2017. November 21. Kedd - Olivér

Mazda B2500, és BT-50 fórum.

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


süti b2500 | 2013-04-05 11:54 mazda-auto.hu részére

szep napot. A gyanakvasbol valoban adagolo jav. lett. Kecelen tortent Benedeczki muhely,korrekt hely. Azota az auto nyomatekosabb,konnyebben indul. A hibas adagolo reszeit visszakaptam,meg nezegetem aztan jol elrakom a szekreny mellyebe.

cuba.71 | 2013-04-02 16:06

Sziasztok. ZEXEL tipusu B2500-ra való ADAGOLÓK,ALKATRÉSZNEK ELADOK. Garanciában levett adagolók,elektromos problémákkal(HDK,MÁNESSZELEP....),mechanikailag JÓK. Érdeklődni itt,vagy a 70 4055325

mazda-auto.hu | 2013-04-02 07:42 m.b2500.4wd részére

Így valóban kapcsolható a négykerék, de mint korábban említettük, a hajtáslánc élettartama szempontjából ez inkább kerülendő, kivéve, ha valóban csúszós az út, de ilyenkor is csak akkor ajánlott megállás nélkül kapcsolni, ha nincs fordulatszám különbség az első és hátsó kerekek között.

m.b2500.4wd | 2013-03-27 15:13

Köszi Zsocibá! Több külföldi fórumon is olvastam, hogyha az RFW Lock be van kapcsolva akkor már menet közben is kapcsolhatunk 2H-4H között. Ez igaz?

lehozsoci | 2013-03-27 11:02 m.b2500.4wd részére

Hello! Mindenben igaza van Varga Úrnak. Igazából az egyszerű hajtáslánc lényege, ha 4WD használsz akkor mechanikusan hajtott mind a négy kerék..De amikor kanyarodsz akkor egy "szögeltérés" jön létre mivel a kanyarodó első kerekeknek nagyobb utat kell bejárni ezért az első és hátsó hajtott tengelyeknek a sebessége megváltozik. Ha sárban vagy hóban vagy akkor ez nem gond mert nem érzed, DE ha száraz útfelületen akkor IGEN, érezhető ellenállás, a gumik nagymértékű kopása lehet. Elméletben mechanika is sérülhet, ezért a gyártó NEM ajánlja a 4WD járást stabil talajon(kivéve ha kizárólag csak egyenesen akarsz menni). Ha volna differenciálmű az első híd és a második között akkor ez oldaná a problémát ,viszont egy újat vet fel, ha az hátsó sárba ragad az első szárazon van, akkor a hátsó kétszeres sebességgel fog forogni de az első állni fog...Ezért a legjobb 4WD járművek kapcsolható differenciálművel vannak építve. Ha ki akarod próbálni amit leírtam, állj egy lejtőre, kapcsolj 4WD, ha a kuplungot lenyomva elkezdesz gurulni szabadon, majd elkezdesz kanyarodni a jármű le fog lassulni, majd megáll... Üdv Zsocibá

m.b2500.4wd | 2013-03-27 10:37

Köszönöm!

mazda-auto.hu | 2013-03-27 07:46 m.b2500.4wd részére

A Mazda B2500-nek viszonylag egyszerű hajtáslánca van, ezért kevésbé csúszós úton jóval nagyobb terhelést visz át a hajtáslánc egyes alkatrészeire összkerékhajtásban, mint pl. egy modern személyautó terepjáró rendszere. Váltakozó útviszonyok között természetesen fontosabb a biztonság miatt a 4x4 hajtást használni, de minden más esetben csak valóban csúszos úton javaslom bekapcsolni.

m.b2500.4wd | 2013-03-26 17:38

Értem. Egyébként a 4wd milyen körülmények között használható, gondolok itt pl. a mostani útviszonyokra, ahol a havas-csúszós és a vizes (nem csúszós) útszakaszok váltakoznak. Ilyen körülmények között lehet folyamatosan bekapcsolva a 4H?

mazda-auto.hu | 2013-03-26 15:11 m.b2500.4wd részére

Az RFW lock kizárólag az első kerekeke szabadonfutóinak zárását jelzi. Természetesen ezek mindig záródnak ha összkerék hajtásban van az autó. Viszont amikor visszakapcsolsz csak hátsókerék hajtásba, akkor az első szabadonfutók zárva maradnak. Ez azt jelenti, hogy bár hajtási nyomatékot nem kapnak az első kerekek az osztóműtől, de hajtják a teljes első hajtásláncot. Ez felesleges hajtási ellenállás, mely többlet fogyasztást okoz, és az alkatrészek élettartamát is csökkenti. Tehát amikor visszakapcsolsz kétkerék hajtásra, akkor ki kell kapcsolni az RFW LOCK gombbal, és így csak "önmagukban" forognak a kerekek.

m.b2500.4wd | 2013-03-26 10:17

Sziasztok! 2003-as B2500 4wd összkerékhajtásával kapcsolatban szeretnék segítséget kérni. Konkrétan hogyan is kellene működnie? Ha 2H-ból váltok 4H-ba (álló helyzetben) akkor kigyullad az összk.hajtás lámpa és az RFW lock lámpa a műszerfalon ami nem kapcsolható ki az rfw kapcsolóval csak ha visszaváltok 2H-ba.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda Furai

Ajtók száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4563, 1956, 977 mm

Tengelytávolság: 2790
Ülések száma:   2

Háromtárcsás RE20B alapú wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 3
Motorbeépítés:   középen hosszában

Szívómotor

Sebességfokozatok száma: 6 fokozatú félautomata. 
Kamratérfogat (cm3):   3 x 654 = 1962       
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450/9000 
Nyomaték (Nm / 1 min): nincs adat

Gyorsulás 0-100 km/h: <4 mp

Végsebesség: ~290 km/h

Az egyetlen működő példány a TopGear showműsor epizódjának készítése közben 2008-ban kiégett.

Több autó