2017. November 21. Kedd - Olivér

Mazda DPF részecske szûrõ

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu2 | 2017-09-19 13:55 Alokin részére

Számláló lett nullázva?

Ha igen szakembernek kell kizárnia, hogy a DPF eltömődik a sok korom miatt, vagy szenzor hiba okozza. Ha sok a korom, először a befecskendezőket kellene megnézni, ha szenzor hiba, ki kell mérni melyik a hibás.

Az olajszint  nem mehet az X fölé, mert nincs megfelelő kenés, és károsodik a motor.

Atyesz | 2017-09-19 12:17

Sziasztok

Nekem is lenne egy kis gondom a DPF-el

Autopalyan nem sikerul regeneraljon

P242F DPF restriction-ash accumulation

es

P2458 P2458 - Diesel Particulate Filter Regeneration Duration

hibakodokat adja ki

Az erdekes az egeszben az hogy rovidebb utakon sikerul megcsinalja az ontisztitast

Ha mind a negy izzogyertyam ki van egve ( nem mukodnek) befojasolhatja az ontisztitast?

Az  auton software tuning is van

Elore is koszonom

Alokin | 2017-09-14 20:02

Kedves Mazda!

Kigyulladt a DPF lámpája a 2L, 143 lóerős 2009 évjáratú Diesel Mazda 3 gépjárművemen. 100.120 km-nél. Most lett benne hűtőfolyadék (FL22) olaj (Liqui Moly Top Tec 4500 5w-30) + szürő és légszűrő cserélve. Előtte én is azt tapasztaltam, hogy a motorolajszint növekszik és már az X felett volt, meg néha mintha nem úgy húzna ahogy kéne. A következő hibakódot olvasták ki: P2459 Dízel részecskeszűrő (DPF) regenerációjának gyakorisága. Ilyenkor mi a teendő?

Előre is köszönöm!

mazda-auto.hu2 | 2017-08-01 13:18 Otis részére

Akár a nyomásérzékelő hibája is okozhatja, de azt ki kell mérni. Ha ég a hiblámpa, akkor ott hibakód is van. Kizárásos alapon végig kell nézni, hogy azt a hibakódot mi okozhatja, és ezek közül hibás-e valami.  A második kényszer regenerálás után meg kellett volna győzödni róla, hogy az üres DPF valóban eltömődött, vagy csak valami hibás jelet ad. Ha eltömődött, azt mi okozhatta, befecskendező, EGR stb. Ha nem volt eltömődve, akkor végigmérni, hogy az érzékelők ellenállásértékei jók-e stb.  De okozhatja akár a chip tuning is.

mazda-auto.hu2 | 2017-08-01 13:04 eprespite részére

Így nagyon nehéz válaszolni, lehet egy kontakt-, biztosíték-, vezérlés-, NOX befecskendező-, érzékelő hibája is. Autó kell hozzá, hogy ki lehessen mérni mi okozza, de még az sincs kizárva, hogy ha nem tárolta a hibát, és éppen jól müködik minden, akkor se tudjuk megadni a pontos okát.

Otis | 2017-07-28 20:23

Sziasztok. Segítségeteket szeretném kérni. Három éve vásároltam egy Mazda 6 2,0 diesel 89 kw 2006 kombit. Az elején kapott egy chip tuningot 140 Le lett. Két évig nem volt semmi probléma,de egy éve kezdőttek a problámák. DPF lámpám és a motor hibakód és az kipörgésgátló hibalámpálya világítani kezdett. Ezt egy direkt regenerálással orvosolni tudtam, majd egy pár hónap mulva ismételten előjött egy párszor. Aztán már nem is tudtuk regenerálni. Szervízben mondták hogy kell egy új hiszen a belseje össze van omolva. megvettem, de az első utamon megint vissszajöttek a hibakódok, és persze az ezzel járó vész üzemmód is. Azt mondta a szerelő hogy nem volt benne elég üzemeanyag és , tankoljak és elindítj a regenerálást, ez sikerült is. kb 1500 km után megint előjött a probléma, de ekkor már nem tudták elindítani a regenerálást. Következő tippük, hogy befecskendezőket újítsuk fel biztos pisil , és az tömíti el. Közben még légtömegmérőt és nyomásszabályzót is cseréltettek velem. Ezekkel a csereberékkel kb 360 ezer lett a ráköltött összeg. Összerakták, de ezek után sem  lehette regeneráltatni. Elküldtek hivatalos mazdaszervízbe , hozzám az M3 melletti volt a legközelebb. Ott sem tudták elvégezni, mondták minden érték kitünő a regenerálás mégsem indul. ott a lambdaszondát akarták cseréltetni, mert nem láttak mellette értéket. Itthon rámértünk, elvileg szabályoz, de hogy eljut e a vezérlőbe azt nem tudni. Mazda szervízben computer cserét javasoltak. Hiba jelenség : Hibakódk kiütése után, pár perc és visszajönnek a hibakódok, egyik a másik után. Direkt regeneráltatni nem tudtunk. Most az ötödik szerelő azt javasolja cseréljek  a dpf-ben nyomáskülömbség érzékelőt. Segítségeite

