2018. Február 25. - Géza

Mazda DPF részecske szûrõ

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu2 | 2018-01-04 16:27 kabigyerek részére

Igen, ez a leggyakoribb, hogy kicseréltetik a DPF-et, és az esetek többségében nem az a hibás. Ha kékes füstöt nyom, valószínűleg eszi az olajat, és amiatt kormolódik el. De lehet ez szenzor, vagy a befecskendező hibája is. Először ki kell szürni, hogy mi okozza, és csak utáni szabad pénzt költeni a cserére.

kabigyerek | 2017-12-28 17:03

Sziasztok! 

Sajnos dfp szürőm haldoklik vagy meghalt, Nem rég kötettem rea tesztert s P242F, P2458, P2459 ezeket a hibakodokat vette ki, a szerelöm még Mazdat se látott, de ő azt mondja hogy csereljem ki. Kérdésem az lenne hogy komplikát-e a cseréje? A motorteljesítmény felére csökent, okozhatja-e DPF tönkremenése a teljesítményt? s amit észre vettem azt hogy mégis közbe kékes füstöt nyom ki egy darabig amikor már a motor felmelegedett de azt nagy adagban

mazda-auto.hu | 2017-12-21 14:58 vinpali részére

Akkor kell emelt fordulaton járatni, ha világít a lámpa, de akkor is csak a regenerálás elindításához kell az emelt fordulat, utána addig kell menni vele, míg világít a lámpa. Ha villog, akkor már korlátozza a teljesítményt, hogy a motor ne károsodjon, ilyenkor kifejezetten árt a motornak az emelt fordulat. Ha nem nullázták szerviznél, akkor erre alkalmas műszerrel lehet törölni a szervizt.

mazda-auto.hu | 2017-12-21 14:53 tranyos részére

Műszerrel végezhető kényszeres regenerálás, mely több tényezőtől függ, hogy el lehessen indítani.

yanpec | 2017-12-18 06:55

Sziasztok

 

Mazda 6 2.0 DPF sportkombi tulaj vagyok. A tapasztalatom az, hogy a legtöbb mezei autószerelő nem èrt a dpf-s autókhoz úgy általávan, sajnos mindennek nekem kellett utánajárnom tapasztalnom, kisèrleteznem.

 

A DPF rendszerrel nincs semmi gond, ha tudjuk a titkát! :)

 

Tapasztalat:

Sok gondom volt a dpf-l, villogot, erre hibakódok, csökkent motordeljesítmèny. Autószerelő válasza belezzük ki, írjuk ki a programjából ès soha nem lesz vele gond. Erre mondom neki a motorját is dobjuk akkor ki mert azzal se szeretnèm ha gond lenne a jövőben

vinpali | 2017-12-17 19:26

Tisztelt Mazda-autó!

Mindenütt olvasni  a DPF nullázásárol, de nem találok rá írást, hogy azt hogyan kell? Csak márka szervíz tudja vagy más diagnosztikai műszerrel ferszerelt műhely is el tudja végezni? 

   Nálam is villog a DPF lámpa , de hiába járattam sokáig (3000 fölött) nem aludt el . A szerelőm meg nézte diagnosztikával , de nem talált hibát, illetve annyit mondott , hogy nem mutatja , hogy mennyire van eltömődve a szűrő.  Én arra gondolok, hogy nincs nullázva olajcserénél. 

Egyébként minden rendben van vele, nem füstől , nincs magas fogyasztásom. 

Előre is köszönöm a válaszát! 

 

 

 

tranyos | 2017-12-15 10:30

Üdvözlöm! 

Olvasgatva  a hozzászólásokat, több helyen láttam a "DPF direkt regenerációt". Ezt hogyan kell csinálni? 

mazda-auto.hu2 | 2017-11-30 08:04 Ricco részére

Ha egyáltalán nem indul el a regenerálás, a nyomásszenzorokat kellene megnézni, hogy jók-e.

Ricco | 2017-11-29 12:46 mazda-auto.hu2 részére

Köszönöm a gyors választ!!
Jelen szituácioban sajnos a DPF-em van eltömödve ez már biztos!!
De az oka sajna a regenerácio nem megvalósulása!! Megfogadom a jó tanácsát és takarítás után szakszervizhez fordulok az ok megoldásáért!
Multhéten kezdödött vele a kálvária mikor a vátó bowdenem elszakatt!!
A tervező biztós csuklott az miatt a két anya miatt ami a tűzfalon van!!!!
Nem kis meló kiszerelni az egész műszer falat!! De hála égnek engedett annyit a futő-hütő rendszer hogy hozzá fértem és igy legalább azt nem kellet teljesen szétkapni!!
Még egyszer köszön a választ és szép napot!!!

mazda-auto.hu2 | 2017-11-29 12:25 Ricco részére

Semmiképpen nem javasoljuk a “kiherélést” mert egyrészt át kellene írni a szoftver, (sok pénzért) másrészt előbb – utóbb a műszakin is nézni fogják a DPF működését, és nem kapja meg a műszakit ha nincs benne.

Szakszervizben kellene megnézni, hogy mi okozza, a valóban túl sok korom, vagy szenzor hiba, és annak megfelelően kell tovább lépni.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó