2025. Augusztus 14. Csütörtök - Marcell

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2012-10-02 07:52 Foreszt 074 részére

Van egy csavar a belső kilincs öblében, egy kör alakú fedéllel takarva, van egy a behúzó mélyedésben található kárpitdarab alatt, illetve egy az alsó sarokban a küszöbvilágítás fedele alatt. Ezek kicsavarozása után már csak patentok fogják.

Foreszt 074 | 2012-10-02 03:57

Szeretném megkérdezni hogy az ajtókárpitot hogy lehet egyszerüen és sérülésmentesen leszedni? Ugyanis a jobb oldali ajtóban valami gurulgat oda vissa ami rettenetes idegesítő!Köszönöm asegítségetelőre is!

mazda-auto.hu | 2012-09-21 10:22 vasskati részére

De mi okozta a füstölést? Olaj csöpögött a kipufogóra, vagy a motor melegedett túl ilyen mértékben. Ha az utóbbi igaz, akkor a többi szimering, így a szelepszár szimeringek is biztosan károsodtak, bár valószínűleg más is.

vasskati | 2012-09-19 23:03

Köszönöm a választ! Sajnos csak annyi látszott hogy a motorból jött, és büdös volt sokáig. Majd kb egy hónap múlva el kezdett az olaj csöpögni a motor tér jobb oldalán. Most meg azt mondta a szerelő hogy főtengely szimeringet kell cserélni. Azt szerettem volna tudni, hogy azzal a korábbi esettel összefüggésben van-e a baj.

mazda-auto.hu | 2012-09-19 11:25 vasskati részére

Attól függ melyik szimering, illetve mi füstölt. Mivel a szimeringek anyag gumi alapú, ezért hőtűrésük jóval szükebb tartományban mozog, mint a fém alkatrészeké. Megkeményednek, és nem tömítenek ha túlmelegednek.

vasskati | 2012-09-19 09:46

Kérdezem: szimering problémát okozhat a túlzott megterhelés. mondjuk vontatás, aminek a végén füstöl a motor? Köszonöm!

mazda-auto.hu | 2012-09-18 14:08 contofalsky részére

Ez alapján sem lehet biztosat mondani, a befecskendezőket, légtömegmérőt, a nyomásszabályzó szelepet, az említett fojtószelepet, illetve km-től függően akár egy szelephézagot is érdemes lenne ellenőrizni. Persze ha szelepfedél lekerül, akkor a befecskendező alátéteket is ki kellene cserélni.

contofalsky | 2012-09-17 08:08 mazda-auto.hu részére

Köszönöm. Az elmúlt napokban kifejezetten figyelem, amíg hideg a motor teljesen szabályosan jár, a hullámzás csak felmelegedett motornál tapasztalható. Támpontnak ez jelent valamit?

mazda-auto.hu | 2012-09-17 08:05 contofalsky részére

A lendkeréktől nem állna le, így azt kizárnám, a korábban említett többi lehetőség viszont fennáll, kiegészítve hozam/nyomás szabályzó szeleppel is.

contofalsky | 2012-09-14 23:29 mazda-auto.hu részére

Nagyobb dugóban hosszabb araszolásnál sokkal inkább, sokkal jobban észlelhető. Nem tudom releváns info-e, de nemrég egy gurulásnál üresjáratban leállt a motor . Köszönöm a választ!

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó