2024. Április 26. Péntek - Ervin

Mazda 626

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazdarobi | 2015-04-25 13:48 BluElite részére

 Össze ne zárd!

Az ülés elfoglaltság érzékelő egy speciális áramkör,nem csak egy ellenállás.(Ez nem BMW).

A két vezeték a légzsák áramkör. A három vezetékes,pedig az elfoglaltság érzékelő.

BluElite | 2015-04-24 12:17 Spot részére

Jaja, igazad van, írták is valahol hogy mennyinek kellene lenni az ellenállásának... Nem nagy ügy, egy olyannal kell rövidre zárni :-)

Spot | 2015-04-23 22:21 BluElite részére

 Rövidzárral még nempróbálkoztam nemtudom az mit eredményezne a légzsáknál illetve az indítóba milyen kárt tenne !!

 

A három szines vezetékes az ülés foglalság érzékelő a másik kettő maga a légzsák

igazábó ugye azzal szokott baja lenni hogy nem érzékel a jobb ülésben lévőt,

valami ellenállás alapú lehet mind a kettő egyébként!!

 

a vészvillogód világít meg ehez hasonlók vannak fain kis égőim bele ;)

BluElite | 2015-04-23 20:35 Spot részére

Szia!

 

Köszi a tippet!

 

Való igaz, állítgatáskor ha úgy áll az ülés, akkor szaraxik. Azt már tudom hogy lehet levenni meg szétszedni a csatlakozót, volt hozzá szerencsém. A láb hajlítgatásra még nem gondoltam. Na, holnap ha lesz időm megbarkácsolom. Egy próbát megér.

 

Egy intim kérdés: mi van ha a padlóból jövő részen rövidre zárom az érintkezőket? Úgy veszi mintha ülnének az ülésen? :-)

 

Egyébként a három színes vezetékes csatlakozó micsoda?

 

Spot | 2015-04-23 19:11 Gabor83 részére

 Kallantyúk szoktak berohadni a hátsó féknél már ripityomra szedtem az összeset !!

mármint belül ! de az is lehet hogy elszakatt a bovden és csak az eggyiket húzza valamennyire!!

Nekem ahoz hogy kiszedjema boxot kikell venni a két ülést !! 626 GW 98as

és meglehet nézni hogy ott minden rendben van-e!!

 

Spot | 2015-04-23 19:07 BluElite részére

 Én úgy oldottam meg hogy, a két sárga vezetéked a ludas egyépként, lekell pattintani az ülés alól kicsit nehezen fog kijönni szétlehet szedni a csatlakozót !!

fent a helyén elég nehezen jön szét!

és meghajlítgattam kicsit a lábait a fiú részt arra amerre érintkezne szóval felfeküdne !

azóta nemjelez hibát !

általában akkor szokott ha mozgatod az ülést elálítod valami vagy valaki miadt !!

 

Ha esetleg valakinek szüksége lenne 98-as 626osom van élő adatokat tudok kiólvasni belőle illetve hibakódokat kiólvasni törölni akkor szóljon !!

 

BluElite | 2015-04-23 16:37

Ha már itt vagyok, én is kérdezek. Eddig elmaradt, de megint előkerült a villogó légzsák lámpa problémája. Villog 4 hosszút, 7 rövidet. A dokumentáció szerint ha jól értettem, akkor az anyós ülés érzékelője a ludas. mit lehet vele csinálni? Valami csatlakozó rövidre zárásával meg lehet oldalni hogy mindig azt érzékelje mintha ülnének az ülésen? Az anyós ülés alatt két db csatlakozó van, az egyikbe három színes vezeték megy, a másikba csak két sárga. (a vezető ülés alatt csak a sárga vezetékes csatlakozó van ha jól emlékszem). Nem akarok érzékelőt venni több ezerért, és nem érdekel ha csattanás esetén a jobb első ülés légzsákjkai is nyílnak, ha nem ül ott senki akkor is. Ja, oldallékzsákos a gép.

BluElite | 2015-04-23 16:24 Gabor83 részére

Szia! Milyen géped van? A '97 utániakban a helyzet a következő: ha a kézifék "tövét" fedő kis műanyag vackot felhajtod, akkor látsz alatta egy függőlegesen álló csavart, ha jól emlékszem a kézifék kar bal oldalán van. Azzal tudsz feszíteni a bowdenen. Én a következőképp csinálom: Behúzom a kéziféket pár fognyira, majd egy csőkulccsal beljebb szorítom a csavart. A behúzás azért kell, nehogy menet közben, kiengedett kézifék mellett is fogjon a fék. Így ha behúzod, és érzed hogy nehezebb tekerni a csavart, ne tekerd tovább. Amúgy nem tudom más hogy csinálja, nekem ez a trükköm :-D Üdv: BluElite

Gabor83 | 2015-04-22 22:00

Sziasztok,

 

Gyakorlatilag nem fog a kézifékem.

Mit érdemes megnézni, merre kezdjem (service manual-al mondjuk :))?

 

Gábor

BluElite | 2015-04-18 09:31 BluElite részére

 No, probléma megoldva. A baj a következő volt: az index kapcsolóban lévő csúszóérintkező rendben volt, viszont azok a kis érintkező bütykök, amelyeket a csúszó érintkező rövidre zár irányjelzéskor, már nem egészen, a középső le volt kopva. Sufnitunng módon megoldottam a problémát, egy csepp forrasztóónt raktam rá. Nem tudom mennyire lesz tartós, de tökéletesen működik, és megoldottam kb 3 Ft-ból :-)

 

Üdv: BluElite

 

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda3 MPS BL 2009-

Ajtók száma:     5
Ülések száma:     5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm

Tengelytávolság: 2640 mm

Hasmagasság: 145 mm

Saját tömeg: 1460 kg

Légellenállási együttható: 0,32 cw

Hengerelrendezés:  soros

Turbófeltöltő.   
Hengerszám:     4
Motorbeépítés:   elöl, keresztben

Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.

Sebességfokozatok száma: 6 
Lökettérfogat (cm3):     2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94   
Sűrítési viszony:  9,5:1   
Hengerenkénti szelepszám:     4
Szelepvezérlés típusa:   változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     380/3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.

Végsebesség: 250 km/h

Több autó