eprespite | 2017-07-09 17:16

Üdv!

CX7 diesel autóm van és a következő jelenséget tapasztaltam:

Annak ellenére, hogy tele van az AdBlue tartály egyik pillanatról a másikra jelzi, hogy már csak 830km-re elegendő folyadék van és kigyullad a narancs színű motorhiba lámpa. Ez egy darabig így is marad aztán egy idő után elalszik a motorhiba lámpa és újra azt mutatja, hogy tele az AdBlue tartály. A jelenség ideje alatt az autó működésében semmi rendellenességet nem vettem észre. Mi ez a jelenség? Tudja valaki? Előre is köszönöm!

Üdv!

Csacsa73 | 2017-06-23 12:31

Üdv! Néhány napja lettem tulajdonosa, egy 2008-as évjáratú, 2.0-es dízel M6 kombinak. Az előző tulajdonos személyes ismerősöm, így az autó előélete ismert. A korábbi gazda OMV prémium gázolajat tankolt bele. Én is maradnék az OMV-nél, és azt szeretném tudni, hogy a DPF működés-karbantartás szempontjából, van e jelentősége annak, hogy “sima”, vagy prémium gázolajat tankolok? Eddig, elmondás alapján minden 3.-4. tankoláskor dpf tisztító adalék került felhasználásra, amit természetesen folytatnék én is. Köszönettel várom a választ. 

mazda-auto.hu2 | 2017-02-17 09:50 Lokas részére

A hengerfej levétele kevés. Ki kell venni a motort, és csak a motor szétszedését követően lehet megállapítani, hogy pontosan mi sérült, illetve, hogy javítható, vagy sem. Inkább azt ajánlom, hogy csak az olajteknőt kellene levenni, és ha van benne fémforgács, akkor keresni a bontósnoknál egy törött autót ami kevesett futott, és abból a komplett motort áttenni. Angliában biztos fillérekért adja a bontós a motort.

Lokas | 2017-02-17 08:20 mazda-auto.hu2 részére

Tisztelt Szakértő,

Köszönöm a megtisztelő válaszát. A probléma, hogy én külföldön élek a párommal és itt vásároltuk Angol földön a járművet. Itt sajnos nem érvényes a rejtett hiba. Most két választásunk van ezek alapján. Az egyik hogy elviszi a bontó mert így senki sem veszi meg csörgő motorral vagy pedig megjavíttatjuk. A tanácsát szeretném kérni hogy ne legyünk teljesen tanácstalanok a műhelyben, hogy legyen egy kis fogalmunk mit is kell tenni majd egy ilyen motorral. Elég ha csak hajtókarcsapágyat és a nagycsapágyat cserélik ki a vezérműtengelyen vagy a tengelyt is ki kell venni? Most kezdte el hidegen is, eddig csak melegen csinálta. Ha ki kell venni a tengelyt akkor elképzelhető egy használt tengely új csapágyakkal vagy mindenképpen a sajátját kell visszahelyezni bele? A motort gondolom ki kell öblíteni, ehez le kell venni a hengerfejet? Bocsánat a sok kérdésért, de szeretnénk felmérni mekkora a kár és mit kellene szakszerően a motorral ilyenkor csinálni. A kalkulálás azért lenne fontos, mert itt egy hengerfej levétel és visszarakés 350 font. Ha le tudná írni hogy ilyenkor nagyátlagban mik a lépések akkor látnánk egy kb. számértéket, hogy belevágjunk vagy engedjük el. Köszönöm a türelmét és megtisztelő válaszát. 

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Monteverdi Hai 450 SS 1970.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm

Tengelytávolság: 2548 mm

Hasmagasság:

Gumiméret elöl: 205/70-15

Gumiméret hátul: 225/70-15

Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)

Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:  
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     664/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp

Végsebesség: 290 km/h

Több autó