2017. November 21. Kedd - Olivér

Mazda DPF részecske szûrõ

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Zsozsó | 2014-03-08 11:53

 T. szakértő(-k)!

2008.Mazda6 140 LE TD.

Van- e jelentősége DPF mellett annak, hogy a kipuffogó vég kormos. Korábban szinte fémtiszta szokott lenni.

Túl vagyok egy EGR leragadás utáni "tisztító kezelésen" és a következményes DPF hiba miatt (rendesen elkormolódott) szervízben történt regeneráción. 

Köszönöm

littlerock79 | 2014-03-08 11:48 kunokbalint részére

 A regeneráláskor kipufogó ütemben tüzelőanyagot porlaszt be a tüzelőanyag ellátó rendszer. A beporlasztott tüzelőanyag lassabban gyullad be, de égés közben megemeli a kipufogógáz hőmérsékletéet, ezzel tudja regenerálni az eltömődött szűrőt. 10-20 perc és kb ugyanennyi kilométer... Ez többletfogyasztást eredményez, amit a pillanatnyi fogyasztás értéken észre lehet venni. Ez autópályán 1,5-2 liter városban 4-5 liter pillanatnyilag mutatott többlet érték.

A fogyasztásmárő az szinte minden esetben hülyeséget mutat, lehet korrigáni az értéket, ehhez van a neten leírás... soha nem lesz pontos. Amikor tankolsz, akkor számold ki, az a biztos. Sajnos sokan 1500-as fordulaton is kínlódtatják az autót mert kevesebbet eszik, de ezzel igencsak előre hozzák a kettőstömegű lendkerék cseréjét...  terhelni csak 2000-es fordulattól illik... alatta csak finoman!

kunokbalint | 2014-03-03 20:30

 Üdvözlöm! 

 

Egy 2006.05-ös Mazda6 kombim van, dpf-es, 6 gangos. (121LE)
A következő jelenségre lettem figyelmes..

Hosszú távokra használom, ilyen 110-120 km/h-s utazósebességet tartva általában 6.2-6.5 litert szokott kihozni a számítógép, úgy hogy négyen utazunk benne teli csomagtartóval, a pillanatnyi fogyasztásmérő ilyen 5.7-6 litert számol. (120 km/h-s tempónál)
Most ugyan azzal a tempóval (120 km=h-nál sík terepen tempomattal) 8- 8.3 litert hoz ki a pillanatnyi számláló, amit nem tudok mire vélni.
Januárban vettem, éves karbantartást csináltattam rajta, mindene rendben van, azóta 7500 kilómétert mentem el vele gond nélkül, egyszer sem villant fel a dpf lámpa, egyszer sem világított egy hibaüzenet sem.

Kérdezném hogy mikor látom azt hogy regenerál a dpf és mitől lehet az hogy 8 litert jelez a pillanatnyi fogyasztásmérő?

145 000 km van a kocsiba, ma volt műszakin, mindent tökéletesnek találtak.

Válaszát előre is köszönöm!
Kunok Bálint

mazda-auto.hu | 2014-02-17 08:01 bazsyk részére

 Nem megfelelően működő befecskendezők a tökéletlenebb égés miatt szintén gyakori DPF eltömődést generálhatnak, így tudod a válaszom.

bazsyk | 2014-02-13 23:30

Sziasztok!

M6 2007 2.0 cd 89 kw. Előzmény: gyakori regenerálás, magas fogíasztás, majd dpf eltömődés, végül dpf hőmérséklet-szenzor hiba.

Diagnozis: 2db izzítógyertya rossz, EGR néha beakad, Lambda szonda előtti szenzor elolvadt. 2.sz injektor érték 180 körül van

Terápia: Gyertya csere, EGR tisztítás, szenzor csere, hibakód kiolvasás, injektor kalibrálás, kényszerregenerálás. Injektorok bevizsgálása javasolt. Közben nyikorog a generátor szabadonfutója is. Asszony tiszta kész... :)

Az injektorok bevizsgáltatását meddig huzhatom el szerintetek? $ $ $

Köszi!

mazda-auto.hu | 2014-02-11 08:36 kunokbalint részére

 Nem gondolom, hogy a koromszűrővel (DPF) összefüggő hiba. Azt a DPF, illetve ilyen mértékű legyengülésnél a menetstabilizáló, és a hiba (MIL) lámpa is jelezte volna. Inkább pl. szívócső nyomás szenzor hiba, turbó szabályzó (szolenoid beavatkozó) akadás, vagy üzemanyag nyomás probléma lehet pl. mennyiség szabályzó szelep miatt.  

kunokbalint | 2014-02-10 19:37

 Tisztelt Mazda-Autó!

