2025. Június 10. Kedd - Margit

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


menelaos | 2012-10-25 09:27

Tisztelt Szakértő! Sajnos az előző kérdésemben nem mondtam el a dilemmámat.Tudniillik a vételkor lecseréltettem az olajat és Liqui Moly 10w-40 API SL/CF lett beletéve.Nem hagyott békén a gondolat és ezért írtam Önnek.Most viszont azt kérdezném,hogy ajánlja e újra lecserélni az olajat 0w -re.Kb.30km.van jelenleg az olajban,de nem érdekel a költség,ha később ezt visszahálálja nekem. Tisztelettel

Easyrider5277 | 2012-10-24 16:11

Tisztelt Szakértő! 91-es 323 1,7D mazdám van. Gondom van a kipufogó szigetelésével. A leömlő után van egy 90 fokos törés ennek a csatlakozása okoz gondot. A leömlő öntvénye kúpos csatlakozású, az erre csatlakozó 90 fokos idom félköríves. Nem tudom gyárilag van itt tömítés, vagy csak erősen össze kell ezeket húzni. Jelenleg egy 1200 fokot bíró tömítő masszát kentem rá ami melegre megkeményedik. Próbálkoztam korábban többféle tömítéssel is, de egyik sem vált be. Ezelőtt Bosal-t kentem rá, de rövid időn belül kipergett és zajos lett az autó, valamint az ettől sokkal zavaróbb füst okozott gondot. Kérem a szakértő úr segítségét. Tisztelettel: Easyrider5277

mazda-auto.hu | 2012-10-24 14:42 menelaos részére

A legjobb egy 0w-40-es lenne, de még az 5w-40 sem rossz. Mi jelenleg Castrol Edge Professional 0w-40-et használunk ehhez a motorhoz, ha valaki a jobbat akarja, ha olcsóbbat, akkor Magnatec 5w-40-est. Jó a Mobil-1 0w-40-is, vagy más gyátók hasonló termékei. A 0w-sek teljesen szintetikusok, mely sok előnnyel jár. Ajánlom cikkeinket: http://www.mazda-auto.hu/motorolaj-1-4-viszkozitas-0w-5w-10w-kenes-lubrikacio-suruseg.html

mazda-auto.hu | 2012-10-24 14:37 Thomas84 részére

Kapható. 125476,- Ft.

menelaos | 2012-10-23 08:55

Tisztelt Szakértő! 2000-es 626 ditd 66kw-os most vásárolt gyönyörű autóm van.Az lenne a kérdésem,hogy milyen olajat javasol,szeretném a legmegfelelőbbet neki,mert hosszú távra tervezek vele. Tisztelettel

Thomas84 | 2012-10-21 07:46

Tisztelt Mazda Autó! 1993-as Mazda Xedos 6-osomban a gyújtástrafó megadta magát, egy repedés keletkezett a burkolaton. Kérdésem, hogy újonnan mennyibe kerül az alkatrész, illetve kapható-e? Köszönöm!

djzsoca | 2012-10-21 01:03

Sziasztok Mazda tulajok. Nem tudom tudnátok e még nekem segiteni? Nekem igaz nem 6om van hanem csak egy 99es 323as sedan, de azt akarnám kérdezni de lehet hogy furcsának fog tűnni de azért meg kérdem. szóval, hogy a 6os gyári hátsó szárnyát rá lehet e tenni valahogy a 323 sedanra? Ha igen menyibe befolyásolja a kocsi viselkedését visza fogná, nem változna, jobb lenne? mert szeretnék tenni rá egy hátsó szárnyat. Kb olyasmire gondoltam min amilyen a 6nak van. Előre is köszönöm a segítséget. Sziasztok.

