2018. Február 25. - Géza

Mazda B2500, és BT-50 fórum.

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


B2.5LB | 2013-01-14 17:07

Üdv.Mindenkinek! 2001-es B2500-asunknak az eredeti 3 kulcsából mára már csak 1 maradt.:-) Kellene tartalék.Hogyan lehet beszerezni és kb. mennyibe kerül?

mazda-auto.hu | 2013-01-14 07:59 vótibácsi részére

100e Ft körül van darabja a gyári újnak. Ha szükséges, pontosan megadom.

vótibácsi | 2013-01-11 15:09

sziasztok 96 os b 2500 hoz keresek dugót + hajtókart tel 70 3436098

mazda-auto.hu | 2013-01-08 15:11 zabszi részére

A távirányítón, vagy a riasztó központi egységén, vagy szirénáján. Mivel ezeket sok helyre építhették, meg kell keresni őket.

zabszi | 2013-01-08 09:33 mazda-auto.hu részére

Köszönöm a választ. Mi egy évesen vettük, úh nem tudjuk, hogy gyári-e, ha jól értem, akkor azt írta, hogy a gyári nem riasztós - ez meg igen. Vagyis valószínűleg utólagosan beépítettről van szó. Annak hogy tudjuk megállapítani a típusát?

mazda-auto.hu | 2013-01-08 08:43 zabszi részére

Amennyiben biztos, hogy a gyári távirányítóról van szó (ez nem riasztós), akkor az rendelhető. Ha utólagos riasztóról van szó, akkor annak meg kell állapítani a pontos típusát.

zabszi | 2013-01-08 08:26

Üdvözlet, 2001-es B2500-asnak ment tönkre a riasztó távirányítója - a távirányítón lévő gombszerűség elöregedett, levált, és az elem is kimerült, így ez teljesen megadta magát, a másik is már esik széjjel, egyelőre az elem nem merült ki, de a gombja ennek is tönkrement, elég nehéz már nyomkodni. Mi ilyenkor a teendő, hol lehet ezeket a távirányítókat lecserélni? Köszönöm előre a válaszát!

mazda-auto.hu | 2013-01-08 08:26 B. Gábor részére

Köszönjük a visszajelzést! Valójában a hajtáslánc elemeinek élettartama elsősorban használattól függ. Pl. száraz, vagy kevésbé csúszós úton nem használjuk az összkerékhajtást. Természetesen az olajcsere is fontos. A váltóba, osztóműbe, első diffibe mehet GL-4 vagy GL-5 75w-90 olaj, de a hátsó diffibe mindenképpen LS (limited slip) adalékolású olaj kell. Ez lehet 75w-90, de akár egyfokozatú SAE 90 LS olaj is.

B. Gábor | 2013-01-08 03:27

Az előbbit B2500-al kapcsolatban írtam. Ugyan ezzel a típussal kapcsolatban lenne kérdésem is. Váltójának, terepváltójának mik a jellemzően tönkremenő alkatrészei, megelőzni meg lehet e, hogy valami alkatrész egy másikat is tönkre tegyen. Magyarul van valami a váltóban amire érdemes ránézni és kicserélni? Pontosan milyen olajat kell használni az első, hátsó difibe és a váltó terepváltóba? Viszkozitási szám szerint és GL besorolás szerint hova milyen kell?

B. Gábor | 2013-01-08 03:19

Üdv! Segítség képpen leírom, hogy meg tudtam szűntetni a hidegindítási nehézséget. Kiváltó oka a szívó szelephézag megszűnése volt az első henger mind 2 szelepénél és a második henger egyik szelepénél. Ezen kívűl még a negyedik henger izzítóygertyáját is f...ul cserélte ki a szerelő kolléga aki belerakta, mert nem tömített le. Amint ezeket helyrehoztam, ill. beállítottam, tökéletes lett a hidegindulás, füst és rángatózás nélkül.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Countach QV 1985-1988.

Ajtók száma:  2
Ülések száma: 2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4170, 2000, 1070 mm

Tengelytávolság: 2500 mm

Hasmagasság: 105 mm
Hengerek:  12 henger V alakban 60°

Szelepek száma: 48 
Motorbeépítés:  hátsó tengely előtt hosszában

Szívómotor, karburátorok. (néhány késői USA verzió befecskendezővel) 

Lökettérfogat (cm3):   5167

Furatxlöket (mm): 85,5x75 mm  
Sűrítési viszony: 9,5:1    
Teljesítmény (LE/ 1 min): 455 /7000 
Nyomaték (Nm / 1 min): 501/5200

Sebességfokozatok száma: 5

Hátsókerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8 mp.

Gyártott darabszám: 610

Végsebesség: ~295-310 km/h

Több autó