2018. November 20. Kedd - Jolán

Mazda 323

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


ungyi | 2017-12-22 09:22 pusi65 részére

Köszönöm szépen és Áldott Karácsonyt kívánok!!

pusi65 | 2017-12-21 22:23 ungyi részére

Egyébként a sok biotartalom (szerintem a valóságban több a bevallottnál) miatt rendesen többet fogyasztanak az autók és kevésbe “mennek”. Ez a tendencia a te tapasztalatoddal is harmonizál. Csak pár deci/100 km “észrevétlen” fogyasztásnövekedés elképesztő éves adóbevétel többletet jelent. Szóval megvan a véleményem.

pusi65 | 2017-12-21 22:13 ungyi részére

Amit kiderítettem két finnországi Mazda szervizes ismerősömtől:

Anno 95-tel ment és ólommentessel.

Ma Finnországban a 95-ös sok ethanolt tartalmaz, ezért a régi karburátoros autók berendezései nem mindig bírják (tömítés, csövek stb) de nem a motor! Tehát szelepülést nem érintő a gond, hanem az egyebek…

A finn 98-asban elenyésző az E10, vagy nincs is benne. ezért azt kell tankolniuk, de nem az oktánszám miatt, hanem az E10 szegénység miatt. Ez olyan nagy gond volt, hogy amikor bevezették a “modern” 95-öt, kitört a pánik és a fél ország 98-ast vett. El is fogyott az országban és hetekig nem vol kapható. Manapság felkészültebbek és bizony rendesen fogy a 98 is. 

Kérdés, hogy itthon milyen a 95 és milyen a 98 összetétele. Ezzel kevesen foglalkoznak és kevesen értenek hozzá. Azt mondom, ólompótló nem kell, de a feltételezhetően kevesebb biotartalom miatt jobb a 98-at venni.

Írni kellene a MOL-nak, vagy az ÖMV-nek. Hátha valaki válaszol is.

A rokonom válaszát még várom...

Üdv.

ungyi | 2017-12-21 12:26 ungyi részére

Szervusz Pusi65. Köszönöm és neked is Békés Bolog karácsonyt kívánok! Azt már tisztáztam,hogy ólompótló kell bele. Benzin kérdésében még nem kaptam választ-csupán annyit sikerült megtudni,hogy 1985-ös M6-ba 95-t “rak” a tulaj a szomszédomban, de csak megszokásbó, mert Németből hozta és ott azzal járt a tulajd.Viszont amíg lehetett ólmozott 98-al jártam és rendkívül jól viselkedett az autó. Csupán a hosszú élettartam miatt kérdezem, nem gyorssulási v egyéb ilyen szempontból. Amit gyárilag előírt a motornak a gyártó, az kellene. Köszönöm szépen-! Még most is nagyon szépen indul, rendesen megy, nem eszik sokat, nem csörög, de a 98-al picit “izmosabban” viselkedett. Még egyszer köszönöm a segítséged!!!

pusi65 | 2017-12-20 13:03 ungyi részére

Szia. Valóban, most is dédelgeti. Írtam neki. Ettől függetlenül, a 626-osok 1983 óta ólommentessel mehetnek. Hasonló a motor, nem hiszem, hogy a Mazda a 323-asokat másra tervezte volna azonos években. A szelepülés ugye a kérdés. A 98-as talán azért csendesebb, mert más adalékokat tartalmaz. Még az sem kizárt, hogy csak szubjektív érzet az egész. Ha visszaír, továbbítom. Boldog Ünnepet – Mazdásan is.

ungyi | 2017-12-20 12:40

PUSI! Szia Pusi, valamikor évekkel ezelőtt talán 2-3 írtad, hogy egy rokonod vett egy 1986-os 323-as benzinest és megkérdezed, milyen benzinnel megy. Kérlek, írd meg, milyen benzint használ, mert szeretném egyértelműen tudni, hogy az 1987-es 1.5-s benzines-Ausztriában vett:BF-Mazdámba  kell-e 98-as benzin és kell-e ólompótót beletennem. Most 95-l járok és teszek bele ólompótlót. Nem csörög, de a 98-as ólmozott benzinnel sokkal szebben-jobban ment a motor. Köszönöm és Szép Karácsonyt kívánok!!

E. József | 2017-12-17 19:44

Tisztelt szakértő! 

323F 2003/2 DiTd 2.0 motorja hidegen rángat 1800-2000 fordulatnál. Alatta simán megy hidegen is, ha bemelegszik ill nyáron semmi gond. Mi lehet a probléma??? i.gyertyák, légtömegmérő, szűrők cserélve lettek, chek.e jelzés nincs, műszerrel hiba nem látható.

KMM | 2017-11-23 14:35 pusi65 részére

kismarics@gmail.com

pusi65 | 2017-11-23 14:02 KMM részére

adj email címet, ne terheljük a Fórumot privát írásokkal.

KMM | 2017-11-23 06:14 pusi65 részére

Szia,

A mosással kapcsoaltban annyit, hogy a trisót is már desztvízben oldjam fel, vagy elegendő hozzá a csapvíz?

Illetve az autastérbe befújó légcsatronáról van valami robbantot ábra? Mert inkább megnézném, mielőtt valamit rossz helyen feszegetek és eltörik egy patnet, ív stb. a műszerfalon, műanyag elemeken.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Monteverdi Hai 450 SS 1970.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm

Tengelytávolság: 2548 mm

Hasmagasság:

Gumiméret elöl: 205/70-15

Gumiméret hátul: 225/70-15

Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)

Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:  
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     664/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp

Végsebesség: 290 km/h

Több autó