valószínűleg trafó, már ha a kábelek jók. A Xedos6 1994 utáni 1,6-os motorjának trafója 99%, hogy jó.