2025. Június 20. Péntek - Rafael

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


lehozsoci | 2012-10-20 12:55 djzsoca részére

Kedves djzsoca! Az I Stop rendszert csak a Sky Active modellek kapták. Elöszőr Japánban a M2 Demio modellek kapták meg a rendszert.Itt Australiában az év elején a M3 BL modellek jöttek Sky Active rendszerrel, később a CX 5 benzines és diesel. A Sky Active egy gyűjtőfogalom, a Mazdánál újragondolták mind a motor, váltó, futómű, kaszni hatékonyabb használatát. Ennek része az I Stop rendszer,ha minden körülmény adott, akkor ha a jármű megáll, a motort leállítja a PCM maximum 2 percig. A leállást úgy optamizálja a PCM, hogy az egyik dugattyút egy olyan helyzetbe állítja lea, hogy amikor indítás kezdődik az indítómotornak csak minimális dolga van mert az adott henger munka üzeme indítja a motort.Az egész rendszer túl bonyolult, hogy teljesen itt átfogjak mindent...az akksi pl speciális, Panasonic Q-85, SAE érték szerint CCA 620A ami elég sok, de a lényeg hogy CSAK ezzel az akksival működik eggyütt a rendszer, rendkívül nagy töltést és kisütést képes elviselni, 50Amper töltés meg se kottyan neki...A motorhoz tartozik egy DC-DC conventer, ami egy kondenzátor igazából azt felügyeli, hogy I Stop működés alatt minden elektromos rendszer megkapja a megfelelő tápot, tehát éjjel teljes lámpa, zene stb terhelés esetén sem tapasztalható feszültségesés... A motort azért érdemes a lámpánál leállítani, mert az alapjárathoz dús keverék kell, lehet hogy még emlékszel a karbis motoroknál külön alapjárati rendszer volt...Ez a I Stop rendszer a Mazdáé, a VW is van egy hasonló, ami lámpánál leállunk rendszere a Blue Motion. A benzines és a diesel is tudja az I stop rendszert, de ez inkább csak egy plusz a többi újításhoz képest. Elég jó a benzines, itt csak 12:1 kompresszióval jönnek, mert itt Aus-ba még kapható a 91 oktánú benzin, de érezni, hogy spórolós Jánosoknak csinálták,,,De a diesel az egy ÁLOM, halk mint egy benzines és megy mint az ÁLLAT! Nagyon tetszik... Üdv Zsocibá

djzsoca | 2012-10-19 00:47

Sziasztok. Azt szeretném kérdezni még, hogy a Mazda mikortól is kezdte alkalmazni a Sop & Go rendszert. És konkrétan melyik modelekbe szerelte be. Meg tulajdon képpen arra lennék kíváncsi, hogy hogyis működik maga a rendszer. Mert azt még értem hogy ha meg állok a piroslámpánál és üresbe teszem és fel engedem a kuplungot akkor a motor leáll. De most lehet, hogy hülyének fogtok nézne de azt nem értem hogyis indul újra anélkül, hogy a kulcshoz kéne nyúlni. Meg amúgy is ez az újra indítás nem terheli nagyon az akut hiszen akkor kell nagyobb energiát leadnia. Meg lényegében ezzel hogy is sporolun üzem anyagot? Mert oké, hogy akkor nem megy a motor és nem bocsát ki CO-t és CO2-őt ez tiszta sor. De ezt a töblet üzemanyagot induláskor nem készítjük el? Mert én azt hallottam, de szólj ha tévedek, hogy induláskor nemcsak töblet energia szükséges, de kicsivel több üzemanyag is mintha csak simán alapjáraton menne a motor. lehet hogy egy kicsit furcsának tűnők amiatt de nem értem, hogy valójában mihaszna van ennek azon kívül, hogy nincs káros anyag kibocsátás az a kis idő alatt. Nagyon szépen köszönöm a felvilágosítás előre is. Sziasztok! Nagyon jó az oldal további sok sikert. Ja és még valami majd elfelejtettem igaz még az a hír hogy a Mazda fejlesztett ki legjobban ezt a rendszert. Mert az hallottam. Igaz volt előtte valaki aki elkezdte használni de a mazda tette jobbá neki sikerült a legjobban alkalmazni. Még egyszer nagom köszönöm és bocsánat a tudatlansagom miatt.

djzsoca | 2012-10-17 22:08 mazda-auto.hu részére

Nagyon szépen köszönöm.

mazda-auto.hu | 2012-10-17 14:18 djzsoca részére

A Mazda6 fórumban lényegesen több a dízeles hozzászólás, mint a benzines, így ott is viszonylag könnyen tájékozódhatsz. 2005 előtt a DPF szűrős kérdés is elfelejthető, hiszen nem volt még az autókon. Megbízható motor, talán egyedül a befecskendezési rendszer, és a kettős tömegű lendkerék okozhat nem várt nagyobb kiadást. Persze ezt is jó eséllyel el lehet kerülni a megfelelő autó kiválasztásával, és gondos használattal, karbantartással.

djzsoca | 2012-10-17 10:52

Helló Mazda-auto! Engem itt az érdekelne menyire megbízható a Mazda 2, 3, 6as dieseles motorja. Mert ha idővel úgy döntök, hogy lecserélése kerül a 323om akkor dieseles lesz a következő valamelyik 3 model közül. Az évjára 2001-2005 között lenne. Előre is köszönöm sziasztok és sok sikert az oldalnak szerintem nagyon jó.

armoured | 2012-10-16 19:22

Köszönöm a tippeket megint csak, most volt villamosságin a gyújtás a baja,amúgy az eredeti tulajdonosa elvileg a mazda cégnél dolgozott :))

mazda-auto.hu | 2012-10-16 14:45 armoured részére

Lehetséges, hogy lassan épül fel újra a minimum üzemanyag nyomás, miután nagy fordulaton elfogyott az utánpótlás. Ennek lehet akár benzinszivattyú oka, dugulás, nyomásszelep, tankszellőzés, de persze más, elektronikai jellegű hiba is lehet. Egyébként volt ilyen autóm, nagyon szerettem.

csibeszke75 | 2012-10-15 22:08

köszönöm a tippet,gázolajszüröt cseréltem,az injektorok résolajai is jónak tünnek,valószinü a nyomásszabályzó lesz a baj.ja és 2800-3000-res ford között kicsit ciripel a motor.azért köszi majd jelzem mi a végeredmény!

armoured | 2012-10-15 17:48

a fura hogy megállás után egy kis ideig nemtudok indítani csak teker mint a barom de nemkapja el

mazda-auto.hu | 2012-10-15 07:47 armoured részére

Elsősorban üzemanyag nyomás problémára gondolnék, de esetleg gyújtás is lehet, vagy más jeladó probléma. Mindkettő viszonylag egyszerűen diagnosztizálható.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Murcielago LP670-4 Superveloce 2009

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4705, 2058, 1135 mm

Tengelytávolság: 2665 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1565 kg
Hengerelrendezés:12 henger, 60 fokos V alakban.

Szelepek száma: 48

Furat/löket: 88 / 89 mm

Sűrítési viszony: 11,0:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 6 automata 

Négykerék-hajtás
Lökettérfogat (cm3):  6496    
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   670,2 (492,9)/ 8000
Nyomaték (Nm / 1 min):     660/ 6500

Gyorsulás 0-100 km/h: 3,3

Végsebesség: 337 km/h

Összesen 350 darab készült.

Több autó