djzsoca | 2012-10-20 22:09 lehozsoci részére

Nagyon szépen köszönöm ezt a remek felvilágosítást. Így most már minden világos nekem

lehozsoci | 2012-10-20 12:55 djzsoca részére

Kedves djzsoca! Az I Stop rendszert csak a Sky Active modellek kapták. Elöszőr Japánban a M2 Demio modellek kapták meg a rendszert.Itt Australiában az év elején a M3 BL modellek jöttek Sky Active rendszerrel, később a CX 5 benzines és diesel. A Sky Active egy gyűjtőfogalom, a Mazdánál újragondolták mind a motor, váltó, futómű, kaszni hatékonyabb használatát. Ennek része az I Stop rendszer,ha minden körülmény adott, akkor ha a jármű megáll, a motort leállítja a PCM maximum 2 percig. A leállást úgy optamizálja a PCM, hogy az egyik dugattyút egy olyan helyzetbe állítja lea, hogy amikor indítás kezdődik az indítómotornak csak minimális dolga van mert az adott henger munka üzeme indítja a motort.Az egész rendszer túl bonyolult, hogy teljesen itt átfogjak mindent...az akksi pl speciális, Panasonic Q-85, SAE érték szerint CCA 620A ami elég sok, de a lényeg hogy CSAK ezzel az akksival működik eggyütt a rendszer, rendkívül nagy töltést és kisütést képes elviselni, 50Amper töltés meg se kottyan neki...A motorhoz tartozik egy DC-DC conventer, ami egy kondenzátor igazából azt felügyeli, hogy I Stop működés alatt minden elektromos rendszer megkapja a megfelelő tápot, tehát éjjel teljes lámpa, zene stb terhelés esetén sem tapasztalható feszültségesés... A motort azért érdemes a lámpánál leállítani, mert az alapjárathoz dús keverék kell, lehet hogy még emlékszel a karbis motoroknál külön alapjárati rendszer volt...Ez a I Stop rendszer a Mazdáé, a VW is van egy hasonló, ami lámpánál leállunk rendszere a Blue Motion. A benzines és a diesel is tudja az I stop rendszert, de ez inkább csak egy plusz a többi újításhoz képest. Elég jó a benzines, itt csak 12:1 kompresszióval jönnek, mert itt Aus-ba még kapható a 91 oktánú benzin, de érezni, hogy spórolós Jánosoknak csinálták,,,De a diesel az egy ÁLOM, halk mint egy benzines és megy mint az ÁLLAT! Nagyon tetszik... Üdv Zsocibá

djzsoca | 2012-10-19 00:47

Sziasztok. Azt szeretném kérdezni még, hogy a Mazda mikortól is kezdte alkalmazni a Sop & Go rendszert. És konkrétan melyik modelekbe szerelte be. Meg tulajdon képpen arra lennék kíváncsi, hogy hogyis működik maga a rendszer. Mert azt még értem hogy ha meg állok a piroslámpánál és üresbe teszem és fel engedem a kuplungot akkor a motor leáll. De most lehet, hogy hülyének fogtok nézne de azt nem értem hogyis indul újra anélkül, hogy a kulcshoz kéne nyúlni. Meg amúgy is ez az újra indítás nem terheli nagyon az akut hiszen akkor kell nagyobb energiát leadnia. Meg lényegében ezzel hogy is sporolun üzem anyagot? Mert oké, hogy akkor nem megy a motor és nem bocsát ki CO-t és CO2-őt ez tiszta sor. De ezt a töblet üzemanyagot induláskor nem készítjük el? Mert én azt hallottam, de szólj ha tévedek, hogy induláskor nemcsak töblet energia szükséges, de kicsivel több üzemanyag is mintha csak simán alapjáraton menne a motor. lehet hogy egy kicsit furcsának tűnők amiatt de nem értem, hogy valójában mihaszna van ennek azon kívül, hogy nincs káros anyag kibocsátás az a kis idő alatt. Nagyon szépen köszönöm a felvilágosítás előre is. Sziasztok! Nagyon jó az oldal további sok sikert. Ja és még valami majd elfelejtettem igaz még az a hír hogy a Mazda fejlesztett ki legjobban ezt a rendszert. Mert az hallottam. Igaz volt előtte valaki aki elkezdte használni de a mazda tette jobbá neki sikerült a legjobban alkalmazni. Még egyszer nagom köszönöm és bocsánat a tudatlansagom miatt.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó