2025. Június 25. Szerda - Vilmos
Kérdések Mazdáról a szakértőnek
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
MOTOROLAJ 5-10.
MOTOROLAJ 1-4.
Díjnyertes Mazda i-stop.
Mazda 3 ötajtós benzines teszt.
Lengéscsillapító és rugó beállítás, futómű hangolás. Haladóknak.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda3 (minden ami szerviz) Mazda6 Még több fórum téma
Lamborghini Countach QV 1985-1988.
Több autó
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4170, 2000, 1070 mm
Tengelytávolság: 2500 mm
Hasmagasság: 105 mm
Hengerek: 12 henger V alakban 60°
Szelepek száma: 48
Motorbeépítés: hátsó tengely előtt hosszában
Szívómotor, karburátorok. (néhány késői USA verzió befecskendezővel)
Lökettérfogat (cm3): 5167
Furatxlöket (mm): 85,5x75 mm
Sűrítési viszony: 9,5:1
Teljesítmény (LE/ 1 min): 455 /7000
Nyomaték (Nm / 1 min): 501/5200
Sebességfokozatok száma: 5
Hátsókerékhajtás
Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8 mp.
Gyártott darabszám: 610
Végsebesség: ~295-310 km/h
Pepi | 2008-04-23 07:25 mazda-auto.hu részére
Én úgy láttam, hogy nyomásmérővel ellenőrízték, ill. volt náluk valami kéziműszer is, de nem tudom, hogy az mi volt. Ebben az autóban fedélzeti compi még nincs. Ha valahol tudományosabban be lehetne vizsgálni, szivesen áldoznék rá, bár most nem villog, de megvárom, ha szükséges.
Köszönettel Pepi.
mazda-auto.hu | 2008-04-23 07:13 Pepi részére
A kipufogógáz visszavezetés vezérlő szelepet komputerrel tesztelték?
Pepi | 2008-04-23 06:12 mazda-auto.hu részére
Köszönöm szépen a választ, de a hibakód felismerés már megtörtént, a Mazda-Mirainál azt állapították meg, hogy a kipuf. visszacsatoló szelepekre utal. Azokat megvizsgálták, és jónak találták. Így maradt a motorvezérlő probléma, ami inkább üzleti fogásnak számít, hiszen az autó mindkét esetben jobban megy, mint a főnököm 120 lovas dízel 6-osa, bár ez az utsó gen. 626-os lényegesen japánabb konstrukció, így ez nem meglepő. Nem veszek észre a működésén semmi különbséget, bőven veri mindkét esetben a 200-at. Ennek a fogyasztása pl. jobb, mint a régi 85-ös 626 2.0 D kocsimé volt. Az olajfogyasztása 2000 km alatt észrevehetetlen. Hallottam olyan véleményt is, hogy ki kell jól égetni a kipufogót egy tempósabb hosszabb úttal, mert lehet, hogy a gázok nehezebb áramlása zavarhatja meg a szelepeket. Ha van még valami ötlet, szívesen kipróbálom,
Köszönettel és üdv. minden Mazdásnak, Pepi.
BGabi | 2008-04-22 17:35
Üdv.Lassan fékbetétcserére szorulok és ajánlottak nekem egy típust,szeretném kikérni a szakértö véleményét erről a tipusról:Kashiyama fékbetét.Előre is köszi
mazda-auto.hu | 2008-04-22 13:07 Pepi részére
Nem csak az izzítás problémájára utalhat a jelzés. A reset-elés csak a pillanatnyi hibák jelzése esetén törli a hibakódot. Amennyiben folyamatosan fennáll a probléma, akkor mindig újra elő fog jönni a jelzés. Hibakód olvasás szükséges.
mazda-auto.hu | 2008-04-21 14:34 Tomi_MX5 részére
Valószínűleg trafó, már ha a kábelek jók. A Xedos6 1994 utáni 1,6-os motorjának trafója 99%, hogy jó.
Pepi | 2008-04-21 09:44
Hi !
Kicsit magasabb szintű problémám van , inkább Digit mérnöknek való, mint egy magyar szervíznek, de talán már másoknak is volt hasonló gondja. 626 DiTD 110 lovas esetében milyen problémák lehetnek, ha az izzítógyertya visszajelző villog. Ez a villogás reseteléssel megszűnik, de néhány nap, hét után újból előjön. Köszi mindenkinek.
Tomi_MX5 | 2008-04-21 09:28
Sziasztok !
egy 2000-es évjáratú, 1.6-os MX5-sel van némi problémám. Időszakonként a két középső henger leáll, mert nem kap gyújtást. Ez meleg motor indításakor, vagy néha menet közben is előfordul. Ez a hiba néhány perc alatt elmúlik. Mi okozhatja a gondot, a trafó ? Ha igen, akkor melyik modell trafója kompatibilis az MX5- tel ? Sajnos ehhez a kocsihoz lehetetlen használt trafót találni...
mazda-auto.hu | 2008-04-21 07:53 bignor részére
Szervízkönyv, illetve a szokásos karosszéria-fényezés átvizsgálás, hogy szakszerű volt-e az esetleges korábbi javítás. Érdemes a futómű állapotát, gömbfejeket is ellenőrizni. Fontos: Olajszint legalább ilyenkor (eladáskor) rendben van-e? Ha ilyenkor sincs, akkor nem ajánljuk a megvételét, hiszen valószínűleg korábban is gyakran járt az autó alacsony olajszinttel a motorban. Az olajfogyasztást sajnos nehéz vásárláskor ellenőrizni, pedig ennél a motornál fontos lenne.
bignor | 2008-04-19 11:11
Konkrétan egy 2005.05. havi tribute-ről van szó, 2.3 literes 150 Le-ről és 180.000 km van benne. Ha esetleg meg venném mire figyeljek oda? Egyébként Mazda mániás vagyok ez lenne a második mazda, a családi autó.