2025. Június 20. Péntek - Rafael

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


vasskati | 2012-09-19 09:46

Kérdezem: szimering problémát okozhat a túlzott megterhelés. mondjuk vontatás, aminek a végén füstöl a motor? Köszonöm!

mazda-auto.hu | 2012-09-18 14:08 contofalsky részére

Ez alapján sem lehet biztosat mondani, a befecskendezőket, légtömegmérőt, a nyomásszabályzó szelepet, az említett fojtószelepet, illetve km-től függően akár egy szelephézagot is érdemes lenne ellenőrizni. Persze ha szelepfedél lekerül, akkor a befecskendező alátéteket is ki kellene cserélni.

contofalsky | 2012-09-17 08:08 mazda-auto.hu részére

Köszönöm. Az elmúlt napokban kifejezetten figyelem, amíg hideg a motor teljesen szabályosan jár, a hullámzás csak felmelegedett motornál tapasztalható. Támpontnak ez jelent valamit?

mazda-auto.hu | 2012-09-17 08:05 contofalsky részére

A lendkeréktől nem állna le, így azt kizárnám, a korábban említett többi lehetőség viszont fennáll, kiegészítve hozam/nyomás szabályzó szeleppel is.

contofalsky | 2012-09-14 23:29 mazda-auto.hu részére

Nagyobb dugóban hosszabb araszolásnál sokkal inkább, sokkal jobban észlelhető. Nem tudom releváns info-e, de nemrég egy gurulásnál üresjáratban leállt a motor . Köszönöm a választ!

contofalsky | 2012-09-14 23:26

Nagyobb dugóban hosszabb araszolásnál sokkal inkább, sokkal jobban észlelhető. Nem tudom releváns info-e, de nemrég egy gurulásnál üresjáratban leállt a motor . Köszönöm a választ!

mazda-auto.hu | 2012-09-14 11:22 contofalsky részére

Befecskendezés/üzemanyag ellátás diagnosztikát kellene végeztetni, de sok minden más is lehet, lefojtószelep hiba, légtömegmérő, kismértékű tömítetlenség, esetleg kettős tömegű lendkerék. Látatlanban egyik lehetőség sem zárható ki. Hideg és meleg motornál is ugyanúgy ingadozik?

contofalsky | 2012-09-14 09:02

sziasztok, a szekértőt kérdezem, mi lehet az oka annak, hogy lökéshullámszerű a motor-alapjárat, nem egyenletes? A fordulatszemmérő is együtt mozog minimálisan ezzel az ütemmel. (Mazda 6 2007-es 2.0 D) Nagyon köszönöm a választ!

smoovy | 2012-09-07 08:03

Köszönöm a választ. Gondoltam én is a befecskendezőre, de mivel benzint nyom a hengerbe az injektor, abból arra következtettem, hogy maga a befecskendező jó lehet. Úgy tűnik, mintha fordulaton néha-néha menne a henger, de szegényke eléggé erőlködik. Sajnos ez az autó nekünk munkaeszköz és nem luxuscikk, ezért bosszankodom egy kicsit és vagyok pesszimistább a hibával szemben. Üdv.

mazda-auto.hu | 2012-09-07 07:50 smoovy részére

Minden bizonnyal annak a hengernek a befecskendezője nem működik jól, vagy nincs kompresszió a hengerben. A kompressziót meg kell mérni. Akár rossz szelephézag is okozhat kompresszióvesztést, nem kell rögtön komolyabb dologra gondolni. 2. Az adott henger befecskendezőjét viszonylag könnyű kiszerelni, és ha más lehetőség nincs a vizsgálatára, akkor fel kell cserélni egy másik hengerével egy próba erejéig. Vajon így most melyik henger nem megy? Ha most a másik nem megy, akkor garantáltan az injektorral van gond. Hogy ez javítható probléma, vagy csak csatlakozó, szennyeződés gond, azt majd meg kell állapítani.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Countach QV 1985-1988.

Ajtók száma:  2
Ülések száma: 2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4170, 2000, 1070 mm

Tengelytávolság: 2500 mm

Hasmagasság: 105 mm
Hengerek:  12 henger V alakban 60°

Szelepek száma: 48 
Motorbeépítés:  hátsó tengely előtt hosszában

Szívómotor, karburátorok. (néhány késői USA verzió befecskendezővel) 

Lökettérfogat (cm3):   5167

Furatxlöket (mm): 85,5x75 mm  
Sűrítési viszony: 9,5:1    
Teljesítmény (LE/ 1 min): 455 /7000 
Nyomaték (Nm / 1 min): 501/5200

Sebességfokozatok száma: 5

Hátsókerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8 mp.

Gyártott darabszám: 610

Végsebesség: ~295-310 km/h

Több autó