 
Nekem egy 2006-os (5.hó) Mazda6 kombim van, 2.0 diesel (121 le) (142000km)
Ausztriába járok ki vele dolgozni és tegnap csinált egy olyat hogy menet közben mintha elment volna a turbó, vagy vészprogrammal ment volna a kocsi, nem akart menni.
Úgy viselkedett mint egy sima szívó dízel, nem volt az a tartomány amitől húzot volna a turbó, végig egyformán gyorsult, elég gyengén.
Előtte egyfuzamba mentem vele 350km-t, és az utolsó 20km-t az Alpokban már erőtlenül tettem meg. 
Majd amikor megérkeztem, felnyitottam az elejét, hallgatóztam, de semmit nem észleltem. 
Leállítottam majd beindítottam és utána jó volt, hallottam hogy egészségesen szól a turbó és a próbakörnél már nagyon szépen ment.
Az utolsó 20km-en a hegyekben végig 2000-es fordulat felett tartottam, mert gyanakodtam hogy a részecskeszűrő tömődött el annak ellenére hogy semmi visszajelző lámpa nem jelezte ezt.
Letiltott volna valamiért az elektronika, vagy miért csinálhatta ezt?
Honnan tudom hogy mikor regenerál a részecskeszűrő? Még nem világított sosem a DPF lámpám, nem tudom hogy el lehet-e tömődve, egyhuzamban szoktam vele menni hosszabb távokat.
Válaszát előre is köszönöm! 
 
Üdvözlettel.

bazsyk | 2014-02-03 16:58 littlerock79 részére

 Kedves littlerock79!

Szerdán átgurulok Kakasdra, nem tudok pillanatnyilag többet tenni, végére akarok járni. Esetleg a Tát-i szervíz címét/számát meg tudod mondani? Ha lehet privátban a bazsyk@citromail.hu-ra. Köszi!

littlerock79 | 2014-01-30 12:44 bazsyk részére

 Kedves bazsyk!

Nekem a nem egészen 110.000 km-es autó porlasztói mentek tönkre. Nem teljesen, de épp eléggé.

- Ha van lehetőség rá, akkor el kell vontatni egy szervizbe.

- Komoly diagnosztika elé nézünk, és ezt a rendszert jól feltérképezni hibás állapotban elég nehéz. A helyes és költségkímélő módszert csakm utólag lehet legtöbbször felismerni.

- Ellenőriztetni kell a tüzelőanyag rendszert: porlasztókat, szivattyút, SCV szelepet, esetleg a szűrőt cserélni, tüzelőanyag tankot ellenőrizni.

- A DPF rendszere nem ok nélkül ment tönkre.

- A szekszárdi emberről hallottam jót és rosszat is. Én nem hozzá vittem az autót.

 

A DPF szűrési küszöb alatti koromméret vígan a keringési rendszerbe jut a tüdőn keresztül, így az európai mindegy, hogy mitől döglünk meg, csak ne lássuk alapelv határozza meg az előírásokat. (bár ez csak egy vélemény)

 

Kérdés: mivel nullázták olajcserekor a szükséges számlálókat? A vezetékes módszer nálam csütörtököt mondott, sőt, a Mirai-ék gyári műszere sem hozott eredményt. ugyanúgy maradt a sűrű regenerálás. Hogy ez pontosan mitől volt, az számomra rejtély, mert pár száz km múlva sikerült a nullázás egy másik Mazda szervizben. Akkor már másik porlasztó garnitúra volt az autóban...

 

Mindenesetre én meguntam a városban 130-150 km-es regenerációs fázisokat, meg azt, hogy minden héten 5-6 alkalommal regenerálás közben kell leállítanom az autót...

 

Összegzés képpen, mielőtt vagyonokat költesz a vizsgálatok közben elhalálozó új, vagy esetleg amúgy is rossz alkatrészekre, határozd meg az erre szánható összeget, és az elköltés módját.

 

A porlasztók vizsgálatára jó módszer lehet (ha épp nem akar regenerálni az autó, és nincs hibajelzés) a többszöri kalibrálás a gyári műszerrel és a kapott korrekciós tényezők összehasonlítása. Ha nagyok az eltérések, akkor ott lehet a gond. A kiszerelés + vizsgálat + beszerelés az óradíjtól, viszgálati helytől függően 60-100.000 huf. Saját példa, saját munkával a 4 x 5.000 huf + áfa a vizsgálat + 4 x tömítő alátét + szelepfedél tömítés. Ha rossz a porlasztó, és bontottat veszel, akkor azt is be kell vizsgálni.

 

Ha a DPF mégis "saját magától" ment tönkre, akkor keresd meg Tát-on az illetékest, sajnos sok esetben az a legolcsóbb "javítási" mód.

 

 

mazda-auto.hu | 2014-01-30 08:37 mazda-auto.hu részére

 Valamilyen anomália következtében a motorolaj szintje nem túl magas? A szűrő egyébként ilyen viszonylag kevés kilométernél is tönkremehet pl. rossz üzemanyag, magas olajfogyasztás, rossz motorolaj, szenzorhiba következtében. Innen nem tudom megítélni, el lehet-e indulni egy 70 km-es útra. Ha folyamatosan füstöl az autó, akkor nem. Akár teljesen is eldugulhat a kipufogórendszer. 

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Aston Martin DB7 1993

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4631, 1820, 1238 mm

Tengelytávolság: 2591 mm

Hasmagasság:  152 mm

Légellenállási együttható: 0,31 cw

Saját tömeg: 1650 kg
Hengerelrendezés: 6 henger, soros

Szelepek száma: 24

Furat/löket: 91 / 83 mm

Sűrítési viszony: 8,3:1

Feltöltő: Eaton M90 kompresszor    
Motorbeépítés:  elöl, hosszában

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     3239    
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     339,7(249,8)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     488/ 3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 5,9

Végsebesség: 253 km/h

Több autó