2018. Június 21. Csütörtök - Alajos

Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


sa | 2011-11-11 01:59 high-8 részére

Jelenleg egy automata Celica van alattam, és imádom, hogy a dugóban nem kell habosra keverni a boxot a váltókarral, hanem nyugodtan lehet olvasgatni és néha felnézni a könyvből reggel a hungárián :D Lehet, hogy szőke vagyok a váltogatáshoz, bár lehet, hogy az rx8 kedvéért újratanulom a dolgot, bár nem tudom, hogy mennyire díjazza a lefulladásokat :D Összegezve a dolgot, vásárlás előtt meg kell nézni, hogy milyen olajjal futott (ha mindvégig dexilia akkor felejtős), hidegen és melegen is pöccre kell indulnia és egyenletesen kell járnia, csak semmi zötyögés, mortyogás és durrogás :D Köszönöm az infókat :)

zzoltan | 2011-11-10 22:37 mazda-auto.hu részére

Sötét lett mire hazaértem, de mivel nem hagyott nyugodni a dolog beültem és autókáztam egy kicsit. 60 km-t tettem meg. :) Most nem hallottam a zörejt és a menetstabilizátor sem kapcsolt ki. Mint ha semmi sem történt volna. Na mindegy, majd a hétvégén leszedem a kerekeket és ránézek.

high-8 | 2011-11-10 12:31 sa részére

amúgy tuti nem vennék automata rx-8-at pont a váltás élményét veszi el,egy pörgős sportautónál ilyet:) célszerű inkább több pénzt áldozni rá,mo.-it venni és lehetőleg minél kevesebb km-el,tökéletes hideg meleg indulás és utána elvégezni 0W30-as olajjal az átalakításokat is!

mazda-auto.hu | 2011-11-10 11:55 zzoltan részére

Lehet, hogy éppen a kábel az.

high-8 | 2011-11-10 11:44

nekem van egy ismerősöm akiében kb. 160E km van és 0 km-es kora óta nála az autó,motorhoz nem nyúltak hozzá,gyújtásrendszer csere volt rajta, és premixelt benzinnel jár. be kell tartani pár dolgot és a módosításokat elvégezni rajta,nekem 3.5évig volt rx8-am,tényleg oda kell figyelni a gyakori friss NEM gyári olajcserékre,maximum szint közelében,hidegen tilos pörgetni stb.

zzoltan | 2011-11-10 11:09 mazda-auto.hu részére

Az szép lenne. A bal első keréknél amikor kanyarodok, valami hozzáér valamihez, furcsa köszörülő hangot lehet hallani, de most nem volt időm megnézni. Majd ma ha sikerül még világosban hazaérnem, leszedem a kereket és megnézem.

mazda-auto.hu | 2011-11-10 09:59 zzoltan részére

Elöl az első kerékcsapágyak "közepéhez" csatlakozik a vezeték. Hátul a csonkállványba van becsavarva a szenzor hosszú kábellel. Akár szakadás is lehet elöl vagy hátul is.

zzoltan | 2011-11-10 09:20 mazda-auto.hu részére

István, Köszönöm. Az biztos, hogy teljesen egyformák a kerekek főleg, hogy tavaly ugyanezek voltak fent és nem volt velük probléma. Ezt a kontaktus labilitást hogyan tudom orvosolni?

mazda-auto.hu | 2011-11-10 08:24 zzoltan részére

Szia. Elképzelhető, hogy szerelés közben megmozdították valamelyik kerék fordulatszám szenzor vezetékét, és lehet, hogy éppen ennyi hiányzott a kontaktus labilitásához. Ha a gumicseréhez köthető, és nincs lényeges kerékfordulatszám eltérés (egyforma méret), akkor nagy valószínűséggel ez a hiba.

zzoltan | 2011-11-09 21:46

Szia István, Régóta nem beszéltünk, mert rengeteg gondom, problémám volt, építkezés, költözés, stb. és mostanában az autót is ritkán használom, helyette kétkerekűre pattantam. :) Ma felrakattam a téli gumikat. Ugyanazokat, melyek tavaly voltak fent és semmi probléma nem volt velük. Kb 10000 km lehet a gumikban. A lényeg, hogy ugyanazt produkálja az autó mint tavaly, amikor elöl egyik oldalon /45 a másikon /40 gumi volt ideiglenesen. Pár száz méter után kikapcsol az ABS és a menetstabilizátor. Szemre semmi rendellenességet nem látok, a kerekek jól vannak fent, gumik egyformák, nyomás egyforma, centrirozás volt. Mitől lehet ez?

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Aston Martin DB7 1993

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4631, 1820, 1238 mm

Tengelytávolság: 2591 mm

Hasmagasság:  152 mm

Légellenállási együttható: 0,31 cw

Saját tömeg: 1650 kg
Hengerelrendezés: 6 henger, soros

Szelepek száma: 24

Furat/löket: 91 / 83 mm

Sűrítési viszony: 8,3:1

Feltöltő: Eaton M90 kompresszor    
Motorbeépítés:  elöl, hosszában

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     3239    
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     339,7(249,8)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     488/ 3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 5,9

Végsebesség: 253 km/h

Több autó