2024. Április 26. Péntek - Ervin

Mazda 323

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


E. József | 2017-12-17 19:44

Tisztelt szakértő! 

323F 2003/2 DiTd 2.0 motorja hidegen rángat 1800-2000 fordulatnál. Alatta simán megy hidegen is, ha bemelegszik ill nyáron semmi gond. Mi lehet a probléma??? i.gyertyák, légtömegmérő, szűrők cserélve lettek, chek.e jelzés nincs, műszerrel hiba nem látható.

KMM | 2017-11-23 14:35 pusi65 részére

kismarics@gmail.com

pusi65 | 2017-11-23 14:02 KMM részére

adj email címet, ne terheljük a Fórumot privát írásokkal.

KMM | 2017-11-23 06:14 pusi65 részére

Szia,

A mosással kapcsoaltban annyit, hogy a trisót is már desztvízben oldjam fel, vagy elegendő hozzá a csapvíz?

Illetve az autastérbe befújó légcsatronáról van valami robbantot ábra? Mert inkább megnézném, mielőtt valamit rossz helyen feszegetek és eltörik egy patnet, ív stb. a műszerfalon, műanyag elemeken.

girba | 2017-11-15 09:37

szép napot!

Egy 1998-as évjáratú 323 lépcsőshátú, 1500cm, BJ, tipushoz lenne szükségem egy jobb első ajtóra. Ki tudna segíteni.?

pusi65 | 2017-11-11 21:35 KMM részére

Értem, szóval a hűtőrendszer átmosására gondoltál… Azt lehet, sőt tanácsos is, ha nem volt rendszeresen ápolva. Trisó oldat többször bevált már ilyen régebbi autóknál. Utána deszt.víz öblítés 1x-2x . Na és pesrsze 50/50 % -os higítású!! (nem csapvíz!) új hűtőlével feltöltve. Nem a -36 fok miatt így, hanem a megfelelő kenés miatt. A legegyszerűbb eth.glikol hűtőlé a gyári, mivel nem alu a motor. Persze lehet “jobbat” is, G11-12-13, ártani nem fog. Érdemes 5 évig benne hagyhatót választani. Amikor ezt az autót gyártották, még nem léteztek ilyen modern löttyök. Ebben az 1.3 gépben 5 liter fog kifolyni, habár a teljes feltöltést 7 literre írja a könyv. 

Juhasz89 | 2017-11-09 08:03 KMM részére

6l gyárilag zöld színű, szilikátmentes. Az enyémben sem zöld van., G12 legyen legalább.

KMM | 2017-11-09 06:33 pusi65 részére

Szia,
A motor felmelegszik, szóval akkor gondolom a termosztát rendben van.
A motortér átmosás csak azért jutott eszembe, mert az idők alatt felgyülemlett használt, koszos hűtőfolyadékban lévő kosz eltömíthette a fűtőradiátor apró nyílásait. E miatt gondoltam arra, hátha át lehet mosni az egész rendszert.... Egyébként erre van megoldás vagy ez nagy blődség és ilyet nem szoktak csinálni?
A csapot szétszedem.
A termosztátot is ellenőrzöm azért.

Milyen hűtőfolyadék kell? Eddig "piors" volt benne, de mi a pontos gyári javaslat? Gondolom van egy jellemző, kód, stb. ami meghatározza a típusát.
A bolti löttyöt egy az egyben bele kell öntnei vagy lehet higítani?
Összens kb. hány liter kell ? (5l-t találtam megadva...)

pusi65 | 2017-11-08 19:38 KMM részére

Szia, bár van ilyen mazdám is, most nem vagyok képben a fűtéscsap kialakítását illetően. Tapasztalatom szerint a fűtéskar teljes útja nem fedi a csap két végállását. A bowden végénél gyakran egy pici retesszel pár mm-ert állítható. Ha a termosztát rossz és például állandóan nyitva vann akkor nem melegszik fel a hűtőlé rendesen. Hűtőlé csere új autónál 4 év után, majd minden második! évben, illetve már léteznek 5 és 10 évre hagyható folyadékok – megfelelő áron. A feltehetően hideg fűtőtest most más ügy. Motortér átmosás hogyan jön ide? Lehet, hogy az elhanyagolt hűtőfolyadékból lerakódott anyag tömi el a fűtőradiátort. Én a csapnál kezdeném, utána termosztát vizsgálat, és ha ezek jók, akkor fűtőradiátor kiszerelés. A csap átfolyása is szűkülhet a lerakódások miatt. Egyébként egy ilyen korú autó szellőző járatai igen porosak, koszosak. Érdemes 10-15 évente szétszedni az egészet! 

Juhasz89 | 2017-11-08 10:14 KMM részére

Hűtőfolyadékot két évente nem árt cserélni már az iylen korú autóknál.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó