2018. Október 19. Péntek - Nándor

Mazda DPF részecske szûrõ

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2013-07-29 08:31 fcs007 részére

 Amíg csak a pillanatnyi fogyasztásjelző értékei alapján kell a regenerációkra "asszociálni", és nem világít gyakran a DPF lámpa, addig nincs értelme "szervizes" szűrő takarításnak. A gyakori DPF villogás jelezné igazából, hogy gond van.

A legtöbb autóipari szakember meggyőződése alapján a koromszűrős dízel gépkocsik ferkventált városi használata nem előnyös..

csonkasz | 2013-07-27 17:48 fcs007 részére

 A legjobb és végleges módszer jelenleg, ha a DPF szűrőt eltávolíttatod. Soha többet nem lesz gondod vele.

fcs007 | 2013-07-27 16:32

Kedves Mazda autó!

 

Nos a városi használatot esetleg megértem, de az a helyzet, hogy ha országútra megyek, akkor is ez van hogy kb 50 km-enként regenerál. Igaz, hogy ha országútra is megyek az nem szokott több lenni mint 100 km oda-vissza. Ez akkor azt jelenti, hogy ezek az autók nem használhatók városban, vagy csak ilyen plusz "kényelmetlenségekkel"?

Egyébként mi a javaslata a részecskeszűrő regenerálására?

Van erre bevált módszere egy márkaszervíznek is? Vagy csak a csere jöhet szóba, illetve mit javasol én mit tudnék tenni a javulás érdekében?

Mert tartok tőle, hogy előbb utóbb annyira lecsökken a két regenerálás közötti idő, hogy  az már tényleg fezsegetni fogja a kényelmetlenség és a gazdaságosság határait.

Előre is köszönöm, megtisztelő válaszát.

gobesz | 2013-07-23 17:43 mazda-auto.hu részére

 Köszönöm válaszát! Az alvázszám kiderítése folyamatban, amint meglesz, küldöm.

mazda-auto.hu | 2013-07-23 08:23 gobesz részére

  Ebben a típusban más rendszerű a koromszűrő, mint a 2,0 literes Mazda dízeleken. Egy külön folyadék tartály van az autóban, mely kb. 60000 km-t bír egy feltöltéssel. Ez a folyadék segíti a korom kiégetését. Ezek a típusok kevésbé érzékenyek a városi közlekedésre, de ezt a típusú kipufogó koromszűrőt elvileg 120000 km-enként cserélni kell. Tapasztalataink alapján csak alvázszám alapján dönthető el, hogy van-e koromszűrő ezeken az autókon, de néha még úgy sem.

gobesz | 2013-07-22 18:44

 Tisztelt mazda-auto!

 

Úgy tudom, hogy a második generációs (pl. 2010/8 évjáratú) Mazda 3 Sport 1.6 D TX, dizel 116LE-ős típusban is van DPF. Mik a tapasztalataik? A DPF ugyanaz benne, mint az M6-ban illetve az első generációs 2 literes 143LE M3-ban? Nagyobb részben városi használat esetén felléphetnek DPF problémák ennél a típusnál is?

 

Válaszát köszönöm.

 

mazda-auto.hu | 2013-07-22 12:45 csonkasz részére

 Városban alacsony a fordulatszám, lassú a gázsebesség, gyakran le van állítva az autó. A kipufogógáz hőmérsékletét túlságosan nem érinti a külső hőmérséklet, az oxigénben dúsabb hideg levegő viszont javítja az égést. Konkrét adatokkal nem fogok tudni szolgálni.

csonkasz | 2013-07-22 08:07 mazda-auto.hu részére

 Annyit azért hozzáfűznék, hogy télen kevesebbszer regenerál az autóm, mint nyáron. Tehát az alacsony rendszerhőmérséklet nekem kicsit sántít. (6 éve használom az autót, nem 3 hónapja és visszamenőleg 70E km-re fel vannak jegyezve a regenerálások!)

mazda-auto.hu | 2013-07-22 08:00 fcs007 részére

 A motorvezérlő által megkezdett regenerációk elsődleges oka valószínűleg a városi közlekedés okozta túl alacsony rendszerhőmérséklet, így kevésbé tisztul , illetve gyorsabban eltömődik a szűrő. Emiatt gyakrabban meg kell (próbálnia) emelnie a gázhőmérsékletet a vezérlőegységnek. Persze a szűrő hatásfokának gyengülését az új állapothoz képest is be kell kalkulálni.  Sajnos egyértelműen kijelenthető, hogy ezek az autók nem ajánlottak frekventált városi közlekedéshez. A leírt gyakorlatot javaslom folytatni. Saját autónkban már vizsgázik egy szerkezet, mely jelentősen csökkenti a kibocsájtott HC mennyiséget, így kevesebb az egységnyi idő alatt keletkező korom. Hamarosan elérhető lesz nálunk.

csonkasz | 2013-07-21 21:27 zotyamotya részére

Légy szíves a szerviz elérhetőségét írd meg nekem a csonkaszkukacgmélpontkom-ra.

 

KÖszi!

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó