2025. November 7. Péntek - Rezső

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


smoovy | 2012-09-06 19:06

Üdvözlök mindenkit ! Tudna valaki segíteni? Van egy 121-es II generációs ( 93-as 1,3 16V 72 LE) Mazdám. A gond az, hogy a 2-dik henger nem megy. Egyik napról a másikra jött a hiba. Cseréltem elosztó fedelet és rotort, gyujtáskábelt és gyertyát. A 2-dik henger továbbra sem megy. Szikra van. Mivel nem rég vásároltuk igazából nem ismerem ezt a típust még. Aki tud segítsen már, mert mindennapi használatba kellene az autó. Üdv. Smoovy

lehozsoci | 2012-09-04 12:31 nagy részére

Hello! Bocs, el voltam foglalva.Az izzítógyertyák ellenörzése egyszerű. A hengerfejen fogsz találni 4 ceruza vastagságú, méretű izzítógyertyát aminek a szigetelt végei össze vannak kötve és a végén egy áramcsatlakozó van. Szereld le az összekötést, hogy a gyertyák egyedül meredjenek rád. Fogsz egy 12V tesztlámpát, vagy egy izzót, a tesztlámpa egyik fele az akksi + oldalára, a másik vége az izzítógyertya leszerelt részére kell hogy kerüljön. Ha a lámpa világít akkor OK, ha nem akkor az a gyertya hibás. Valóban ritka hogy izzítógyertya hiba okozzon hasonló tüneteket, De egy fontos ellenőrzés a további diagnosztikára. Említetted hogy az ijectorok lettek cserélve!? Lettek kalibrálva, lett a rendszer összehangolva az új injectorokkal?! Ha igen akkor egy közös nyomócssöves nyomásmérést kell csinálni. Üdv Zsocibá

mazda-auto.hu | 2012-09-04 08:00 BluElite részére

1. Állítócsavaros a szelephimba, így érdemes ellenőrizni, beállítani. 2.Általában a stabilizátor rúd szilentje szoktak először nyikorogni, de lehet lengőkar szilent, lengéscsillapító, vagy akár gömbfej is. A gömbfejek porvédőjét átszúrva injekciós tűvel lehet kis mennyiségű olajat nyomni bele, és a szilentek is kenhetők. 3. Érdemes a vezérlést ellenőrizni (adagoló fogaskerék helyzete), de lehet, hogy olyan az autó, amilyennek lennie kell, nehéz innen megítélni.

BluElite | 2012-09-03 15:47

Bocs, vettem egy kombit... akartam írni..

BluElite | 2012-09-03 15:46

Kedves Hozzáértők! A nyár elején válaszoltam egy '98as Mazda 626 DiTD kombit, a 90 lovas fajtából. Lennének kérdéseim több területen. 1. Gondolom szelephézag ellenőrzésre, ilyesmire nincs szükség. Hidrotőkés a motor? 2. Menet közben, kisebb sebességnél a jobb elejében valami iszonyatosan nyikorog a futóműből. Álló helyzetben "meghintáztatva" is hallom. Mi lehet? Szilentek, Lengéscsillapító? Ránézésre lengés nélkül beáll, ezért ez utóbbira nem nagyon gyanakszom. A szilentek meg a szerelőm szerint kiválóak.... Tény, hogy valahonnét a lengéscsillapító környékéről jön a hang. 3. A motor dinamikájával nem vagyok teljesen elégedett, vagy lehet hogy csak szoknom kell mert eddig benzines autóim voltak. Ugyanis 2000-3000 között van ereje, ott is inkább alacsonyabb fokozatban. Alatta felette elég gyér, többet vártam tőle. A hasonló lóerővel, de kevesebb forgatónyomatékkal bíró 19 éves ford mondeóm legyorsulja. Viszont nem füstöl, a fogyasztása kiváló. A motor átesett a nagyszervízen, szűrők, olajok, vezérlés, szíjak, vízpumpa, ilyenek. Másnál is hasonlóan viselkedik? Akkor nem aggódom. Ki lehet deríteni valamilyen módon, hogy a turbó rendesen dolgozik-e? Köszönettel: BluElite

mazda-auto.hu | 2012-09-03 08:05 Kleno részére

Diagnosztikát kellene végeztetni az egyik nagyobb tapasztalatú hivatalos Mazda szervizben. Az motor működése közben mért adatok beszédesek lehetnek.

Kleno | 2012-08-31 11:03

Üdvözlöm. Egy Mazda3 1,6 dizel szgk tulaja vagyok. Egy olyan probléma jelentkezett: a motor 4000 ezer felé nem pörög olyan mintha leszabályozna. nagyon gyenge. A műszerfalon semmilyen hibajelző lámpa nem ég. Üzemanyagszürőt cseréltek. Hiba továbra is megvan. Mi lehet a probléma? Köszönettel: Zoli

mazda-auto.hu | 2012-08-29 15:22

Izzítógyertya hiba beindulás után már ritkán okoz leállást, főleg nyáron. Inkább nem beindulást okoz. A hozamszabályzó hibája még akár előzés közben (fordulaton) is tud leállást okozni, alapjáratról nem is beszélve. Ezek a mi tapasztalataink.

nagy | 2012-08-29 13:26

Tisztelt Zsocibá! Köszönöm az észrevételeidet. Sajnos ezekben a dolgokban járatlan vagyok, csak azt tudom megmondani, hogy mi, és hol fáj. Ha röviden megírnád az izzító gyertyák ellenőrzési módszerét, azt is megköszönném. Másik autónkban(Dízel Opel) ugyanebben a jav. műhelyben cseréték az i.gyertyákat, és aazal is gond van, csak ott a diagnosztika rögtön eredményre vezetett(van hibakód). A mazdán is kb. akkor kellett cserélni, úgy 3/4 éve. Az biztos, hogy valamilyen DENSO-s került beépítésre. Köszönettel:N.László

lehozsoci | 2012-08-29 13:12 lehozsoci részére

Ja elfelejtettem! Ha beindult a motor akkor a nyomás kicsit esni fog, de stabilnak kell, hogy maradjon, kb 24-28Mpa és ahogy a fordulatszámot változtatod követnie kell! Tehát ha emeled a fordulatot akkor a nyomásnak párhuzamosan követni kell! Üdv Zsocibá

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda Furai

Ajtók száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4563, 1956, 977 mm

Tengelytávolság: 2790
Ülések száma:   2

Háromtárcsás RE20B alapú wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 3
Motorbeépítés:   középen hosszában

Szívómotor

Sebességfokozatok száma: 6 fokozatú félautomata. 
Kamratérfogat (cm3):   3 x 654 = 1962       
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450/9000 
Nyomaték (Nm / 1 min): nincs adat

Gyorsulás 0-100 km/h: <4 mp

Végsebesség: ~290 km/h

Az egyetlen működő példány a TopGear showműsor epizódjának készítése közben 2008-ban kiégett.

Több autó