2024. Április 26. Péntek - Ervin

Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


zzoltan | 2011-11-09 21:46

Szia István, Régóta nem beszéltünk, mert rengeteg gondom, problémám volt, építkezés, költözés, stb. és mostanában az autót is ritkán használom, helyette kétkerekűre pattantam. :) Ma felrakattam a téli gumikat. Ugyanazokat, melyek tavaly voltak fent és semmi probléma nem volt velük. Kb 10000 km lehet a gumikban. A lényeg, hogy ugyanazt produkálja az autó mint tavaly, amikor elöl egyik oldalon /45 a másikon /40 gumi volt ideiglenesen. Pár száz méter után kikapcsol az ABS és a menetstabilizátor. Szemre semmi rendellenességet nem látok, a kerekek jól vannak fent, gumik egyformák, nyomás egyforma, centrirozás volt. Mitől lehet ez?

mazda-auto.hu | 2011-11-09 15:17 mazda-auto.hu részére

...és, hogy a gyár miért nem orvosolta az első generációs Renesis olajnyomás problémáját, arra nincsen magyarázat, illetve részben van, hogy a hivatalos szervek által elfogadott emissziós értékek ne változzanak. Az S2 új Renesisnek már úgyis új minősítéseknek kellett megfeleljen, így ott már nem számított, hogy közben megoldották a hiba azon részét, mely az első generáción is viszonylag olcsón, utólag is megoldható lett volna egy visszahívás keretében.

mazda-auto.hu | 2011-11-09 13:53

1. Nem, a humán faktor csak sok meghibásodást elősegít, de nem minden esetben van magyarázat a meghibásodásra. Különleges technikájú sportos autó, mely egy olyan világba érkezett, ahol már a hűtővíz hőmérséklet mérő is a dolgok felesleges bonyolítását jelenti más autóknál. Az átlagos felhasználó - akár önhibáján kívül -, nem érti, itt miért van szükség 15 perc óvatos melegítésre, vagy gyakori olajcserére.... A szervizekben esetleg elkövetett hibákról nem is beszélve, melyek a legtöbbször rövid távon nem észrevehető problémák, hosszú távon viszont végzetese károsodást okoznak. Ráadásul a kötelező szervizeknél nem mindenki akarja megfizetni a gyárilag nem kötelező egyes alkatrészek ellenőrzésének felárát. Tehát a szakember sem mindig hibás. ..de ez hosszú történet. 2. Egy motorcsere, ha korábban nem szerelték az előző motort, akkor 1400000,-Ft-nál megáll. 3. Itt már írtam néhány dolgot: http://www.mazda-auto.hu/mazda-rx-8-rx8-wankel-szerviz-olajcsere-gyik-auto-expanzio.html Ha régóta van európai rendszáma az autónak, akkor esetleg van digitális szervizkönyve.

sa | 2011-11-09 12:30

Ha jól értettem, akkor a Renesis széthullását minden esetben a humán faktor okozza (kíméletlen bemelegítés, szakszerűtlen szerelés, nem megfelelő olaj és annak pótlása). A dilemmám igazából a következő: ha megkockáztatom a fent említett rx-8 megvásárlását, azzal a költségvetés annyira leapad, hogy egyhamar nem tudok előteremteni 2 millió forintot egy blokkra. Mivel nem hobbi célra kellene az autó, ezért úgymond vissza kell termelnie az árát úgy, hogy megbízható útitárs a hosszú napi vándorlásaim során. Legyünk pesszimisták, lévén emberekről van szó, és a vásárolni kívánt rx-8 előző tulajdonosa nem cserélgette megfelelően az olajat, nem melegítgette a gépet és a szerviz is a megszokott, fusi-szaki szerviz volt. Hogyan tudom mindezt tetten érni? Lévén sosem vezettem wankel erőforrással szerelt autót, tehát hogy mennyire húz vagy nem, az számomra nem lesz érzékelhető. A kereskedésben nyilván feltöltik a motorolajat, tehát ezt a nyomot is eltüntetik. Mivel az autó amerikai piacra készült, így ha a motorcserét nem lehet ellenőrizni vázszám alapján, akkor a karbantartásokat sem, vagy ez más lapra tartozik? A hidegen illetve melegen történő indítás marad számomra, mint laikus számára? Mik lehetnek az említett, árulkodó jelek, amelyek esetleg motorcserére vagy szakszerűtlen beavatkozásokra utalnak? Elnézést, hogy ennyit kukacoskodom és értetlenkedek, csak nem szeretnék rossz üzletet csinálni :)

