2018. Október 24. Szerda - Salamon

Mazda 323

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2018-03-21 14:11 Badaber részére

Kinézetre egyforma a két adagoló, viszont az RF2A a 90 LE-s, az RF4F pedig a 101 Le-s . Feltehető, de működésben nem biztos hogy jó lesz a teljesítmény különbség és az immo miatt. 65-70ezer forint körül lehet kapni RF2A-s adagolót.

Badaber | 2018-03-16 20:31

Sziasztok! Abban szeretnénk segítséget kérni, hogy a 2000 m3 DITD típusú autónkban, az adagoló meghibásodott. Bontóban érdeklődtünk alkatrész felől, ahol azt a tájékoztatást kaptuk, hogy jelenleg  RF2A kódszámú van benne, és a náluk lévő, RF4F-es kódszámú alkatrésszel is tökéletesen működne. Ez valóban így van?? Válaszotokat köszönöm!

mazda-auto.hu2 | 2018-01-16 13:36 ksanyi22 részére

Így elég nehéz megmondani, de lehet csak egy biztosíték, vezeték, zármotor stb. hibája, ami ilyet okozhat.

ksanyi22 | 2018-01-15 14:10

Sziasztok!

Egy 323 Sedan 2003-as autóm van. Hátul van egy kapcsoló a csomagtér ajtón, amivel le lehet zárni a csomagtert, úgy, hogy csak kulccsal legyen nyitható.Soha nem kapcsoltam át, mindig kulcs nélkül nyitottam.Nemrég azonban szükség volt rá.Nos, azóta hiába kapcsolom vissza nem hajlandó csak kulccsal nyílni, ami bár különösebben nem érdekelne, de ha olyan helyzetben vagyok, amikor jár a motor, ugyebár nem lehet kinyitni, le kell állítani a kocsit.Tudom,vigyem magammal a 2.-ik kulcsot:) . De ez nem megoldás.Van valakinek,valami “házi” trükkje erre? A kapcsolót már szétszedtem,elvileg az jó. Köszi

mazda-auto.hu2 | 2018-01-04 14:43 E. József részére

Adagoló szokott ilyet csinálni, de annak lenne hibakódja. A vákumcsöveket kellene átnézni, nincs-e repedés, vagy lazulás valahol.

Autó nélkül elég nehéz.

ungyi | 2017-12-25 16:29 ungyi részére

Szia Pusi. Köszönöm a gyors választ. Sajjátom nem katalizátoros, így más szabályok vonatkoznak rá. Egyelőe maradok a 95-s benzinnel, de az ólompótlót nem hagyom el, mert nagyon jól viselkedik, 98-as benzint meg nem kaphatok nálunk sehol. Talán gy alapos indok alapján áttérek a 100-ra ólompótlóval, de egyeelőre maradok.

Nagyon köszönöm a segírséged, további kellemes ünnepeket kívánok!!

pusi65 | 2017-12-25 11:26 ungyi részére

A rokonom 86-os 323-asa katalizátoros, ezért ólommentessel (és pótó nélkül) jár/járt. Mivel használtan vette, nem tudom, hogy gyárilag van-e benne KAT, vagy közben került bele. Mindenesetre a hengerfej azonos lehet és a szelepülés is. Egyébként pont most néztem, hogy a LUKOIL max.10% biotartalmat garantál. Ha ez így le van írva, felmerül a kérdés, hogy: és ki nem garantálja? ?

ungyi | 2017-12-22 09:22 pusi65 részére

Köszönöm szépen és Áldott Karácsonyt kívánok!!

pusi65 | 2017-12-21 22:23 ungyi részére

Egyébként a sok biotartalom (szerintem a valóságban több a bevallottnál) miatt rendesen többet fogyasztanak az autók és kevésbe “mennek”. Ez a tendencia a te tapasztalatoddal is harmonizál. Csak pár deci/100 km “észrevétlen” fogyasztásnövekedés elképesztő éves adóbevétel többletet jelent. Szóval megvan a véleményem.

pusi65 | 2017-12-21 22:13 ungyi részére

Amit kiderítettem két finnországi Mazda szervizes ismerősömtől:

Anno 95-tel ment és ólommentessel.

Ma Finnországban a 95-ös sok ethanolt tartalmaz, ezért a régi karburátoros autók berendezései nem mindig bírják (tömítés, csövek stb) de nem a motor! Tehát szelepülést nem érintő a gond, hanem az egyebek…

A finn 98-asban elenyésző az E10, vagy nincs is benne. ezért azt kell tankolniuk, de nem az oktánszám miatt, hanem az E10 szegénység miatt. Ez olyan nagy gond volt, hogy amikor bevezették a “modern” 95-öt, kitört a pánik és a fél ország 98-ast vett. El is fogyott az országban és hetekig nem vol kapható. Manapság felkészültebbek és bizony rendesen fogy a 98 is. 

Kérdés, hogy itthon milyen a 95 és milyen a 98 összetétele. Ezzel kevesen foglalkoznak és kevesen értenek hozzá. Azt mondom, ólompótló nem kell, de a feltételezhetően kevesebb biotartalom miatt jobb a 98-at venni.

Írni kellene a MOL-nak, vagy az ÖMV-nek. Hátha valaki válaszol is.

A rokonom válaszát még várom...

Üdv.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Jaguar XJ-13 1964

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4483, 1854, 965 mm

Tengelytávolság: 2438 mm

Saját tömeg: 998 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban

Szelepek száma: 24

Furat/löket: 87 / 70 mm

Sűrítési viszony: 10,4:1  
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés 
Lökettérfogat (cm3):     4994    
Szelepvezérlés típusa:   DOHC
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     509(374,3)/ 7600
Nyomaték (Nm / 1 min):     523/ 6300

Sebességfokozatok száma: 5 

Gyorsulás 0-100 km/h: nincs adat

Végsebesség: 274 km/h

Mindössze 1 darab példány készült.

Több autó