2017. November 21. Kedd - Olivér

Mazda DPF részecske szûrõ

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2016-05-17 15:45 giuppi részére

Mindössze fél óra a művelet és van raktáron. Beszereléshez időpont egyeztetés szükséges

soostamas3 | 2016-05-12 21:56

Tisztelt Szakértő!

Én is hasonló problémával szembesültem, mint “LD”. Csak nálam annyi a különbség, hogy az auto vásárlása előtt cseréltek olajat a 143LE Mazda 5-ösömben(129000km-nél). Én biztos ami biztos kicseréltem (133000km-nél: Liqui Molly ACEA C1 5W-30). Majd az olajcsere után 100-120 km-rel elkezdett villogni a DPF, és világítani a motorhiba+ESP ikon. Természetesen az autónak el is ment minden ereje. Számítógépre kötéskor szintén hasonló hibakódokat dobott(DPF eltömődés-hamu tárolódás...). Az autó agya szerint az olajcsere óta 4100km tett meg az auto, ami a fent emlitettek alapján igaz is lehet. Az olajszint előtte is, utána is és most is normál értéken van.
Kérdésem az lenne, hogy az olajcseréhez köthető-e a hiba? Esetleg abból számol valamit?

Köszönettel: Tamás

giuppi | 2016-05-11 19:50

Tisztelt Szakértő!

Az eddig olvasottak alapján az ECO-TAK berendezéssel jelentősen csökkenthető a DPF eltömődés esélye,ha jól értem? Mennyi időt vesz igénybe a beszerelése?

Előre is köszönöm a válaszát!

DOXA | 2016-05-10 20:33 Hadesco részére

Szia Hadesco!

Sajnos nem érkezett üzenet Tőled.

Kérlek szépen ha lehet, ismételd +.

laslofuto@gmail.com

Köszönettel: Doxa

mazda-auto.hu2 | 2016-04-29 16:34 aribacsi71 részére

A szoftvert meg lehet nézni a műszerrel, de itt valószínűleg más gond lehet, de ahhoz látni kellene az autót, illetve vizsgálni és tesztelni, hogy kiszűrhessük mi az amiért ennyit regenerál.

aribacsi71 | 2016-04-25 16:03

Tisztelt Szakértő!

2.0 143LE Mazda 5-ösöm van (2007.03. havi , 185000 km). A részecskeszűrővel nem volt problémám. Tudom, hogy a motorolaj hígulása elvileg a felső nívó feletti X jelzésig megengedett. Az előző olajcserét ekkor végeztük el, ugyanis felgyulladt a DPF visszajelző, és az olajszintet megnézve láttam, hogy elérte az X-et. Azóta kb. 6000 km-et mentem, és az olajszint már megint a felső nívó és az X között van, inkább az X-hez közelebb. Az autót 90-954%-ban hosszú úton használom, nagyrészt autópályán. Az interneten olvastam, hogy a 2005-2007 közt gyártott Mazda 5-re (2.0 143LE) volt visszahívás pont a vezérlő szotver regenerációs részének módosítása miatt. Meg tudná-e mondani, hogy ez Magyarországon is így volt-e, vagy csak Németországban. A másik kérdésem az lenne, hogy a márkaszervízben megmondják-e nekem, hogy a legfrissebb szoftver van-e az autóban?

Hadesco | 2016-02-29 08:28 DOXA részére

Elküldtem e-mailben!

mazda-auto.hu2 | 2016-02-22 14:46 LD részére

Szívesen megnézzük, és nagyon valószínű, hogy meg is csináljuk az autót, ha elhozza Békéscsabára. Azért nehéz így segíteni, mert pl. mit jelent az, hogy üres a szűrő, ha regenerálás után nézem, persze hogy üres, de ha mentem 300 km-t, már semmiképpen nem lehet üres, kellene valamilyen értéket adnia, akkor is ha jól működik minden. A jeladókról is tudni kellene, hogy “csak” működik, vagy amellett még valós értékeket is ad. A turbó mechanikus hibáját azért nem említettük az első körben, mert ha azzal lenne gond, akkor nem menne 300 kilómétert hiba nélkül, de a turbó vezérlőkörében lévő hiba viszont már okozhat ilyet, de a vákumkört is végig kellene nézni nincs-e kilyukadva valamelyik cső, vagy lecsuszva bilincs. De remélhetőleg ez már korábban le lett ellenőrizve, még mielőtt kicserélt félmillió értékű alkatrészt. A MAP szenzort is le kellene ellenőrizni, ha még nem történt meg, de az EGR szelep is leragadhat, szóval az okot kellene megkeresni, ami egyébként nem egyszerű, de ezért vannak a szakszervizek. Nagyon is értékelhető, hogy valaki betartva a szabályokat próbálja kijavítani a hibát, és nem szennyezi a környezetet, ráadásul ha kivették volna a részecskeszűrőt, valószínű az se oldotta volna meg a problémát, és ráadásul az sok pénz, és visszafordíthatatlan.

LD | 2016-02-21 20:15

Tisztelt Mazda Szakértő

köszönöm a választ, a szűrő üres, azt nézték, és elvileg a jeladók értékei is rendben vannak

most légmennyiségszabályzót cseréltek (50000 ft) “1000 %, hogy jó lesz”, mondtam szuper, eddig csak 100%ot mondtak

300 km , és minden világít újra…

nagyon elkeserítő a dolog, főleg azért, mert én szabályosan szerettem volna megjavítatni az autót, nem a szűrő deaktiválásában,kiiktatásában, a számítogép átprogramozásában gondolkodtam

most, 2 hónap, és fémillió ft kifizetése után, elbizonytalanodtam, jó e szabályosnak lenni :(

mazda-auto.hu2 | 2016-02-16 13:15 Andriis10 részére

Igazából az eladónak kellene visszavinni, mert feltehetően kitöröltette a hibát  az eladás előtt, ezért nem világítottak a lámpák átvételkor, de mivel a hiba nem lett megszüntetve, újra “beszedte” azokat.

Először ki kellene zárni, hogy a DPF van eltömődve, vagy szenzor hiba, ami Mazda műszerrel lehet megtenni, mert az kiadja, hogy mennyi korom van a DPF-ben, és ha az nincs tele, akkor kell keresni a szenzoroknál a hibát. Az előző bejegyzéseknél is leírtam, hogy mit javasolunk.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Diablo GT 1999

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4430, 2040, 1115 mm

Tengelytávolság: 2650 mm

Hasmagasság: 110 mm

Saját tömeg: 1530 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban 60°

Szelepek száma: 48

Furat/löket: 87 / 84 mm

Lökettérfogat (cm3) : 5992

Sűrítési viszony: 10,7:1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés 
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):  574,9(422,8)/ 7300
Nyomaték (Nm / 1 min): 630 Nm / 5500

Sebességfokozatok száma: 5

Hátsókerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,4 mp

Végsebesség: 338 km/h

Több autó