2021. Június 16. Szerda - Jusztin

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


paparuga | 2020-02-15 16:23

Szép napot! Új vagyok itt a fórumon, autóvásárlás előtt állok és anyagi helyzetemet figyelembe véve egy 2006-2007 körüli Mazda 6 2.0. Tdi-t gondoltam venni, mert nagyon tetszik. Korábban sok pozitívumot hallottam róluk, viszont mostanában sok a negatív kritika főleg a rozsdásodást, korróziót illetően. Nemrég néztem egy totalcar videót( egy fekete 2004-es mazda 6-ot vettek szemügyre) is ahol kifejezetten eltántorítják az embert, hogy ilyen típusú autót vegyen. Szeretnék kicsit jobban képbe kerülni, hogy segítsen a döntésben! Előre is köszönöm a véleményeket, válaszokat!

Tattila82 | 2020-02-03 10:35 Faithless részére

Faithless | 2020-02-02 20:56

Üdvözlöm! Egy korábbi válaszában írta, hogy a hozamszabályzó szeleppel lehet gond az autómnál. Itt pontosan mit ért ezen kifejezés alatt? Mert így nem találom fennt a neten. A légtömegmérő lenne talán? Köszönöm szépen előre is a válaszát! 

ikatona | 2020-01-13 11:02 mazda-auto.hu részére

A pontosítás kedvéért:

Marad a drágább E5 jelű 98-as benzin (pl. Auchan) vagy OMV kútnál a MaxxMotion 100plus. Kérdésként merült fel bennem, hogy a benzines fűnyíróm is ezentúl ezt fogja inni?

pusi65 | 2020-01-05 18:13 mazda-auto.hu részére

A nagy izgalomban feltehetően elírás történt jóakaró mazda-autó részéről, ugyanis a “marad a 40-50 Ft-tal drágább 95-ös E5 !” helyett marad a kb. 40 Ft-tal drágább 100-as E5 !!  :)

Felháborító, hogy ilyen fontos változást sem a TV, sem a MOL, sem a többi forgalmazó nem  részletezi, max. megemlíti 20 másodpercben. 

Gratulálok az OMV-nek is, amiért Michelisz Norbert és Wéber Gábor “bevezette a sofőröket a tudatos autóhasználat rejtelmeibe”, viszont fenti témát is programba vehetnék... Legalább annyira fontos. Akkor ki fog itt korrekt információval szolgálni? Már megint csak az autósok pénze kell…

Külön “köszönet” a Shellnek és OMV-nek, amiért a buzgóságuk olyan erős volt, hogy már előző év dec 1-től az E10-es 95-öt tankolhattuk TUDATLANSÁGBAN hagyva minden autóst és még csak a pisztoly cimkéjét sem cserélték olyanra, amilyen bezin kifolyt a csövön. Vajjon a többi társaság is így tett ?

Ezen a linken E10 kompatibilitás lista látható egy német oldalon.

https://www.dat.de/fileadmin/de/download/E10Vertraeglichkeit.pdf

Az E10 bevezetését kormányrendelet írja elő 2020-tól  – 5-10 év késéssel a német vagy skandináv rendhez képest. 

mazda-auto.hu | 2020-01-05 16:21 ikatona részére

Egyáltalán nem ajánlott a 626-osba az E10-es üzemanyag, marad a 40-50 Ft-tal drágább 95-ös E5 !

Az alábbi modelleknél viszont NEM használható az E10 üzemanyag:
minden Mazda 121
minden Mazda Demio
minden Mazda 323
minden Mazda MX-3
minden Mazda MX-5 NA (VIN:  JMZNA…)
minden Mazda MX-5 NB (VIN:  JMZNB…)
minden Mazda 626
minden Mazda MX-6
minden Mazda 929
minden Mazda Premacy
minden Mazda MPV
minden Mazda Tribute
minden Mazda Xedos 6
minden Mazda Xedos 9
minden Mazda RX-7
minden Mazda E2000

pusi65 | 2020-01-02 16:07 ikatona részére

Most erre mit lehet mondani? Senki sem vállalja a garanciát, ugyanis 30-40 éves tervezésű autóknál nem gondoltak még ilyen katyvaszok elégetésére. Nem kizárt, hogy megússza az autó, de az is lehet, hogy bedöglik. Mindenesetre a korrózió veszélye nagyobb lesz (pl fém benzintank belseje) meg az oldószer hatás stb. Mivel nem vizsgálnak át minden típust visszamenőleg, legkényelmesebb azt mondani, hogy “NEM JÓ”. Én biztosan nem leszek tesztalany a saját régi autómmal. Veszem a legkisebb E tartalmú benzint, például a 100-as OMV-t.

ikatona | 2020-01-02 10:07

Üdvözletem. Megerősítést szeretnék kérni, hogy az új üzemanyagot tankolhatom-e vagy sem MAZDA 626 1996-os gyártású öreg autómba. utánna néztem német oldalon ott azt írták semmiképpen sem. Ismerős autószerelő szerint nyugodtan. Ha nem akkor mit tankoljak? Előre is köszönöm a segítséget.

pusi65 | 2019-12-27 08:25 csabesz76 részére

És milyen autóról van szó? Ugye nem Zaporozsec? :) Viccet félretéve az első generációs 2002- dízeles hatosban példásan jó működést ad a Mobil 75w90 SHC olaj.  Igen drága, de… A 90 ezres ciklust betartva szerintem akár 1 millió km-et is kibírhat a váltó. Többi 6-osról nincs tapasztalatom.

csabesz76 | 2019-12-26 22:02

Szép  estét.Váltóolaj  csere  után vagyok és akad a  váltóm valószinű rossz  olajat raktak  bele, szeretném cseréltetni ,viszont én  veszem és ott lennék cserekor is.  Milyen olajat  vegyek ,vigyek a szerelőnek  hogy jó legyen?

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó