2018. Szeptember 19. Szerda - Vilhelmina

Mazda 323

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


girba | 2017-11-15 09:37

szép napot!

Egy 1998-as évjáratú 323 lépcsőshátú, 1500cm, BJ, tipushoz lenne szükségem egy jobb első ajtóra. Ki tudna segíteni.?

pusi65 | 2017-11-11 21:35 KMM részére

Értem, szóval a hűtőrendszer átmosására gondoltál… Azt lehet, sőt tanácsos is, ha nem volt rendszeresen ápolva. Trisó oldat többször bevált már ilyen régebbi autóknál. Utána deszt.víz öblítés 1x-2x . Na és pesrsze 50/50 % -os higítású!! (nem csapvíz!) új hűtőlével feltöltve. Nem a -36 fok miatt így, hanem a megfelelő kenés miatt. A legegyszerűbb eth.glikol hűtőlé a gyári, mivel nem alu a motor. Persze lehet “jobbat” is, G11-12-13, ártani nem fog. Érdemes 5 évig benne hagyhatót választani. Amikor ezt az autót gyártották, még nem léteztek ilyen modern löttyök. Ebben az 1.3 gépben 5 liter fog kifolyni, habár a teljes feltöltést 7 literre írja a könyv. 

Juhasz89 | 2017-11-09 08:03 KMM részére

6l gyárilag zöld színű, szilikátmentes. Az enyémben sem zöld van., G12 legyen legalább.

KMM | 2017-11-09 06:33 pusi65 részére

Szia,
A motor felmelegszik, szóval akkor gondolom a termosztát rendben van.
A motortér átmosás csak azért jutott eszembe, mert az idők alatt felgyülemlett használt, koszos hűtőfolyadékban lévő kosz eltömíthette a fűtőradiátor apró nyílásait. E miatt gondoltam arra, hátha át lehet mosni az egész rendszert.... Egyébként erre van megoldás vagy ez nagy blődség és ilyet nem szoktak csinálni?
A csapot szétszedem.
A termosztátot is ellenőrzöm azért.

Milyen hűtőfolyadék kell? Eddig "piors" volt benne, de mi a pontos gyári javaslat? Gondolom van egy jellemző, kód, stb. ami meghatározza a típusát.
A bolti löttyöt egy az egyben bele kell öntnei vagy lehet higítani?
Összens kb. hány liter kell ? (5l-t találtam megadva...)

pusi65 | 2017-11-08 19:38 KMM részére

Szia, bár van ilyen mazdám is, most nem vagyok képben a fűtéscsap kialakítását illetően. Tapasztalatom szerint a fűtéskar teljes útja nem fedi a csap két végállását. A bowden végénél gyakran egy pici retesszel pár mm-ert állítható. Ha a termosztát rossz és például állandóan nyitva vann akkor nem melegszik fel a hűtőlé rendesen. Hűtőlé csere új autónál 4 év után, majd minden második! évben, illetve már léteznek 5 és 10 évre hagyható folyadékok – megfelelő áron. A feltehetően hideg fűtőtest most más ügy. Motortér átmosás hogyan jön ide? Lehet, hogy az elhanyagolt hűtőfolyadékból lerakódott anyag tömi el a fűtőradiátort. Én a csapnál kezdeném, utána termosztát vizsgálat, és ha ezek jók, akkor fűtőradiátor kiszerelés. A csap átfolyása is szűkülhet a lerakódások miatt. Egyébként egy ilyen korú autó szellőző járatai igen porosak, koszosak. Érdemes 10-15 évente szétszedni az egészet! 

Juhasz89 | 2017-11-08 10:14 KMM részére

Hűtőfolyadékot két évente nem árt cserélni már az iylen korú autóknál.

KMM | 2017-11-08 10:11 pusi65 részére

Hello,
A bowden és a kar is könnyen jár, a radiátornál is könnyen megy a határok között.
A temosztát nem lett cserélve, nem hiszem hogy rossz értékű, lehet hogy rossz? Mert az utastérbe be- és kimenő csövek melegek. Lehet ki kellene cserélni? Viszonylag olcsó próbálkozás (kb. 3.000Ft)
Érdemes lenne hűtőfolyadékot cserélni?
Átmosni lehet/érdemes a motorteret?

pusi65 | 2017-11-07 06:58 KMM részére

Üdv. Először ellenőrizd, hogy a fűtéscsap jó határok között mozog-e illetve a bowden megfelelő határok között mozgatja. Mivel nincs pollenfilter, a fűtőradiátor akár el is lehet tömődve. Na ehhez nagy bontás kell… a műszerfal mögött van.  A termosztát jó értékű? Bár a fűtést nem szabályozza, mert másik kör, de ha túl hamar nyit (állandóan átenged) akkor sohasem melegszik fel a rendszer.

KMM | 2017-11-07 05:58

Hello Mazda-Fórum,

1991-es évjáratú, 323-as, 1.3 16V, lépcsőshátú mazdáról van szó.
Az utastér fűtése nem igazán jó, vagyis nagyon gyenge. Sosem volt túl erős, de most alig fúj be meleget.
A ventilátor által fújt levegő mennyisége megfelelő, olyan mint régen.
A motortérből be- és kimenő vízcsövek melegek, tehát gondolom a temosztát nyit.
Néhány éve hengefejes lett, akkor motorhűtő lett cserélve.
Lehet el van a fűtőradiátor tömödve? Lehet ezt valahogy átmosni?
Illetve mi a tapasztalatotok?

Köszönöm.

 

 

ungyi | 2017-10-31 13:13

1987-es. 1.5-s benzines szedánom 3 napja  pengő kattanás utám

alig-alig ment, alapjárat semmi. Kiderült, hogy egy fuvókáról pttant le a “dugó”. Budapesten egy gumit húztak tá ideeiglenes jelleggel. Keresej rá gyári lezárót, mert más megoldást nem ismerek. A kérdéses fémcső-ha a jobb oldali kerék mellett állok- a szívócsonkból jön ki, kb. 2-3 cm hoszú. Bármilyen módon bedugaszolva a motor remekül működik. Szeretnék gyári újat vásárolni, Önök tudnak küldeni bármilyen módon?

Alvázszám:JMZBF126200324268

Motorszám:E5664188.

Köszönök minden segítséget v ésszerű megoldást!!

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó