2018. Október 23. Kedd - Gyöngyi

Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2011-11-16 16:26 high-8 részére

Ez természetesen így van.

high-8 | 2011-11-16 16:12

-de nyílván egy- nem tudom mért írtam oda :)

high-8 | 2011-11-16 16:11

ez így van,de nyílván egy tegyük fel,h egy 70.000km-t ment első gen renesis motorjának belsejéről semmi infónk nincs ugye,így annak élettartamát csak növelni tudom a módosításokkal esetleg tisztábbá tenni a zoom cleanerrel,míg a módosított motorját "nehezebb"már tönkre tenni.

mazda-auto.hu | 2011-11-16 16:02 high-8 részére

Arra gondoltam, hogy az S1 új motor árába kerülő törött S2 RX-8-ból kivenni a motort és az elektronikát, a sérülésmentes, de motorhibás "régi verzióba" pedig betenni azt. De szerintem az első generációsok is stabilabbá váltak a tapasztaltabb tulajdonosok, és az általunk ajánlott átalakítások által.

high-8 | 2011-11-16 14:08

nem vok híve a törött autó vásárlásnak,és a 2.genes rx-8 még drága ahhoz,h játékautó legyen a nyárra,ezért 1 millió környéki motorhibás 8asra gondoltam,facelift motor be,de ez még jópár éve zenéje egyenlőre maradok az 5 hengeresemnél :)köszönöm az infót!

mazda-auto.hu | 2011-11-16 11:12 mazda-auto.hu részére

Talán egy törött második generációs RX-8, és egy motorhibás első generációs házasítása...?

mazda-auto.hu | 2011-11-16 11:09 high-8 részére

Igen beépíthető. Az olajadagoló rendszer viszont a kamránkénti plusz 1 fúvókán kívül is nagyon megváltozott. Itt már kizárólag szolenoid szelepes egységek felelnek az olaj adagolásáért, melyek működését a vezérlőegység felügyeli. Tehát vezérlőegységet is cserélni kell. Ráadásul ez a motor majdnem dupla annyiba kerül, mint az S1 Renesis, és a vezérlőegység tovább növeli a költségeket. Érdekes, de valójában a kamránkénti harmadik olajfúvóka alkalmazásának elsődleges célja az volt, hogy kevesebb olaj beadagolásával lehessen az elégséges hűtést, és stabil kompressziót elérni. Így jobb a kipufogógáz emissziós összetétel, és kevesebb a benzinigény. Élettartam? Valószínűleg hosszabb, de inkább a lényegesen magasabb olajnyomás miatt (kiegyensúlyozottabb működés), illetve a valamivel kisebb fogyasztás okán (jobb égés, kevesebb lerakódás)..., nyilván valamilyen szinten a trochoid közepének kopásán is kimutatható majd a középső olajfúvóka elhelyezésének hatása, de eddig sem ennek résznek a kopás okozta az elsődleges gondokat.

high-8 | 2011-11-16 08:29

István gyakorlati és elméleti a kérdésem is egyben:) A feceliftes 2009-től gyártott 8-asok motorja 1:1-ben gondolom tökéletesen beépíthető a facelift előtti 8-asokba? Van vmi infótok a módosított renesis hosszabb távú megbízhatóságával kapcsolatban?Pár év múlva igazi nyári 2.autónak ha összejönnek a dolgok vennék egy motorhibás 8-ast és beszereltetném veletek -amennyiben persze hosszú távon megbízható- a módosított motort!

zzoltan | 2011-11-14 19:15 mazda-auto.hu részére

Remélem, hogy nem a havas úton, kanyarban erős gázadásnál fogja úgy gondolni, hogy ő most kikapcsol. :)

mazda-auto.hu | 2011-11-14 12:11 zzoltan részére

Sajnos a csatlakozók oxidációja ilyen. Nem stabil a kontaktus.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Aston Martin DB7 1993

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4631, 1820, 1238 mm

Tengelytávolság: 2591 mm

Hasmagasság:  152 mm

Légellenállási együttható: 0,31 cw

Saját tömeg: 1650 kg
Hengerelrendezés: 6 henger, soros

Szelepek száma: 24

Furat/löket: 91 / 83 mm

Sűrítési viszony: 8,3:1

Feltöltő: Eaton M90 kompresszor    
Motorbeépítés:  elöl, hosszában

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     3239    
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     339,7(249,8)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     488/ 3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 5,9

Végsebesség: 253 km/h

Több autó