2025. Június 19. Csütörtök - Gyárfás

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Hunika2008 | 2018-02-06 16:13

TisztelMazda-auto. 

Motorolaj csere elött állok, egy mazda 6 2006-os diesel (143le) autoról van szó. Melyik XADO motorolaj a megfelelő ebben az esetben? Hazsnálhatom csere elött a motormosó adalékot ebben az esetben ?

Előre is köszönöm a segítségét.

 

Üdvözlettel: Csaba

Zsolt72 | 2018-02-06 11:58

Tisztelt Mazda-Autó!

2005-ös 1.8 benzines Mazda 6-nál a következő probléma jelentkezett: tavaly november körül vettem észre, hogy zúgó-daráló jellegű hang jön bal elölről (legalábbis a vezetőülésből onnan hallatszik, de nem határozottan). Nem mély, nem dübörgő hang, hanem inkább ahhoz tudnám hasonlítani, mintha a motor jelentősen magasabb fordulaton menne. Kisebb sebességnél nem jelentős a zaj, de 80-90 körül jóval erősebbé válik. Nem fordulatszámfüggő, mert üresben gurulva is ugyanúgy megvan. Először a gumira gyanakodtam, de a szinte új téli gumi felrakása után ugyanúgy jelentkezett. Aztán kerékcsapágyra gyanakodva megnézettem még tavaly egy szervizes ismerőssel, aki a próbaút során azt mondta, ő is hallja, szerinte a csapágy, de szerinte még nem lehetne megállapítani az autót felemelve. A hang azóta tovább erősödött. Korábban érezhetően húzott jobbra az autó (a 2016 nyári megvétel óta), ez viszont megszűnt egy ideje. Legutóbbi használatkor azt vettem észre, hogy az autó kissé erőtlenebb és a sebességmérő mintha többet mutatna (100-as állásnál érzésre kb. 70-es volt a sebesség. A kormány nagyon könnyen mozgatható jobbra-balra menet közben. Álló helyzetben mozgatva kissé nyög a szervó és elhalványul a világítás is. A motorteret megnézve minden OK-nak tűnik, nem látni olajfolyást, szervovolaj a kívánt szinten van.

Infóként még annyit, hogy a bal első sárvédő nem eredeti, a felnin volt egy horzsolásnyom, tehát valamikor sérülhetett a bal eleje, amit javítottak. A bal első alsó lengőkar porvédője ki van szakadva.

Mi lehet a probléma?

 

Köszönettel,

Zsolt

 

Takicsabi | 2018-02-04 13:21 mazda-auto.hu2 részére

Nagyon szépen köszönöm válaszát

mazda-auto.hu2 | 2018-02-01 12:46 BABI részére

Ezt hallani kellene, hogy honnan jön és milyen a hangja, de még akkor se biztos, hogy elsőre meg lehet találni az okát.

mazda-auto.hu2 | 2018-02-01 12:44

Már 2005-ben is több kilométer volt benne.

mazda-auto.hu2 | 2018-02-01 12:42 Csacsa73 részére

Jó bele, a Mazda olaj is a Totaltól származik.

mazda-auto.hu2 | 2018-02-01 12:34 Takicsabi részére

Valószínűleg kereskedésben állt tavaly július óta, mert majdnem ennyi kilométerrel volt 201.07.19-én az utolsó szervize, és előtte is rendszeresen szervizelték. A dpf hibát nem lehet látni a rendszerben, csak a karbantartásokat, de nem jellemző a dpf hiba.

mazda-auto.hu2 | 2018-02-01 12:16 gumberdani részére

Mazda műszerre kellene tenni, hogy van-e benne tárolt hiba.

mazda-auto.hu2 | 2018-02-01 11:42 kissgenga részére

Károsodhatott a motor is ha csak 1 liter olaj volt benne. Nincs köze az érzékelőhöz, valószínűleg fel kell újítani a motort. Ha a reggeli első hideg indításnál nincs kékes füst ami később megszűnik, valószínű egy gyűrű is leragadt már és meg kell bontani a motort, amit egyébként is ajánlunk, ha ennyire kevés olaj volt benne.

mazda-auto.hu2 | 2018-02-01 11:20 Tibko12 részére

Mazda műszeren volt nézve? Mert ha nem akkor azzal kellene kezdeni, és ha van hibakód azon elindulni. Ha nincs hibakód, akkor pedig azon elindulni mi az ami okozhat ilyet, ez általában a nagynyomású szivattyún lévő szelep szokott lenni.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Monteverdi Hai 450 SS 1970.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm

Tengelytávolság: 2548 mm

Hasmagasság:

Gumiméret elöl: 205/70-15

Gumiméret hátul: 225/70-15

Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)

Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:  
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     664/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp

Végsebesség: 290 km/h

Több autó