2025. November 7. Péntek - Rezső

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


andrastomi | 2012-11-08 17:46

Köszönöm mindkét hozzászólást! Decemberben aktuális lesz a kötelező szervíz, majd ott elmondom a jelenséget, házilag nem szívesen piszkálom meg a kormányművet. Bár, ahogy leírtad nem nagy ördöngősség. Üdv.

Mazdaspeed | 2012-11-08 10:59

Üdvözlet Olyan kédésem lenne, hogy érdekelne pár mazda váltójának átételi adatai.Meg lehet-e ezt tudni valahonnan? Konkrétabban: MX-8 1.8 V6 323F 2.0 V6 626 2.5 V6 626 2.0D mind a GE és GF szériá-é. Fokozat és végáttételek érdekelnének.

lehozsoci | 2012-11-07 11:07 andrastomi részére

Hello andrastomi! Az autód elektromos kormánnyal van ellátva,a hiba oka az, hogy a kormányoszlop csúszó hornyai nincsenek megfelelően zsírozva. maga a javítás pár perc. A pedáloknál találsz egy műanyag takarót a kormányrúdon,azt leveszed,alatta találsz egy 12-es méretű csavart ami a kormányrudat rögzíti,nem kell jelölni ugyanoda megy vissza,kiveszed,kormányrudat lehúzod a kormányműről. Ha óvatosan széthúzod láthatóvá válnak a hosszanti hornyok, na azokat kell vékonyan bezsírozni úgy hogy bekened körbe a hornyokat és párszor le-föl mozgatod, hogy a kenés végig elérjen. A zsír egy speciális Mazda zsír, narancssárga színű elég ragadós,használhatsz fehér silicon zsírt is... Üdv zsocibá

mazda-auto.hu | 2012-11-06 14:33 andrastomi részére

Sajnos erre próba nélkül nem fogok tudni válaszolni. Felemelt állásban más a gömbtámaszok helyzete, így ez is becsapós lehet.

andrastomi | 2012-11-06 11:29

Tisztelt Szakértő! Mazda2 kormányművével kapcsalatban kérdeznék.2009 évi 1.3 benzisen modell, járó motornál, lassú menetben - kitolatás bejáróról, padkára felállás stb. - olyan hangok és érzések ( értsd kottyanás ) jönnek át a kormányról, mintha valamelyik kormányösszekötő koppana, lógna. De nem ez a helyzet, mindkét első kereket "megrángattam" felemelve, sem függőleges, sem vízszintes tengely mentén nincs még csak egy pici kottyanás, lógás sem. Álló motornál nem érezni a kormány mozgatására kottyanást, azonban amikor a szervo dolgozik, akkor álló helyben ide-oda "rángatva" is érezni valami kottyanás szerűt, ami menet közben kormányozva erősebbnek tűnik. Az autó úttartása, ilyesmi rendben van. Mi lehet a jelenség oka? Köszönettel!

djzsoca | 2012-11-06 09:10 mazda-auto.hu részére

Nagyon szépen köszönöm. Véletlen esetleg tudto ajánlani ahol meg tudnám nézni, hogy kb. milyen áron fut a verseny katalizátor. Köszönöm sziasztok.

mazda-auto.hu | 2012-11-05 14:53 Foreszt 074 részére

Már máskor is felmerült a kérdés, nem tudok egyelőre motoros teleszkópokról ehhez a típushoz.

mazda-auto.hu | 2012-11-05 14:50 B. Gábor részére

A B2500-ös rovatban válaszoltam már. Valószínűleg az adagoló hibája okozza a "langyosan" rossz működést.

mazda-auto.hu | 2012-11-05 14:49 djzsoca részére

A verseny alatt valsózínűleg fémmagos katalizátort értesz. Lehet használni, mivel ez már a gáz utókezelése, így nincs lényegi hatással a motorra, 2-5 lóerőt viszont jelenthet a gázokkal szembeni kisebb áramlási ellenállása.

B. Gábor | 2012-11-03 18:20

Sziasztok! Bognár Gábor vagyok. Van egy B2500-öm, e miatt regisztráltam ide. Segítséget szeretnék kérni tőletek, hátha találkozott már valaki ilyen jellegű hibával. Hidegen mikor indítom az autót, megvárom a hosszú izzítást, nagyon pöccre el is indul a motor, majd kb. 15-30s múlva elkezd egyenetlenül járni, rázkódni és, ha nem tartom kicsit fordulaton úgy kb. 1250-en le is áll. Ha leállt nagyon nagy kínlódás árán indul el ismét, ilyenkor szürkét füstöl, mintha nem égne el tökéletesen a gázolaj, érezni is a gázolaj szagát. Kb. 2-3perc járatás után már semmi baja. De, ha ezen belül próbálok meg elindulni nagyon erőtlen, ugyan úgy szürkét füstöl és leáll és megint lehet kínlódni. Ha hagyom alapjáraton járni és kint pumpálom a kézi tápszivattyúját, ami a gázolaj szűrőház tetején van akkor eddig még nem állt le, de ugyan úgy rázkódik, mintha nem menne minden henger. Vissza ejtheti az üzemag.-ot vagy lelevegősödik? Esetleg porlasztó, ezt abból gondolom, mert kb. akkor kezd el dadogni rázkódni, amire az izzító gyertya kihűl. Szerintetek mi lehet? Valaki találkozott már ilyen hibával? Ja gázolajszűrőt 10.000km-enként cserélem az olajcserével egybekötve. Segítségeteket előre is köszönöm! Bocsánat, hogy ebbe a topikba is beírtam, de hátha itt olvassa valaki aki segíteni tud.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Aston Martin DB7 1993

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4631, 1820, 1238 mm

Tengelytávolság: 2591 mm

Hasmagasság:  152 mm

Légellenállási együttható: 0,31 cw

Saját tömeg: 1650 kg
Hengerelrendezés: 6 henger, soros

Szelepek száma: 24

Furat/löket: 91 / 83 mm

Sűrítési viszony: 8,3:1

Feltöltő: Eaton M90 kompresszor    
Motorbeépítés:  elöl, hosszában

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     3239    
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     339,7(249,8)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     488/ 3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 5,9

Végsebesség: 253 km/h

Több autó