mazda-auto.hu | 2011-11-09 08:18 sa részére

1. Ezt nem tudom objektíven megítélni. 2. Mivel az automata váltós kivitelek elvileg nem Európában lettek új autóként eladva, ezért a Mazda rendszerében nincs nyoma a motorcserének. A motortérben árulkodó nyomokból, illetve esetleg a motorszám alapján. 3. Ezt egyelőre nehéz megmondani. Most már több autónk van, melyek gyakorlatilag 0km-es koruk óta megkapták a fázisokat, lesz majd érdemleges tapasztalat. Ráadásul ezek az autók egyelőre az általam javasolt olajjal futnak. Egyébként mivel napvilágra került gyári hiányosságot pótolunk a fázisokkal, így valójában a kérdés nem kérdés. :-) 4. Erről már sokszor írtam hosszasan a két RX-8 fórumunkban, így most csak röviden. Növelheti, de nem feltétlenül. Egy kis pluszt tud hozzátenni a gyári kenési-hűtési rendszerhez, de csak nagyon kevés működési helyzetben. A gyári rendszer viszont egyértelműen megkerülhetetlen. Nincs az a nagy mennyiségű benzinbe kevert olaj, mely a Renesisben kiválhatja a gyári olajzási rendszert. 1:300-1:250- nél nem érdemesebb több olajat keverni a benzinhez, de nem motorolajat, hanem kétüteműekben is használt jó minőségű olajat. 5. Tudok ilyenről, de a motor már messze nem volt csúcsformában. Viszont a konzekvenciákat ennél a motornál sem lehet levonni, mert több korábbi szerelési hiba történt. Volt már olyan 100000 km-et futott megbontott motorunk, mely esetében csak a kíméletlen bemelegítések okozta károk miatt kellett megválni a blokktól. A 192 lóerős kivitelek egyébként valamivel hosszabb élettartamúak lehetnek.

sa | 2011-11-08 19:14

Sziasztok, Egy automata váltóval szerelt rx-8 vásárlásán töprengek, amiben jelenleg 73000 Km van. Olvasgatva ezt a fórumot és egyéb, a Wankel motorról szóló cikkeket, kissé elbizonytalanodtam, hogy érdemes e napi használatra (Heti ~350Km-t tennék bele, ebből kb. ~200 országút, a maradék pedig dugó :)) ilyen típust venni. Egy pár kérdésben szeretném kikérni a véleményeteket: -honnan lehet megtudni, hogy a megvásárolni kívánt autóban cseréltek e már motort? -mennyi lehet körülbelül a maximális élettartama? A két lépcsős upgrade mennyit képes ezen változtatni? -növeli e a motor élettartamát ha motorolajat keverünk az üzemanyaghoz? Mekkora a maximális keverési arány? (1:300 vagy lehet akár 1:50 is? ) -Létezik e olyan példány ami ugyanazzal a motorral megünnepelhette a 150 ezredik Km-ét? És ha igen, akkor mi volt a titka? Előre is köszönöm: Attila

mazda-auto.hu | 2011-11-04 11:12 high-8 részére

Rendben, köszönöm. Természetesen majd én hívlak, ha megadod a számod: varga@mazda-auto.hu

high-8 | 2011-11-04 09:16

rendben leírok mindent amit tudok,bár hosszú lesz e-mailben ezért gondoltam,h felhívlak telefonon és elmesélem a történteket.mi a mailcímed?

mazda-auto.hu | 2011-11-04 09:10 high-8 részére

Semmi más, csak tapasztalat gyűjtés céljából kérdeznék néhány dolgot, mivel már a motor szétszerelése előtt is találtunk a nagy olajfogyasztást előidéző korábbi szerelési hibákat. Bár van néhány bejegyzés a szervizkönyvben, de konkrétabban kíváncsi lennék mikor, mit szereltek-cseréltek a motorral kapcsolatban korábban? Miről tudsz? Ezek ismeretében konkrétabb végső diagnózist lehet majd megállapítani, mely így tanulságosabb lehet. Ha a mostani tulajdonos is beleegyezik majd, később akár egy újabb cikkben is beszámolok a tapasztalatokról, bár a sok korábbi szerelés (a nyomok alapján) gyengíti majd az egyértelmű megállapításokat. Illetve mindig hivatalos Mazda szervizben nyúltak-e hozzá, ha egyáltalán újonnan vetted, és tudsz mindenről? Emailben oké, nem akarok vádaskodni. Köszönöm.

high-8 | 2011-11-03 21:07

vszínűleg igen,miből kifolyólag?privát mailedre írjak telefonos elérhetőséget?

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Aston Martin DB7 1993

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4631, 1820, 1238 mm

Tengelytávolság: 2591 mm

Hasmagasság:  152 mm

Légellenállási együttható: 0,31 cw

Saját tömeg: 1650 kg
Hengerelrendezés: 6 henger, soros

Szelepek száma: 24

Furat/löket: 91 / 83 mm

Sűrítési viszony: 8,3:1

Feltöltő: Eaton M90 kompresszor    
Motorbeépítés:  elöl, hosszában

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     3239    
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     339,7(249,8)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     488/ 3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 5,9

Végsebesség: 253 km/h

Több autó