2017. November 23. Csütörtök - Kelemen

Mazda 626

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


BluElite | 2015-04-23 16:24 Gabor83 részére

Szia! Milyen géped van? A '97 utániakban a helyzet a következő: ha a kézifék "tövét" fedő kis műanyag vackot felhajtod, akkor látsz alatta egy függőlegesen álló csavart, ha jól emlékszem a kézifék kar bal oldalán van. Azzal tudsz feszíteni a bowdenen. Én a következőképp csinálom: Behúzom a kéziféket pár fognyira, majd egy csőkulccsal beljebb szorítom a csavart. A behúzás azért kell, nehogy menet közben, kiengedett kézifék mellett is fogjon a fék. Így ha behúzod, és érzed hogy nehezebb tekerni a csavart, ne tekerd tovább. Amúgy nem tudom más hogy csinálja, nekem ez a trükköm :-D Üdv: BluElite

Gabor83 | 2015-04-22 22:00

Sziasztok,

 

Gyakorlatilag nem fog a kézifékem.

Mit érdemes megnézni, merre kezdjem (service manual-al mondjuk :))?

 

Gábor

BluElite | 2015-04-18 09:31 BluElite részére

 No, probléma megoldva. A baj a következő volt: az index kapcsolóban lévő csúszóérintkező rendben volt, viszont azok a kis érintkező bütykök, amelyeket a csúszó érintkező rövidre zár irányjelzéskor, már nem egészen, a középső le volt kopva. Sufnitunng módon megoldottam a problémát, egy csepp forrasztóónt raktam rá. Nem tudom mennyire lesz tartós, de tökéletesen működik, és megoldottam kb 3 Ft-ból :-)

 

Üdv: BluElite

 

BluElite | 2015-04-17 08:01 mazda-auto.hu részére

Köszönöm a válszt, sikerült levennem a burkolatot. Alul tartotta az a 3 csavar. Az alsó és felső rész össze van pattintva, de törésmentesen szét lehet szedni. Magát az irányjelző kapcsolót 2 csavar fogja a kormányoszlophoz, így könnyű volt levenni. A kapcsoló mechanikájára szintén 2 csavarral meg patent szerűségekkel van ráfogva az elektronikai csatlakozásokat biztosító rész (nem tudom hogy nevezik helyesen...). Itt fedeztem fel, hogy a kar által mozgatva van egy kis csúszó érintkező, amely valamelyik irányba történő jelzéskor 2-2 érintkezőt rövidre zár. Nos ezen a csúszó érintkezőn lekopott a réz réteg. Ez valami 20 forintos alkatrész, de gyanítom nem lehet kapni... ötlet? :) Pl. érdemes felújítani valami áramot vezető festékkel, stb...?

Lantos749 | 2015-04-16 19:27

 Sziasztok! 1.8 74kW-os kombi 626-nak mi az a fordulatszámtartomány, amelyben a legkedvezőbb a fogyasztás?

mazda-auto.hu | 2015-04-15 10:52 BluElite részére

 Egyes típusokban a kormánykerék felőli burkolat felületen is van két csavar, de ezen a típuson elvileg nincs. Mindig nehezen jön szét a burkolat, talán ha napon tudod hagyni az autót, most már felmelegszik annyira az utastér, hogy kisebb legyen a törés veszélye.

BluElite | 2015-04-14 19:45 BluElite részére

 Nos, megnéztem, a vészvillogóval szépen működik minden. 

 

Viszont amit észrevettem: valószínűleg az index kapcsoló körül lesz valami gond, mivel ha kirakom balra az irányjelzőt, és hibásan működik (tehát csak kattog a relé a normális ütemben, viszont nem villog sem a visszajelző sem a lámpák), akkor ha kicsit mozgatom a kart, helyrejön. Gondoltam befújom a kapcsolót egy kis kontakt spray-el. Viszont nem tudom hogy jutok oda. A kormányoszlopról megpróbáltam leszedni a burkolatot, alul fogja 3 csavar. Azokat kitekertem, de nem válik szét a takaró burkolat alsó és felső része. Erőltetni kellene mert valami patent fogja össze? Mi a trükkje? Nagyon feszegetni nem mertem.

 

Emlékeztetőül: '98 DiTD.

 

Köszönettel BluElite

 

csep88 | 2015-04-13 21:17

Tisztelt Fórumozók! Érdeklődnék, hogy jó minőségű kédergumit szeretnék beszerezni. GD-s platform 1990-es régi modell. Pár év és veteránoztatni szeretném. http://totalcar.hu/autok/mazda/626_1987/mazda_626-_a_vilagjaro/ Tudom szigorú a veterán vizsga és nem tudom hogy az eredetit (ami 0 km óta a mienk) vagy a donort amit 2010-ben vettem Ausztriában azt vizsgáztassam le. Mazda alkatrészek végett kinti fórumok is jöhetnek. Előre is köszönöm.

BluElite | 2015-04-13 16:23 mazda-auto.hu részére

 Őszintén szólva azt még nem próbáltam ki. Megnézem, és jelzek.

 

Köszönettel: BluElite

 

mazda-auto.hu | 2015-04-13 10:13 BluElite részére

 A vészvillogóval mit csinál?

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda Furai

Ajtók száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4563, 1956, 977 mm

Tengelytávolság: 2790
Ülések száma:   2

Háromtárcsás RE20B alapú wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 3
Motorbeépítés:   középen hosszában

Szívómotor

Sebességfokozatok száma: 6 fokozatú félautomata. 
Kamratérfogat (cm3):   3 x 654 = 1962       
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450/9000 
Nyomaték (Nm / 1 min): nincs adat

Gyorsulás 0-100 km/h: <4 mp

Végsebesség: ~290 km/h

Az egyetlen működő példány a TopGear showműsor epizódjának készítése közben 2008-ban kiégett.

Több autó